Suliko schreef:Vriendin van me heeft het een aantal keren achter elkaar gehad via haar ex, zij is inmiddels expert in er vanaf komen.
Je hoeft niet alles te wassen! Schurft overleeft maximaal drie dagen op textiel, dus wat je kan doen is kleding, schoenen, jassen en dergelijke dat nog schoon is in vuilniszakken stoppen en drie dagen laten staan. Verder alles wat je aangeraakt hebt (gedragen kleding, beddengoed, dekens, spreien, kussenslopen etc) wassen op 60 graden. Ik zou het daarna allemaal meenemen naar de wasserette, die hebben van die grote drogers waar je het in een keer kan drogen.
Zorg ervoor dat je voor die grote schoonmaak begint, zelf ook direct begint met behandelen. Die vriendin gebruikte pilvorm. Daarna alle gebruikte textiel met handschoentjes aanraken. Je wilt een soort nulpunt bereiken waarin alles, inclusief jij, schoon bent. Meubels en ruimtes heel goed stofzuigen.
De schurft blijft in leven door huidschilfers, dus hoe minder huidschilfers hoe beter. Huidschilfers blijven hangen aan textiel, vandaar dat je dat zo goed moet wassen.
Vervolgens herhaal je de behandeling, voor eventuele eitjes die zijn blijven leven.
Ah oke, ik zal na de drie dagen dan proberen onderscheid te maken welke dingen ik nog wel heb gedragen en welke niet. Inmiddels zit volgens mij elk stukje textiel in m'n huis in vuilniszakken

Ik heb kleine stoffen items in de vriezer gedaan

Nu voelt het wel fijn dat een groot deel gedaan is. En lig in een schoon bed en heb de pillen ingenomen. Hopelijk kan ik dan vannacht wat meer slaap pakken