Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koper schreef:Oh dat is ook wel een goed punt ja, prikkels. Ik kan niet goed filteren op geluid en zicht en overprikkel daarom daar ook snel op. Ik loop daarom juist veel met een koptelefoon met muziek op om te ontprikkelen. Dat is 1 samenhangende flow aan geluid, ipv de drukte van alles door elkaar. Voor mij helpt dat juist weer, mensen zijn zo leuk verschillendHet allerbelangrijkste is rust. Stilte. Ik houd best van muziek maar vaak is het ook een storende prikkel.
Koper schreef:Het allerbelangrijkste is rust. Stilte. Ik houd best van muziek maar vaak is het ook een storende prikkel. Zelfzorg is voor mij energetische hygiëne: er zijn zo veel mensen en energieën de hele dag om je heen en ik word er doodmoe van. Ik heb tijd alleen (en soms met een vriend of vriendin) nodig om weer op te laden. Wat slaap voor je lichaam is is zelfzorg voor je energetische veld.
Solleke_Noah schreef:Hier een hele simpele. Ik kan echt blij worden van mooie nagels met een vrolijke nagellak erop. Maar door de paarden aan huis en alle klusjes die daarbij horen, bladdert dat makkelijk af. Dus laat ik 1 x in de maand bij een nagelstyliste gellac zetten (zoals nagellak maar dan wat steviger). Bladdert niet af, leuk glinstertje erdoor. Elke keer als ik naar mijn nagels kijk word ik er blij van![]()
Veel zelfzorg zit er verder niet in met fulltime werken, peuter, paarden en beestenboel aan huis,... maar die nagels zijn altijd on point