Verzwaringsdeken/knuffel ervaringen gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 08:48

Het helpt inderdaad wel om dieper te slapen, maar persoonlijk was ik het na een tijd echt zat (ook vanwege het gewicht) en wilde ik weer een gewone deken.

Voor mij helpt het om verschillende dekens op mekaar te leggen, voelt zachter dan een verzwaringsdeken en heeft een beetje hetzelfde effect.

fjordjes

Re: Verzwaringsdeken/knuffel ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 08:52

Ik heb de deken (van de action) maar vind hem veel te warm.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 09:20

Ik raakte gewend aan mijn eerste verzwaringsdeken en ben inmiddels door naar een zwaardere (20% van mn eigen gewicht). Wat ik sinds kort heb toegevoegd is een zwangerschapskussen. Ik leg die dan andersom zodat ik mn eigen hoofdkussen kan gebruiken. Wat een geweldige combinatie. Je ligt zo geborgen en veilig, ik beweeg sindsdien ook een stuk minder in mn slaap. Dat is misschien ook nog wat om te proberen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 11:34

Ik heb een verzwaringsdeken, het gevoel is goed, maar ik vond hem te zwaar met slapen omdat ik veel draai.
Als je wilt mag je hem voor een klein prijsje overnemen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 11:38

Ik heb een verzwaringsdeken en vind die heel fijn, maar alleen voor in de winter :) ik doe hem dan op koude dagen over mijn gewone dekbed heen.

Als je er niet aan gewend bent is het in het begin vervelend dat omdraaien lastiger gaat, maar als je even 1-2 weken doorzet wil je niet meer zonder :D ik slaap er rustiger en dieper van!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 11:41

fjordjes schreef:
Ik heb de deken (van de action) maar vind hem veel te warm.

Daar ben ik dus ook te bang voor bij die dekens.
Slaap nog steeds onder een dun fleece dekentje en meer niet.
Laagjes deken is dus ook nog niet aan de orde.

En als ik dan die verzwaring dekens kijk denk ik vaak:kan ik ook wel een gewone dekbed nemen. Ook te heet

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 18:26

Ik vind die van mij (met een katoenen hoes) niet warm, ik slaap er zelfs in de zomer onder. Synthetisch vind ik wel veel te heet...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 08:09

Ik zou juist een fleece dekentje ook al snel zat worden eerlijk gezegd, dat is toch zweterig spul.
Tenzij het wolfleece of katoenfleece is lig ik liever / luchtiger onder een katoenen dekbed hoor :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 08:53

Ja is katoen.
Ik heb een dons zomer dekbed maar is telkens te warm nu.

Maar slaap nu dus slecht.

Hoop komende week weer mijn dekbed te kunnen pakken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:06

Probeer anders eens een zijden dekbed. Dat is echt mijn favoriet het hele jaar door :j

In de zomer ook nog steeds lekker en ik heb het echt snel heet. In de winter lekker een wollen deken er overheen.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 12:09

Ik vind katoen satijn heel fijn om onder te slapen. Lekker koel, en geen zweterig gevoel. In de winter slapen wij onder een flanellen dekbedovertrek. En ik zorg altijd dat de slaapkamer gelucht is. Een frisse kamer helpt.

Ik heb het ook snel heet, daarom geen dekbed besteld maar een knuffel. Ik vond het fijn dat je het aantal kilo's aan kan passen. Ik ben zelf voor de 2 kilo gegaan. Ben benieuwd!

https://www.liefsuitgiessenburg.nl/a-88 ... escription

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 16:09

Action heeft online echt een fantastische warme en zachte verzwaringsdeken te koop! Net binnen en wil er nog 1 kopen voor de bank :')

Geen spijt <3

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:41

Daaronder zou ik echt m'n bed uitdrijven van het zweten vermoed ik, 9kg en dan ook nog dat materiaal, maar er zijn vast mensen die het wel waarderen :')

Edit: even de specificaties opgezocht en het is 100% polyester fluweel, daar hou ik het nog geen half uur onder uit denk ik := maar wellicht een fijne uitkomst voor mensen die er wel tegenkunnen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 06:07

Ik ben een koukleum dus voor mij heerlijk, vind het niet te heet persoonlijk, extra deken is niet nodig. Maar snap dat het een kwestie van smaak is. Het is zo zacht <3

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:45

Rennie89 schreef:
Ik ben een koukleum dus voor mij heerlijk, vind het niet te heet persoonlijk, extra deken is niet nodig. Maar snap dat het een kwestie van smaak is. Het is zo zacht <3

Heb je er dan een hoes ofzo omheen? Anders vind ik dat toch niet zo fris... het is niet alsof je die dingen kunt wassen. Daarom zou ik deze niet kopen en kies ik voor een 8 kg deken van Ikea met een dekbedovertrek erom.

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 12:31

Ik heb een verzwaringsdeken van 5 kg en ik kan echt niet meer zonder. Enkel als het een hittegolf is, dan is hij te warm maar dan leg ik hem enkel op mijn benen.
Ik slaap veel sneller in en word niet meer zo vaak wakker.

Wel heb ik er een (leeg) katoenen dekbedovertrek onder, dat vind ik toch wat makkelijker wassen dan dat zwaar deken. Zo blijft het verzwaringsdeken ook proper als ik toch zou zweten.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 13:52

Tink89 schreef:
Heb je er dan een hoes ofzo omheen? Anders vind ik dat toch niet zo fris... het is niet alsof je die dingen kunt wassen. Daarom zou ik deze niet kopen en kies ik voor een 8 kg deken van Ikea met een dekbedovertrek erom.

Mijn verzwaringsdeken (die al jaren stof ligt te vangen onder m'n bed), was 140x200, daar zijn uiteraard hoezen voor. Deze is zo te zie 150x200 maar even een rondje Google leert me dat daar ook hoezen voor zijn. Maar dan ben je het zachte-stof effect natuurlijk wel kwijt.

Plus ik denk dat m'n hart ermee kapt als ik een deken van 9 kg in een dekbedovertrek probeer te krijgen :') dat lukt me nu al nauwelijks met mijn 200x200 zomerdeken *minstens half uur aan de beademing :7 *

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 15:22

_Karlijn schreef:
Tink89 schreef:

Mijn verzwaringsdeken (die al jaren stof ligt te vangen onder m'n bed), was 140x200, daar zijn uiteraard hoezen voor. Deze is zo te zie 150x200 maar even een rondje Google leert me dat daar ook hoezen voor zijn. Maar dan ben je het zachte-stof effect natuurlijk wel kwijt.

Plus ik denk dat m'n hart ermee kapt als ik een deken van 9 kg in een dekbedovertrek probeer te krijgen :') dat lukt me nu al nauwelijks met mijn 200x200 zomerdeken *minstens half uur aan de beademing :7 *

Je kunt ook een los laken ertussen leggen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 15:44

Voor mensen die een hele verzwaringsdeken te warm vinden. Je hebt ook verzwarings "kussens" hebben een klein oppervlak en je kan die op bepaalde plekken op je lichaam leggen en sommige daar ook vast maken met een band als je veel draait. Wij gebruikten deze weleens als we mensen hadden op mijn werk die baad hadden bij verzwaring maar waarvoor een deken te warm was.

Wij hadden toen deze volgens mij:
https://sensolife.nl/shop/verzwaringsku ... 5-x-45-cm/

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 16:02

Ik had voorheen 1 donsdeken en daarop 2 fleecedekens + mijn hondje bij mij in bed.
Nu heb ik 2 honden in bed, nog altijd 1 donsdeken maar Nu maar 1 fleece.
De honden geven mij een veilig en geborgen gevoel, vooral mijn pup van 5 mnd ligt altijd lekker tegen mij aan.

Ik denk dat een verzwaringsknuffel ook wel dat effect zou hebben.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 18:31

Tink89 schreef:
_Karlijn schreef:

Je kunt ook een los laken ertussen leggen.

Uiteraard, maar dan heb je toch geen profijt van de sensorise 'zachtheid' van het fluweel waar deze deken zich in lijkt te onderscheiden? Alsnog wel gunstig dat het voor een verzwaringsdeken gewoon wel erg goedkoop is, dat is wel een voordeel.

Toen ik nog gebruik maakte van een verzwaringsdeken had ik er ook (een door mijn moeder genaaide) hoes voor hoor, en wel de leukste ook <3

Afbeelding
(Wellicht niet helemaal meteen duidelijk zien maar is met kattenpratroon, in alle vormen en maten :D ), maar dit is de meest recente foto die ik er van heb uit 2020. De stof kwam destijds van de Kwantum.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 18:39

En nog een side note (maar ik moet zeggen dat ik geen wetenschappelijk bewijs heb gelezen heb hierover tot nu toe), een verzwaringsdeken is idealiter 10% van je lichaamsgewicht. Weeg je dus 50 of 60 kg, is deze deken van de Action al best veel veel te zwaar voor je gewicht. En ik weet wel dat als de deken zwaarder is dan voor je gewicht wordt aangeraden, je juist een tegenovergesteld effect kunt krijgen en ook in het geval wanneer je lijdt aan slaap-apneu hebt is het niet bevorderlijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 01:54

Ik lig met deze deken idd met een laken eronder. Mijn andere deken heeft een hoes, al kan er over deze deken ook zeker een hoes heen, de lusjes zijn aanwezig en de deken zal nog steeds wel zacht voelen maar minder.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 20:54

voor de katten liefhebbers lotgenootje verzwaring knuffel heeft een kat op de markt gebracht.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 21:04

Ik heb ook een verzwaringsdeken, eentje van 7kg en vind het heerlijk. Mijn man krijgt nog net geen paniekaanval als hij er onder ligt _O- die vindt het verschrikkelijk. Mijn oudste dochter wordt er ook rustig van, maar die slaapt er niet onder.
Hij is inderdaad behoorlijk warm en soms vind ik het te warm als ik 's ochtends wakker word, maar ik ben altijd al van de meerdere dekens in bed. Kan echt niet onder een dun katoenen lakentje slapen :') ik moet iets op me voelen zeg maar. Dus dan is zo'n deken ideaal! Ben ook eerder koud dan te warm in bed, dat scheelt ook.
Hij ligt bij mij op mijn gewone dekbed, hoeft dus ook alleen mooi te zijn en een functie te hebben. Veel heeft hij verder niet te lijden.