De weg naar een neurostimulator

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolynne

Re: De weg naar een neurostimulator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 15:37

Kleine update:

Die 3 weken ziekenhuisvrij is uiteindelijk 2 geworden. Vandaag terug naar ziekenhuis geweest :+

Met een gemengd gevoel naar huis gegaan, zonder echte 'oplossing'.

Het klinkt heel raar maar nu mijn pijn meer gestabiliseerd/leefbaar is, probeer je toch te kijken naar oplossingen. In mijn geval is dit het uitvallen/stroomtoename van mijn NS, kijken of er toch nog verbetering is die het comfortabeler maken.

Maar op het einde van de rit is alles mooi meegenomen, want ik kom van ver; 5 maand geleden kon ik niets meer doen van huishouden, niet langer als 10min rechtstaan, gebruikte ik de rolstoel voor lange(re) afstanden.

Ik heb geen problemen met het uitvallen van NS en dan terug te moeten instellen op de juiste frequentie, maar het mag mijn omgeving en mijn/hun veiligheid niet in het gedrang stellen. Wat wel het geval was wanneer die op punt stond om uit te vallen, ik sta zo onder stroom dat praten of bewegen niet gaat. Niet handig als je met iets belangrijk bezig bent zoals autorijden of koken.

----------------------------

Mijn NS valt dus blijkbaar uit omdat mijn zenuwen te traag/niet reageren. Wanneer de NS verbinding verliest zal hij dus een stroomopstoot geven om de zenuwen een soort van wakker te maken, gebeurd er helemaal niets van reactie; valt hij uit. Reageren de zenuwen te traag, zal de NS in stroomtoevoer/schokken afnemen. Dit is een soort veiligheid die erop zit.

Heb nu diverse programma's meegekregen om uit te proberen en willen kijken of het nog te verbeteren valt , maar het is met zekerheid te zeggen dat mijn NS zal blijven uitvallen met momenten. Het kan wel verminderen, maar dan denken ze aan richting lente/zomer, omdat het lichaam in z'n geheel dan beter reageert (spieren/zenuwen).

Met andere woorden: zelf na de operatie valt er nog veel te sleutelen. :P

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 13:12

Een minder fijne update -O-

Vorige week terug naar ziekenhuis gegaat voor af te stellen, maar deze doet ook niets.
3 week geleden is er een rx gemaakt omdat ik plots een harde bult ter hoogte van mijn fusie had gekregen.

De arts gezien vorige week en deze heeft de rx bekeken, blijkt dat mijn lead verzakt is.
Dat dit de hele reden is van alle problemen rondom de afstelling.

Met andere woorden: in januari word ik opnieuw geopereerd |(

De lead (op rx'en uit OP: het ijzeren draadje die langs mijn ruggenmerg gaat) zal volledig vervangen worden,
want de knik die erin is gekomen is te groot, te beschadigd om te hergebruiken.

Ze zullen dus de bovenste snede (de verticale) en de laatste snede waar de batterij nu zit, (opnieuw) open maken.

Baal er enorm van, want 2 januari begint mijn vast contract op het werk en ik mag meteen in ziekte. ;(

En tot die tijd?
Het redden met pijnstilling, want ik ben bijna terug naar zoals voor mijn NS..alleen geen rolstoel, omdat de NS toch nog minimaal werkt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: De weg naar een neurostimulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 20:27

Pfff wat een domper zeg.
Gelukkig weten ze wat het is. Maar toch