En een bank spaarrekening is voor mij gewoon een spaarrekening, niet specifiek voor pensioen, wellicht zit daar de verwarring.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prairy schreef:Ik had mijn post nog aangevuld
En een bank spaarrekening is voor mij gewoon een spaarrekening, niet specifiek voor pensioen, wellicht zit daar de verwarring.
Hieperdi schreef:Ja sparen doe ik nu in een potje die ik heb aangemaakt. Maar ik ben helaas geen bezitter van een eigen huis. Het duurste in waarde wat ik bezit zijn mijn auto, zadel en paardkan zo’n afspraak ook bij de bank gemaakt worden? Sorry ik heb hier echt geen verstand van
moonsparkle schreef:Ik lees veel over beleggen, maar als ik lees: beleggen neemt risico's met zich mee, u kunt uw inzet verliezen.
Dan durf ik het niet aan want ik wil geen geld verliezen![]()
Ik zou dan gaan voor deposito sparen
Suzanne F. schreef:Bij een deposito zet je je geld voor een bepaalde periode vast. Dan krijg je hogere rente maar kan je er niet aankomen. Hoe langer je vastzet, hoe hoger de rente.
moonsparkle schreef:Dan leg je je geld vast voor een bepaalde tijd en daar krijg je rente over. Je kan eens kijken naar raisin, via daar kun je deposito sparen in het buitenland en dan krijg je meer rente dan in Nederland.
Dorien66 schreef:Banken praten vooral in hun eigen straatje.
Dees schreef:Ik snap niet zo goed waarom sommigen van jullie een adviseur aanbevelen. Die adviezen zijn Duurrrrr! Ts beschrijft ergens dat ze niet over veel vermogen beschikt, dus dan is dik 1.000 euro stukslaan op "maatwerk" (Tussen haakjes ja!) echt geldverspilling.
Ts kan echt beter gewoon bij Brand New Day ofzo een pensioen rekening openen en gewoon beginnen met de inleg. Dat is simpel, goedkoop en degelijk. Het is een hele goede start.
Zodra bij TS het vermogen of het inkomen substantieel gaat worden, zou TS samen met haar boekhouder kunnen kijken of aanvullende stappen nodig zijn. Maar ook dan is de inleg bij BND niet weg.