Galblaasoperatie onverklaarbare alvleesklierontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Galblaasoperatie onverklaarbare alvleesklierontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 22:55

Geen gal maar al wel enkele andere “onderdelen” minder. Ik zou aanraden de herstelperiode die je arts opgeeft, te respecteren. Op jaarbasis gezien zijn die enkele weken het wat kalmer aandoen, peanuts. Wees lief voor jezelf, laat bepaalde karweien aan anderen over en ga niet stoer doen door over je grenzen heen te gaan.

Ik hoop dat deze operatie je in de toekomst minder pijn zal bezorgen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:13

germie schreef:
Jolliegirl schreef:
Je schrijft iets letterlijk..als waarheid dus.
Je zit gewoon fout in deze

Ik heb al tig keer gezegd in dit topic dat ik nergens een advies geef. Dus dan zit ik zeker niet fout. Lijkt me dat het nu wel genoeg gezegd is. Ik geef GEEN advies.

Zou het kunnen dat mensen je uit andere topics kennen, en jouw manier van reageren gewoon niet kunnen waarderen. Dat je dit soort reacties hierdoor krijgt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:20

Je schrijft dan kan je in het weekend weer normaal functioneren, maar dat kan je nooit weten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:23

ivy_power89 schreef:
germie schreef:
Ik heb al tig keer gezegd in dit topic dat ik nergens een advies geef. Dus dan zit ik zeker niet fout. Lijkt me dat het nu wel genoeg gezegd is. Ik geef GEEN advies.

Zou het kunnen dat mensen je uit andere topics kennen, en jouw manier van reageren gewoon niet kunnen waarderen. Dat je dit soort reacties hierdoor krijgt?

Dan negeer je het gewoon. Dat doe ik ook wel bij veel reacties. Maar ik laat me niet foute woorden in de mond leggen en als mensen het anders lezen, dan leg ik uit dat het niet zo bedoeld is en zeg zelfs nog een keer sorry. Dus nee, je mag gewoon reageren en ik geef nergens advies en doe niets verkeerd. Ik oordeel niet over een ander op basis van andere berichten, velen kennelijk wel. Maar dat betekent niet dat je iemand kent. Ik oordeel niet op basis van andere berichten over iemand. Ik zie elk bericht als iets afzonderlijks. Maar kennelijk willen mensen graag oordelen en veroordelen. Maar ik geef dus nergens advies. Dat is hopelijk nu wel duidelijk. Verder even goede vrienden. :)

Maar ik geef dus NERGENS advies over wat de ts moet doen met die galblaas, ik beschrijf alleen dat het dus snel kan gaan en hoop voor de TS dat het ook snel kan gaan.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-24 12:47

germie schreef:
Na 5 dagen kun je weer duiken na zo'n operatie (buddy van mij heeft het gehad). Dus dan zal het wel meevallen als er geen complicaties zijn. Op maandag laten uitvoeren, dan ben je op zaterdag weer fit in het weekend.

Ik hoop voor je dat het daarna wel geheel over is.

Ik reageer hier even op. Hier lijkt het net alsof ik na 5 dagen weer op de been ben. Het kan natuurlijk goed zijn dat je het niet zo bedoeld maar het komt wel zo over. Dat je buddy na 5 dagen weer kon duiken is fijn maar dat geldt lang niet voor iedereen. Het is jij iedereen anders.

Ik denk ook dat de meesten daarover struikelen. Nee, je geeft geen advies maar het komt wel makkelijk over. Ik loop al een jaar met buikpijn. En aanvallen die je niet kan beschrijven zo pijnlijk. Daarbij is het ook dat de anatomie van mannen en de erg verschillen.

Ik ben blij voor jouw buddy dat hij zo snel opgeknapt is maar bij mij zal dat, volgens de artsen, helaas niet zo zijn.

Ik hoop dat we deze discussie nu kunnen laten voor wat het is. Want daarvoor heb ik het topic niet geopend.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 00:21

Hai Leandra, ik heb sinds mijn 21e ook geen galblaas meer, na een jaar koliekaanvallen die steeds vaker terug kwamen. De operatie op zich vond ik meevallen, was alleen misselijk na de narcose en suffig.

Het is door middel van een kijkoperatie gegaan toen met 4 kleine sneetjes die ze gemaakt hebben. Die genazen daarna redelijk vlot, alleen die in mijn navel blijft altijd een beetje raar en soms trekkerig aanvoelen. (Nu 15 jaar later nog wel soms.)

Ik moest toen 1 nachtje blijven in het ziekenhuis en mocht de ochtend erna naar huis. Ik mocht 2 weken niet tillen en een beetje rustig aan doen, daarna kon ik eigenlijk alles wel weer doen. Ik was vooral erg blij dat ik van die pijnlijke aanvallen af was waarbij ik soms snachts niet meer wist hoe ik moest liggen/zitten/bewegen/jankend in bed lag van de pijn.

Ik wens je alvast veel succes en beterschap toe!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 14:17

Een update over de operatie:

Gisteren ben ik geopereerd. Operatie is goed gegaan. De narcose viel me erg mee. Alsof ik heel goed en diep heb liggen slapen. Alleen had ik enorm veel pijn na de operatie. Uiteindelijk bleek dat te komen door de lucht in mijn buik en een bloeding die was veroorzaakt door het aan prikken van mijn buik net onder mijn ribben. Die hebben ze wel vrij snel dicht gebrand maar toch was er best wat bloed tussen mijn ribben en spieren gekomen. Ze hebben bij mij 5 sneetjes gemaakt en 1 klein gaatjes voor het gas.

Nu thuis en herstellen. Maar het valt me toch vies tegen. Vooral dat ik nu bijna niets kan vind ik lastig. Het me laten verzorgen. Maar we komen er wel.

De galblaas is nog gecontroleerd op stenen maar die waren er inderdaad niet. Hij is opgestuurd voor pathologie omdat ze ook niet zo snel de poliep zagen die wel met de scans en echo gezien was.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 17:11

Fijn dat je thuis bent TS!
Rustig aan herstellen is het belangrijkst, beterschap!

Sandyislief

Re: Galblaasoperatie onverklaarbare alvleesklierontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 20:35

Rustig aan en veel beterschap!