Hoesten kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Hoesten kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:25

Heeft hij een neusspray die hij dagelijks mag blijven gebruiken?

secricible

Re: Hoesten kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 20:17

Nee Neusspray hebben we nog niet dus die heb ik inderdaad al opgeschreven om te bespreken! Dat vind ik echt een hele goede.

Aan voedselallergie gedacht maar dit eigenlijk totaal vergeten. Fijn, bokt!

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:37

pmarena schreef:
Ik denk dat de meeste mensen sceptisch binnenkomen bij een homeopaat := Maar er komen er toch heel wat vandaan die het misschien nog steeds niet helemaal begrijpen, maar wel heel blij zijn dat het "ineens" een stuk beter gaat tijdens of een poosje na behandeling.

Dit is wel een interessant stukje denk ik:
https://www.homeopathiehuizen.nl/homeop ... rkoudheid/

Ik had als kind al-tijd oorpijn. Mijn ouders waren ook altijd zeer sceptisch over de homeopaat, tot inderdaad iedere andere mogelijke remedie geprobeerd was zonder resultaat. Toen toch maar naar de homeopaat onder het mom van "het kan in ieder geval geen kwaad", en de oorpijn is echt nooit meer teruggekeerd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 21:42

Even een update :)

Vandaag heeft de kleine held 7 buisjes bloed afgegeven voor een breed onderzoek naar allergie en tegelijk maar zijn volledige afweer meegenomen. Daarnaast krijgt hij binnenkort een eerste poging tot een longfunctietest. Mogelijk lukt het nog niet, maar niet geschoten is sowieso mis.
Kinderarts vond het seizoensgebonden niet passen bij een allergie maar kon wel mee gaan in mijn wens tot testen. Dus fingers crossen nu *\o/*

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 22:08

Essie73 schreef:
Onze jongste heeft dit tot ongeveer zijn 10e gehad. Was bij hem COPD. Met puf was het redelijk te doen (duurde dan een weekje ipv enkele weken) Daarna is hij er overheen gegroeid. Intussen is hij 21 en sinds een jaar of 2 heeft hij 's winters toch weer enkele hoestperiodes. Hij is echter anti medicijnen, dus worstelt zich er met honing en gembersiroop doorheen.

Rauwe honing is dan heel goed

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 16:22

Bij mijn dochter was het niet alleen melk er waren meer voedingsmiddelen die hier voor zorgden. Gelukkig zijn we daar via alternatief achter gekomen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 17:27

Wat ik zo zie in de resultaten die al terug zijn lijkt er geen allergie te zijn. Zowel inhalatie- als voedingsallergie zijn negatief terug (dus geen allergie).
Ik zag zelf wel wat andere afwijkingen in de uitslagen die m.i. veel zouden verklaren. Een deel is ook nog niet bekend. Ben erg benieuwd tot welke conclusie de arts gaat komen.