Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Tja ik denk dat het hem er misschien in zit of je "gewoon" gelukkig bent, als in tevreden / tel je zegeningen / het kan allemaal veel erger en het is nu eigenlijk wel okee. Of dat gelukkig echt gezien wordt als "woehie, het leven is perfect!". En dat is het natuurlijk niet snel
Het leven is niet perfect, maar als je genoeg hebt om gelukkig mee te kunnen zijn. Dak boven je hoofd, goed (genoeg) kunnen slapen, eten, drinken. Wat fijne momenten meemaken met mensen en dieren van wie je houdt, redelijk gezond zijn.... dan heb je weinig te klagen eigenlijk vind ik
De kunst is dan alleen om je te beseffen dat je daar eigenlijk wel geluk mee hebt, en het dan ook zo te voelen
pmarena schreef:Ik denk dat dat vooral een mindset dingetje is, dat je kan trainen, als je dat wilt / het belang er van inziet
pmarena schreef:Het leven is niet perfect, maar als je genoeg hebt om gelukkig mee te kunnen zijn. Dak boven je hoofd, goed (genoeg) kunnen slapen, eten, drinken. Wat fijne momenten meemaken met mensen en dieren van wie je houdt, redelijk gezond zijn.... dan heb je weinig te klagen eigenlijk vind ik
Marjo schreef:pmarena schreef:Ik denk dat dat vooral een mindset dingetje is, dat je kan trainen, als je dat wilt / het belang er van inziet
Ik ben het absoluut niet met je eens. Er zijn een hoop mensen die niets te klagen hebben volgens anderen. Maar die zijn toch echt niet gelukkig.
Wat dacht je van mensen met een depressie? Misschien vindt jij wel dat ze niks te klagen hebben omdat ze alles hebben wat jij opnoemt. Maar ze gelukkig noemen en zeggen dat het een 'mindset' ding is? Beetje kort door de bocht, vind je niet
Marjo schreef:Wat dacht je van mensen met een depressie? Misschien vindt jij wel dat ze niks te klagen hebben omdat ze alles hebben wat jij opnoemt. Maar ze gelukkig noemen en zeggen dat het een 'mindset' ding is? Beetje kort door de bocht, vind je niet
Winged schreef:Marjo schreef:Wat dacht je van mensen met een depressie? Misschien vindt jij wel dat ze niks te klagen hebben omdat ze alles hebben wat jij opnoemt. Maar ze gelukkig noemen en zeggen dat het een 'mindset' ding is? Beetje kort door de bocht, vind je niet
Een depressie is een ziekte. Dat heeft dus te maken met je gezondheid. En daarmee is een depressie iets wat je niet onder 'goh, misschien moet je eens zeepbellen gaan blazen' scharen. (om het heel algemeen te houden)
Kun je gelukkig zijn als je een ziekte onder de leden hebt? Vast wel. Kan iemand met een depressie geluksmomenten ervaren of ervaren dat niet elke dag mega zwaar is? Vast wel.
Als je gezond bent dan is het een deel mindset. Heb je een ziekte onder de leden dan gaat is dat een stuk ingewikkelder omdat je met de factor ziekte te maken hebt.
Citaat:dan heb je weinig te klagen eigenlijk vind ik
Marjo schreef:Uitspraken zoals die pmarena doet, die versterken dat gevoel. De gedachte; ik heb een dak boven mijn hoofd, familie die om me geeft en een stabiel inkomen dùs ik moet gelukkig zijn.
.
Ibbel schreef:En het zou ook nog kunnen dat er raar werd opgekeken dat jij specifiek dat zei, Femke. Wetend (uit een ander topic) dat het lichamelijk niet denderend gaat met je, kan ik me voorstellen dat vrienden daar verbaasd over zijn (mits ze dat natuurlijk weten). 'Hoe kun je nou gelukkig zijn als je ziek bent?'
Winged schreef:Marjo schreef:Uitspraken zoals die pmarena doet, die versterken dat gevoel. De gedachte; ik heb een dak boven mijn hoofd, familie die om me geeft en een stabiel inkomen dùs ik moet gelukkig zijn.
.
Vraagje: het is haar beeld van wat geluk voor haar is. Het heeft dus niks te maken met dat iemand anders die dat allemaal ook heeft dat ook moet zijn. Je komt in jouw berichten heel boos over momenteel. En dat snap ik als je daadwerkelijk in een donkere periode zit. En als dat inderdaad zo is hoop ik dat je ook de hulp ontvangt om jou daaruit te helpen. Omdat ook jij het verdiend om te kunnen genieten van de simpele dingen zoals een dak boven je hoofd.
Marjo schreef:Uitspraken zoals die pmarena doet, die versterken dat gevoel. De gedachte; ik heb een dak boven mijn hoofd, familie die om me geeft en een stabiel inkomen dùs ik moet gelukkig zijn.
Marjo schreef:En de reden dat ik het een gevaarlijke uitspraak vind, is omdat er in het verleden al heel veel mensen zijn geweest die doen alsof ze gelukkig zijn omdat zij zich niet durven of kunnen uiten. En dat resulteert dan in de ergste gevallen tot een zelfmoord(poging) want ze zijn helemaal niet zo gelukkig als ze aan de buitenwereld laten zien.
Winged schreef:Vraagje: het is haar beeld van wat geluk voor haar is. Het heeft dus niks te maken met dat iemand anders die dat allemaal ook heeft dat ook moet zijn. Je komt in jouw berichten heel boos over momenteel. En dat snap ik als je daadwerkelijk in een donkere periode zit. En als dat inderdaad zo is hoop ik dat je ook de hulp ontvangt om jou daaruit te helpen. Omdat ook jij het verdiend om te kunnen genieten van de simpele dingen zoals een dak boven je hoofd.
Femke_Tweety schreef:Zou geluk dan mogelijk kunnen zitten in het niet hebben van meer zorgen dan dat je mentaal in staat bent om te dragen?