Warmtedeken voor op de bank of bureaustoel. Welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:35

Ik heb de stoov huge hug. Dat is de deken versie van de stoel versie. Heb hem op de bank liggen in de winter en zit er dan op een sla de rest over m'n schouders, heerlijk. Kreeg van de week toevallig weer een mail dat hij weer te pre-orderen is.

Heb ook nog een stoov kussen, daar zit mijn zoontje veel tegenaan

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:35

Hoe werken die van stoov dan? Ik vind die kussens wel interessant. Zit daar een batterij in?
En die batterij is dan oplaadbaar? Moet je die batterij inclusief kussen aan de lader leggen of pak je gewoon de batterij eruit en laad je die dan op?

8nnemiek

Re: Warmtedeken voor op de bank of bureaustoel. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:55

Ik weet niet hoe het kussen werkt, maar de deken (big hug) heeft een flinke batterij waarmee hij een halve werkdag snoerloos kan verwarmen. Het snoer verbind je met een magnetische klikker en je kan hem ook gebruiken terwijl hij aan de kabel hangt. Dan kun je hem gewoon continu gebruiken. En door de magneet kun je hem nooit per ongeluk kapot trekken als je in het snoer blijft hangen (ruimschoots getest hier :') )
Je kan de accu niet eruit halen om los te laden.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:24

Ik heb een warmte hoes die je op een stoel kan doen van kruidvat. Wordt warm bij zitting en rug op 2 plekken. Extern accudoosje, die met uspc kabel op te laden is en in de deken te steken is om aan te zetten. Kan ook tijdens laden gebruikt.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:34

Ik heb vorig jaar gewoon op een elektrische onderdeken gezeten, was heerlijk en die dingen kosten bijna niks. Kan je op kantoor niet doen maar voor thuis was het prima.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:42

Dorine92 schreef:
Hoe werken die van stoov dan? Ik vind die kussens wel interessant. Zit daar een batterij in?
En die batterij is dan oplaadbaar? Moet je die batterij inclusief kussen aan de lader leggen of pak je gewoon de batterij eruit en laad je die dan op?

Hier kun je meer lezen over de werkwijze en hoe lang de batterij mee gaat.
https://nl.stoov.com/pages/hoe-werkt-stoov

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:54

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 13:23

Ik heb zojuist deze elektrische stoelverwarmer voor € 40 gekocht bij de HEMA: https://www.hema.nl/wonen-slapen/wonen/ ... 20013.html

Hij is niet draadloos maar dat is voor mij geen probleem. Ik ga hem gebruiken op de bureaustoel op mijn thuiswerkplek. Het formaat is 45x85cm. Inderdaad een stuk kleiner dan de Stoov maar waarschijnlijk voor mijn stoel groot genoeg.
Ik heb al een infrarood paneel onder mijn bureau als voeten / benenwarmer en een elektrische mat als onderlegger voor op mijn bureau zodat ik niet van die koude handen en polsen krijg.
Als ik het nu nog koud krijg dan weet ik het niet meer!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 13:47

Silvia schreef:
Ik heb zojuist deze elektrische stoelverwarmer voor € 40 gekocht bij de HEMA: https://www.hema.nl/wonen-slapen/wonen/ ... 20013.html

Hij is niet draadloos maar dat is voor mij geen probleem. Ik ga hem gebruiken op de bureaustoel op mijn thuiswerkplek. Het formaat is 45x85cm. Inderdaad een stuk kleiner dan de Stoov maar waarschijnlijk voor mijn stoel groot genoeg.
Ik heb al een infrarood paneel onder mijn bureau als voeten / benenwarmer en een elektrische mat als onderlegger voor op mijn bureau zodat ik niet van die koude handen en polsen krijg.
Als ik het nu nog koud krijg dan weet ik het niet meer!

Heb je misschien een linkje ofzo voor die mat als onderlegger?
Want mijn handen zijn ook als eerst half bevroren. :o

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 14:46

@Myfairytale: Jazeker!
Dit is het infraroodpaneel voor onder het bureau:
https://www.verwarminghandel.nl/verplaa ... S4wLjAuMA..

En voor op mijn bureau heb ik deze:
https://www.verwarminghandel.nl/warme-v ... S4wLjAuMA..

Officieel is het een voetenmat, je moet even kijken of je muis het nog wel doet op deze mat. Die van mij in ieder geval wel. Ik zag op de website ook iets grotere en gladde matten die wel bestemd zijn als bureaulegger:
https://www.verwarminghandel.nl/verwarm ... C4wLjAuMA..

Op mijn thuiswerkplek heb ik vloerverwarming en het duurt ‘s ochtends altijd even voordat het behaaglijk is. Ik zet dan het paneel onder mijn bureau en de mat op mijn bureau aan. Tegen de tijd dat ze automatisch afslaan heeft de vloerverwarming zijn werk gedaan en is het goed te doen (met omslagdoek en hopelijk de elektrische stoelverwamer die ik zojuist gekocht heb.)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 14:52

Afbeelding

Ik heb al 10 jaar deze warmtekussens:
https://www.lidl.nl/p/sanitas-rug-nek-w ... EcQAvD_BwE

Ze gaan geen 10 jaar mee, maar goed, het kost ook geen drol. Zit een lang snoer aan en kan op meerdere standen.
Ze kunnen ook onder een vest/trui.

Onze katten hebben ook hun eigen versies voor de herfst/winter, dan zonder het nekstuk.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 16:25

Dank Silvia!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 08:49

Er zijn speciale onderleggers voor op je bureau. Bol heeft die, maar die kosten dan ook dik 100 euro.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 09:18

Ik heb vorig jaar de Huge Hug van Stoov gekocht. Enkel het middelste deel heeft verwarming erin zitten, dit is overigens als snel warm genoeg, ik heb hem maar zelden op de hoogste stand staan. Maar je zou dus ook een kleinere stoeldeken met een losse fleecedeken kunnen gebruiken.
De dieren zijn er ook groot fan van, en je kunt het complete verwarmingselement eruit halen zodat de deken gewoon in de wasmachine kan.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 11:21

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 12:01

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 12:05

Ik lees even mee. Wil er een voor m'n kat, want nu ligt ze steeds op een ongezellig plekje waar de vloerverwarmingsbuizen bij elkaar komen. Ja, ze wordt verwend...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 12:23

Tiggs schreef:
Ik lees even mee. Wil er een voor m'n kat, want nu ligt ze steeds op een ongezellig plekje waar de vloerverwarmingsbuizen bij elkaar komen. Ja, ze wordt verwend...

https://www.bol.com/nl/p/nedis-verwarmi ... androidapp

Vriendin heeft deze voor haar oude verwende kat. Die ligt er heel de winter op :+ ze heeft er wel nog een deken overheen liggen maar de warmte trekt daar prima doorheen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 12:37

Tiggs schreef:

Naww dit vind ik leuk <3

Ik overweeg een stoov big hug xl voor over de bureaustoel en/of een verwarmde onderlegger voor op het bureau.

Vraagje aan de mensen die al een big hug of iets soortgelijks hebben, hoe zit het met je benen en knieën? Blijft dat ook warm omdat je je core verwarmt of merk je toch dat je het daar koud krijgt? Ik zit meestal met een dekentje over mijn benen en ik vraag mij af of ik dat dan ook achterwege zou kunnen laten.

Gebruiken jullie hem ook op de bank als je tv gaat kijken?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 12:42

@ Telpeva: Ik merk doordat m’n bovenlijf en kont verwarmd zijn. Dat m’n benen ook minder koud zijn.

Ik heb de Big Hug ook een tijdje op de bank gebruikt. Maar nu is dat overbodig doordat ik een elektrische plaid heb.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 12:53

Kijk zo'n vermoeden had ik, thanks!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 12:58

ellepel schreef:
Ik heb zelf gister deze besteld
https://www.bol.com/nl/nl/p/inventum-hn ... a141db1f64

Ben wel benieuwd, dit leek me toch geschikter dan een hele deken.

Die zag ik ook bij de Hema liggen maar ik heb toch gekozen voor de grotere variant waarbij de rug ook verwarmd wordt.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 14:28

Ik ben zo’n beetje getrouwd met mijn deken van de hema :') . Leg hem gewoon over mij heen als ik achter mijn pc zit thuis. Gebruik vaak de laagste standen 2, want die zijn al warm genoeg.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 14:59

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:11

Heeft iemand zulke dekens al gewassen? Ik heb zo'n grote fleecedeken van Tomado en een rug warmer.
Beide hebben een label waar op staat dat het kan maar ik vertrouw het niet helemaal. Ik kan de stekker er af halen maar de plug in de deken niet en heb niet het idee dat dat nat mag worden?