Hoofdpijn verhelpen met botox of lift?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 16:27

Hier ook iedere dag hoofdpijn en af en toe oogmigraine (dat laatste vaak hormonaal). Medicatie, bril, beeldschermbril etc. maar maakte niets uit. Ik heb 2 jaar geleden een ooglidcorrectie laten doen en heb nu vrijwel geen hoofdpijn meer. Ik heb de eerste weken ook echt moeten wennen aan de hoeveelheid licht wat in mijn ogen kwam.

Overigens zijn de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een vergoeding best wat overtrokken. Als je make-uploos en van tevoren je oogleden wat naar beneden trekt en een foto maakt, dan kom je een heel eind :j Tip is wel; zoek een goede kliniek. Ik ben bij Bergman geweest en ben keurig geholpen en kreeg van alles mee voor de nazorg. Kennis van mij liet het ergens anders doen, betaalde ongeveer hetzelfde en moest ook nog alle zalfjes en koelbril betalen.

Je loopt een week voor paal, maar daarna knapt het enorm snel op. Ik zou het zo weer doen.
Foto's van mijn voor en na staan in het topic wat hier eerder al voorbij kwam.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 16:32

Ik heb nu 2x botox in mijn voorhoofd en wenkbrauw laten spuiten voor spanningshoofdpijn.
Als ik veel op een beeldscherm kijk of me strak concentreer heb trek ik mijn wenkbrauwen op met hoofdpijn tot gevolg.
Daar heeft het eigenlijk heel goed tegen geholpen. Ik heb de 2e keer na 7 maanden herhaalt, nu al 9 maanden niet en langzaam wordt het weer tijd.
Dat kan dus zeker helpen; daarnaast tegen kaak spanning kan een knarsbitje helpen.
Vaak knarsen mensen met veel spanning ook 's nachts, maar je zou ook bijvoorbeeld als je niet hoeft te praten en eten tijdens je werk, of in de auto hem kunnen dragen.
Dat kan helpen om de kracht op je kaak te verminderen omdat je ook traint niet aan te spannen.
Bijvoorbeeld https://www.demondzorgzaak.nl/dentek-co ... d_source=1 , valt niet onwijs op als je die draagt, zolang je niks zegt althans.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 16:53

Ah thanks. Amsterdam is voor mij te ver helaas.

Ik was weer iets te impulsief met een afspraak maken, ik kwam er net pas achter dat die botoxbehandeling toch een stuk duurder is, rond de 200 euro. := Ik had het verkeerd gelezen.
Dus toch maar de zorgverzekeraar gebeld en ik moet het idd proberen te regelen met de neuroloog.
Ik raak steeds gefrustreerder dat de neuroloog er zelf niet mee kwam...

Ik zit nu te twijfelen om meteen een ooglidcorrectie te doen, want daar heb ik sowieso last van en is waarschijnlijk ook de reden van het optrekken. Ik dacht ik test het een keer met botox, maar als dat niet wordt vergoed en ik €210.- moet betalen, terwijl ik €575.- betaal voor de correctie, dan vind ik de botox bijna niet de moeite.

smurffie

Re: Hoofdpijn verhelpen met botox of lift?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 16:59

Ik betaal rond de 110 euro per behandeling.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 17:02

smurffie schreef:
Ik betaal rond de 110 euro per behandeling.

Huh waar? Ik zoek meerdere klinieken hier en allemaal zitten ze rond de 200. Dan moet ik dus nog even beter zoeken.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 17:07

Ik ben 2 keer bij faceland geweest, bij verschillende locaties

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 17:40

Ik betaal 140 voor mijn schouders bij House of bratz. Rij er een uur voor naar Amsterdam maar heb het er zeker voor over

Maar ik jou geval kan je net zo goed een ooglid correctie doen inderdaad

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 17:51

Amber_anne schreef:
Ik betaal 140 voor mijn schouders bij House of bratz. Rij er een uur voor naar Amsterdam maar heb het er zeker voor over

Maar ik jou geval kan je net zo goed een ooglid correctie doen inderdaad

Ja ik wacht even de neuroloog af. Hopelijk kan ik snel terecht.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:18

Heb je zwarte vullingen die waren bij mij de oorzaak.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:27

Earth schreef:
Ah thanks. Amsterdam is voor mij te ver helaas.

Ik was weer iets te impulsief met een afspraak maken, ik kwam er net pas achter dat die botoxbehandeling toch een stuk duurder is, rond de 200 euro. := Ik had het verkeerd gelezen.
Dus toch maar de zorgverzekeraar gebeld en ik moet het idd proberen te regelen met de neuroloog.
Ik raak steeds gefrustreerder dat de neuroloog er zelf niet mee kwam...

Ik zit nu te twijfelen om meteen een ooglidcorrectie te doen, want daar heb ik sowieso last van en is waarschijnlijk ook de reden van het optrekken. Ik dacht ik test het een keer met botox, maar als dat niet wordt vergoed en ik €210.- moet betalen, terwijl ik €575.- betaal voor de correctie, dan vind ik de botox bijna niet de moeite.

Ik weet niet of je mn vorige reactie hebt gelezen want ik stond er het zelfde in ooglidcorrectie goedkoper als botox al was mijn ooglidcorrectie een stuur duurder maar dat terzijde maar bitox hielp bij mij dus wel en ooglidcorrectie helaas niet al ben ik wel heel blij met het resultaat ervan.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 12:53

Ja dat had ik gelezen Cindy. Het is idd ook zoeken wat werkt.
Ik weet niet wat ik vandaag heb, maar ik zit de hele tijd mn wenkbrauwen op te trekken. Nu ik er op ga letten word ik er echt gek van _O-

Edit. Ik heb van ellende maar even plakketjes op mn oogleden geplakt. Die zijn ervoor om je ogen wat meer hooded eyes te laten worden zeg maar. En ik heb meteen niet meer de neiging om mijn wenkbrauwen op te trekken :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 14:11

Ik weet niet of je mijn reactie had gelezen?

Bij mijn moeder kwamen ze er dus tijdens de oogcorrectie operatie achter dat de spier los zat of niet functioneerde zoals moet en ze haar ogen open deed met de wenkbrauwen. Dan helpt botox denk ik niet.

Weet je ook zeker dat het niet vanuit iets anders kan komen? Bij mijn zoon kwam het dus echt uit zijn rug.

Ik had zondag en maandage hele erge hoofdpijn en een stijve nek. Gister kraakte mijn nek 2x uit zichzelf echt hard, maar het is wel helemaal over. En ik ben zelf bang voor kraken, dus schrok wel, maar het zat blijkbaar erg goed vast.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 15:49

Mijn vader heeft een ooglidcorrectie en wenkbrauwlift in 1x gedaan, vanwege hoofdpijn. Hij is ontzettend blij met het resultaat en blij dat hij het gedaan heeft.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 16:04

@Flying angel dat is goed om te horen.

Ik ga voorlopig deze plakkers gebruiken, dit geeft al zoveel rust. Als ik het zo merk dan zit het hem toch echt in de oogleden. Wel suf, ik heb die plakkers al langer maar al echt heel lang niet gebruikt. Zonde haha.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 16:06

superpony schreef:
Ik weet niet of je mijn reactie had gelezen?

Bij mijn moeder kwamen ze er dus tijdens de oogcorrectie operatie achter dat de spier los zat of niet functioneerde zoals moet en ze haar ogen open deed met de wenkbrauwen. Dan helpt botox denk ik niet.

Weet je ook zeker dat het niet vanuit iets anders kan komen? Bij mijn zoon kwam het dus echt uit zijn rug.

Ik had zondag en maandage hele erge hoofdpijn en een stijve nek. Gister kraakte mijn nek 2x uit zichzelf echt hard, maar het is wel helemaal over. En ik ben zelf bang voor kraken, dus schrok wel, maar het zat blijkbaar erg goed vast.

Ja dat is zeker wel een idee hoor. Ik ben daar in principe wel al mee bezig geweest bij een osteopaat en een manueel therapeut maar daar ga ik met mn nieuwe fysio ook wel naar kijken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 16:14

Zo te lezen heb je een ooglidcorrectie nodig. Dan kan je daar beter je geld instoppen dan in Botox.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 14:01

Wow, ik heb nu zelfs een redelijk heftige hoofdpijnaanval weten te stoppen door weer de plakkers te gebruiken. Gisteren zat eentje niet goed en die haalde ik eraf. En toen na 2 uur kreeg ik al hoofdpijn. Toen ik thuis was gauw weer een plakker op gedaan en alhoewel ik gisteren naar bed ging met hoofdpijn was die vanmorgen weg.
Dus ik ben helemaal blij. Gisteren had ik overigens ook echt veel meer last van dikke ogen dus wilde de plakkers ook niet goed zitten. Dan heb ik voor mijn gevoel veel meer vel over.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 21:27

Vandaag ben ik bij de neuroloog geweest. Hij was heel erg aan het meedenken dus dat was wel heel fijn. Hij kon me niet helpen met botox omdat hij zei dat het niet klinisch bewezen was bij spanningshoofdpijn. Maar hij zag wel duidelijk dat mijn wenkbrauwen verzakt waren en dat er daarom veel los vel over mijn ogen hing. Dus hij heeft een doorverwijzing geschreven naar de plastisch chirurg. Daar kan ik 26 november al terecht dus dat gaat mooi snel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 22:11

Oh dat is super zeg!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 10:31

Maar wat is nu je bedoeling? Is dat enkel dat je het vergoed wil krijgen?
Ik snap dat niet zo. Een ooglid correctie kost ook de hele wereld niet meer. Voor 750€ ben je al geholpen. Waarom dan wachten en hoofdpijn hebben omdat je het zo nodig vergoed wil zien!?

Oh en botox kun je ook per zone voor rond de 100€ krijgen. Kwestie van informeren. Je hoeft daarvoor echt niet naar gerenomeerde klinieken.
Juist die prijsvechters zijn interessant omdat die niks anders doen dan hele dagen fillers en botox zetten en dus heel ervaren daar in zijn en hun spullen groot kunnen inkopen zodat het voor de klant goedkoper is

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 16:09

Popstra schreef:
Maar wat is nu je bedoeling? Is dat enkel dat je het vergoed wil krijgen?
Ik snap dat niet zo. Een ooglid correctie kost ook de hele wereld niet meer. Voor 750€ ben je al geholpen. Waarom dan wachten en hoofdpijn hebben omdat je het zo nodig vergoed wil zien!?

Oh en botox kun je ook per zone voor rond de 100€ krijgen. Kwestie van informeren. Je hoeft daarvoor echt niet naar gerenomeerde klinieken.
Juist die prijsvechters zijn interessant omdat die niks anders doen dan hele dagen fillers en botox zetten en dus heel ervaren daar in zijn en hun spullen groot kunnen inkopen zodat het voor de klant goedkoper is

Ja liever wil ik het vergoed. Dat jij het 'maar' €750.- vind, maar ik vind dat veel geld.
Ik had dus gekeken voor botox bij bepaalde klinieken maar voor hoofdpijn is het toch een stuk duurder dan normale botox.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 17:16

Ik heb botox in m’n voorhoofd, kraaienpoten en frons en heb dan dus geen hoofdpijn meer. Als het is uitgewerkt merk ik dat meteen. Laatste keer was ik voor 3 zones €230,- kwijt. Zou je een keer kunnen proberen.
Kaak laat ik ook regelmatig behandelen met Botox tegen het knarsen. Helpt ook super.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 17:24

Een half jaar geleden zijn hier de luiken voor de ogen gelift, en ik merk erg goed het verschil in moeiheid, zicht, vermoeidheid met kijken en gevoeligheid voor fel licht. Het 'turen' is eraf, en het verminderd voor mijn gevoel zeker hoofdpijn. Het was wel zelf dokken want voordat het vergoed wordt.... >;)