Waar trek jij de grens bij overmatig alcoholgebruik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Waar trek jij de grens bij overmatig alcoholgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:00

Alcohol past niet in mijn leven, dus mijn tolerantie grens ligt bijzonder laag :). Ooit een familielid meegemaakt met een alcoholverslaving - gelukkig niet iemand die ik dagelijks hoefde te zien - maar dat heeft mijn afkeer wel gevormd.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:39

Ik heb CPTSD door alcohol misbruik (van mensen om mij heen, ik heb zelf nooit een druppel gedronken) en heb dus een hele lage grens. Als je meer dan 1 drankje drinkt wil ik niet bij je in de buurt zijn. Mijn huis is 100% alcohol vrij en dat zal ook zo blijven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 01:18

Wel opvallend dat er vooral veel mensen reageren die zelf slechte ervaring hebben met of door alcohol. Is "onze" mening toch iets harder dan mensen die het als iets normaals zien of dat het er soms bij hoort.

Ik probeer wel niet mijn probleem ermee op anderen te projecteren. Ik kan me er echt niks bij voorstellen dat veel drinken leuk is en zie ook geen voordelen, maar probeer het vooral te negeren of dus afstand te nemen.

En als een naaste eens een keer teveel drinkt, ga ik er geen ruzie over maken. De laatste keer dat mijn man echt iets teveel had gedronken, heeft hij echt niet door gehad. Ik was niet mee, het was een grote groep mannen die samen gingen eten en ontzettend veel lol hebben zitten maken en ook van het restaurant wat shotjes kregen.
Ja, je kan nee zeggen, maar snap zo goed dat ze tijdens het eten, kletsen en veel lachen het niet allemaal goed hebben gevoeld.
Wel was ik de volgende dag keihard en heeft mijn man de hele dag niet geklaagd.

Mijn moeder drinkt ook niet veel, maar als mijn tante op een feestje een stukje wil voorlezen of zingen, dan helpt een drankje duidelijk wel om het te durven.
Ik heb daar zelf totaal geen last van en sta ook nuchter voor een groep mensen te spreken of vreselijk vals te zingen.

Maar door ervaring zie ik wel verschil tussen mensen die af en toe eens drinken en geen maat kunnen houden of mensen die echt alcoholist zijn. Het geen maat kunnen houden vind ik vaak ook wel echt heel vervelend, maar als dat een incident is, kan ik daar wel nog begrip voor hebben. Met regelmaat echt niet.

Mijn man weet dat ik ook een hele negatieve associatie heb met de lucht van bier. Maar hij vindt zomers een koud biertje ook gewoon echt lekker. Dat is dan een keer eentje en niet meer. Dat kan ook dan een Radler 0,0 zijn. Wel de smaak, geen alcohol.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 07:36

Voor mij zou het er helemaal aan liggen wat er gebeurt, denk ik. Na veel alcohol op de boel onderkotsen is poedersuiker, maar mag die persoon zelf opruimen.

Wanneer er dingen gezegd gaan worden die te ver gaan, denk aan beledigingen, verwijten, seksueel getinte opmerkingen, of geschreeuwd zelfs, dan is dat voor mij een grens over en alcohol accepteer ik niet als excuus. We kunnen als volwassenen ergens over praten, lukt dat niet, dan houdt het voor mij op.

Ik heb zelf gelukkig geen nare ervaringen van familie/vrienden die over de schreef gingen na overmatig alcoholgebruik. Sowieso zijn wij geen stevige drinkers en ga ik ook niet om met stevige drinkers.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 07:38

Afgelopen tijd drink ik vrijwel niet en zeker niet meer om dronken te worden. Dat deed ik eerst wel eens, als student. Niet zo vaak als de gemiddelde student in mijn omgeving maar toch zeker wel 1x per maand. Dat is 2 jaar geleden uit de hand gelopen en lag ik bijna in coma (net niet). Ik heb me nog nooit zo ongelofelijk poedersuiker en slecht gevoeld en vooral de dag erna beschaamd. Ik heb geen kwaaie dronk, ik kan alleen niet meer stoppen als ik eenmaal aangeschoten ben. Sindsdien drink ik dus bijna niet meer. Af en toe een koud biertje als het warm is of op vakantie een wijntje.

In mijn omgeving ken ik verder niemand met een kwaaie dronk of die heel vervelend worden. Ik ken wel mensen die in mijn ogen echt te veel en vooral te vaak drinken, alleen ben ik daar niet zo close mee om het te bespreken. Mocht iemand in mijn omgeving dichterbij staan en alcohol misbruiken (of een andere substantie), dan zal ik wel het gesprek aangaan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 07:41

In mijn omgeving geen mensen die "vervelend" etc van drank worden. De meeste om mij heen zijn vaak net zo gezellig met als zonder. Tuurlijk zijn er bij die dan wat makkelijker praten of een grapje maken die ze misschien anders niet maken. Maar blijft altijd netjes eigenlijk.

Vroeger in de vrienden groep een persoon die echt slecht tegen drank kon. 2 Biertjes kon hij drinken en dan moest hij ermee stoppen. Dronk hij er 4-5 (of meer) dan werd hij agressief. Dat wist hij zelf ook heel goed. Dus of hij dronk er max 2 of gewoon enkel fris.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 07:42

Foaly schreef:
Hangt ervan af hoe oud de persoon is. Op een gegeven moment weet je van jezelf ook wel dat je een kwaaie dronk hebt, en als je dan nog bewust de keuze maakt om (te veel) te drinken, dan ben je bij mij af. Kun je nog zoveel spijt hebben, voor mij zou het klaar zijn :=

Dit!!

Ik had een buurman met een kwade dronk. Die heeft bij ons de voordeur ingeramd en ons bedreigd.
Wij zijn toen met spoed verhuisd, maar heb er psychisch nog altijd last van.

Alcohol maakt meer kapot dan je lief is.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 07:49

Zelf drink ik helemaal niet en zou ik het ook niet erg vinden als er nergens meer alchol gedronken wordt.
Ik vind eigenlijk niemand leuker worden met alchol, wel iedereen vervelender.

Iemand met een kwade dronk zou ik niet mee omgaan. Voor mij meent iedereen ook wat die zegt als die dronken is, alleen is het filter weg. Als iemand mij dronken beledigd dan weet ik dat die gene normaal zo over mij denkt maar dat nuchter voorzich houd. Met zulke mensen wil ik niet omgaan.

Een partner die bij alles een wijntje en biertje wilt, of een drankje nodig heeft om gezellig te zijn hoeft voor mij niet. Dit valt voor mij al onder overmatig alcoholgebruik

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 09:56

Ik haat alcohol zeg maar. Niet dat ik nooit drink, een biertje of wijntje mag van mij, maar iemand hoeft niet dronken te zijn in mijn omgeving. Ik ben zelf ook nog nooit dronken geweest en zelfs niet aangeschoten. Als ik 1 wijntje neem voel ik het al in m'n hoofd en dat is dan genoeg.

Ik vergeet nooit meer toen iemand met te veel drank op in een boze bui mij als kind een emmer mosterd naar m'n hoofd gegooid heeft.
Ik ben ook wel beledigd door mensen met een dronken kop. Nee, voor mij is dronken zijn een absolute nogo.

Ik vond het dan ook erg jammer en vervelend om te horen dat een duikbuddy van mij, notabene de persoon waar ik mijn allerdiepste en allerlangste duiken mee gemaakt heb aan de drank verslaafd raakte. De laatste keer dat we samen naar Frankrijk gegaan waren zei hij al dat hij niet wilde drinken en dat ik dat ook niet moest doen omdat hij anders te veel zou drinken. Prima, een week in Frankrijk zonder wijn. Hierna raakte zijn interesse in duiken wat minder en ging hij meer fietsen. Het contact werd minder, maar niet omdat we ruzie hadden. Totdat hij belde dat ik hem moest helpen. Hij had ergens gereden waar het niet mocht en zijn rijbewijs was afgepakt. Ik zo van eh, zomaar? Ja, zomaar. Ik zo dat kan niet, als ze je rijbewijs innemen dan heb je of te veel gedronken of het gaat om een artikel 5 dat je dus extreem gevaarlijk rijgedrag vertoont door bijvoorbeeld een voetgangerswinkelstraat in te rijden. Na wat doorvragen kwam de aap uit de mouw, hij had 'wat gedronken'. Hoe veel dan? Oh, niet zo veel, hij dronk slechts 2 flessen wijn per dag en was nu uit eten geweest. Ja, maar hoe veel? Want je moet toch best wel wat aan 'uggels' oftewel microgrammen hebben voordat je echt je rijbewijs kwijt bent. Hij las toen voor wat hij gekregen had en dat ging echt om wel 13 glazen in je bloed. Dus beslist niet weinig. Ik was vooral ook blij dat hij niemand had aangereden. En dan? Het is een vriend. Maar je kunt hem niet helpen. Ik heb voor hem uitgezocht wat er nu zou gebeuren als hij geen recidivist is, en wat hij dan zou moeten doen om zijn rijbewijs terug te krijgen. Maar met een drankprobleem kan ik hem niet helpen. DAt moet iemand zelf doen.
Hij heeft zijn auto een dag later zonder rijbewijs opgehaald waar hij hem moest achterlaten. Daar was ik niet blij mee, maar het is zijn keuze geweest en gelukkig heeft hij ook hier geen ongeluk veroorzaakt. Hij kwam in het keuringstraject te zitten om zijn rijbewijs terug te krijgen en tja, daar kwam natuurlijk uit naar voren dat het geen eenmalige actie was dat drinken, maar dat er echt sprake was van alcoholisme. Hij heeft zich toen vrijwillig laten opnemen. Had een jaar later zijn rijbewijs terug. En dan zou je zeggen eind goed al goed. We hebben toen nog een keer gedoken.
En een paar weken later ineens een telefoontje of ik zijn hond op kon halen en naar hem thuis kon brengen. Nu moest ik toch die kant ongeveer op, maar ik was zelf net bijna dood gebeten door een hond en zat eigenlijk niet te wachten op zo'n harige stinkbal in mijn auto. Maar goed, het is voor een vriend, het is een border collie, dus niet meteen een boosardige vechthond. Dus ik zo, waar moet ik hem ophalen en heb je dan zo'n tuigje voor in de auto? Ik moest niet zo moeilijk doen en die hond bij de fokker ophalen en bij hem thuisbrengen. Ja, maar een hond hoort vast te zitten in de auto. Die mag niet los. Ik moest me niet aanstellen. Heb gezegd dat ik geen loslopende hond in mijn auto wilde hebben omdat het niet mag en omdat ik niet wil dat zo'n beest tijdens het rijden ineens een natte neus tegen me aandrukt of erger. Dan zou hij zelf wel wat regelen. Later bleek dat hij vaker zijn hond tijdelijk kwijt was wegens zijn drankprobleem en dan niet goed voor het dier zorgde of kon zorgen. Ook is hij zijn rijbewijs inmiddels weer kwijt. En heeft de duikspullen verkocht. hIj woonde 2 uur rijden bij mij vandaan. Toen hij dus begon met drinken wist hij het eerst nog onder controle te houden, maar al snel dus niet meer.
Drank maakt echt zo veel kapot. Heb het echt te veel gezien helaas.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:21

Geen nare ervaringen mee. En als het een keer voor komt dat het er te aan toe ging en lastig werd, degene daar z'n fout in ziet en er van leert, prima. Fouten maken kan gebeuren. Is het elke keer, inclusief grenzen die voorbij worden gegaan, is het op gegeven moment wel klaar. Zelf nog niet mee gemaakt .

Ik drink graag een drankje in gezelschap, ga wel eens uit met een vriendengroep die er vurig op los zuipt, maar waar geen nare incidenten gebeuren. Ja mensen veranderen uiteraard, maar niet op een vervelende manier. Ik vind het soms ook wel even lekker even flink aangeschoten te zijn :o

Waar ik wel echt op tegen ben ik rijden met drank op. Helaas ken ik wel iemand die wel eens wilde bobben maar op locatie toch wat biertjes nam. Dan voel ik me echt niet safe en fijn bij. Begin van een urenlange avond 1 biertje prima, maar zeker niet meer. Daarna stapik niet meer bij je in de auto hoe goed je ook tegen drank zou kunnen. Ik neem daarom nu altijd m'n ov mee, dan ga ik wel op een andere manier naar huis als mijn Bob toch opeens anders doet.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 12-09-24 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Larislaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:27

ik sta juist aan de andere kant van jullie verhalen. ik ben een enorme zuipschuit en het liefste zit ik elke dag op het terras. maar ik word nooit anders van drank. misschien wat luider maar dat was het dan ook.

ergens is dat ook wel een valkuil want ik kan dus heel makkelijk casual drinken. maar ach zo heeft iedereen iets toch.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:31

verootjoo schreef:
Wangedrag met alcohol op tolereer ik net zo min als wangedrag zonder alcohol op.

Het komt niet door de alcohol dat je ineens een hork wordt, dat ben je dan al. Er zijn genoeg mensen die wel normaal alcohol kunnen nuttigen en ook dan gewoon leuke mensen zijn.

Je maakt mij niet wijs dat je met alcohol op jezelf compleet niet meer in de hand kunt houden en dan de dingen niet meent die je zegt.

En als dat wel zo is is het tijd om te leren maathouden en je te gedragen.

Dat denk ik ook, dat ,als je onder invloed een "hork" wordt ,dat je dat
al was. Door drank vallen remmingen weg. Mensen gaan dan zeggen en doen wat ze echt menen. Mijn studentenvereniging vroeger heette "Veritas" naar de antieke uitspraak "In vino veritas", vertaald: In de wijn is de waarheid. Waar ik wel een grote hekel aan heb is aan mensen die onder invloed van drank of andere middelen aan het verkeer gaan deelnemen. Die uitspraak komt uit de antieke oudheid toen er nog geen gemotoriseerd verkeer was....En als iemand agressief wordt dan dump ik hem\haar, of het nou was onder invloed of nuchter, dat maakt me niet uit.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:37

Mijn opa was alcoholist. Gelukkig eentje die niet agressief werd, maar heeft wel 2x in coma gelegen en het leven voor mijn moeder en oma echt niet altijd beter gemaakt hierdoor.
Mede hierdoor heb ik 0 tolerance. Mijn man drinkt 2x per jaar een cocktail als we op vakantie zijn en dat is het.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:31

Larislaatje schreef:
ik sta juist aan de andere kant van jullie verhalen. ik ben een enorme zuipschuit en het liefste zit ik elke dag op het terras. maar ik word nooit anders van drank. misschien wat luider maar dat was het dan ook.

ergens is dat ook wel een valkuil want ik kan dus heel makkelijk casual drinken. maar ach zo heeft iedereen iets toch.

Oprecht benieuwd; wat voegt zoveel alcohol drinken toe aan je leven?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:09

Buiten dat je er wel wat losser en vrolijker van wordt (maar dan moet je er wel meer dan een paar op hebben natuurlijk), kan het ook gewoon heel lekker zijn.

Ik kan echt genieten van goede wijnen, bij het eten vooral. Maar ook van een Belgisch Speciaalbiertje, of een goede whiskey of grappa. Met een bepaalde sfeer ook van lekkere cocktails.

Maar het verbaast me wel hoeveel negatieve ervaringen ik hier lees met alcohol. Ik ken dat helemaal niet en ook niet van mensen in mijn omgeving. Heb ook een paar vriendinnen die niet drinken. Maar dat is omdat ze het niet lusten. Helemaal prima, merk je ook weinig verschil mee. En handig als er een chauffeur nodig is, haha.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:20

Ik drink wel. Maar met mate.

Ik kan erg genieten van een goed glas wijn bij het eten. Of ‘s avonds een keer een borreltje.

In de zomer een koud biertje nadat ik de tuin heb gedaan.

Maar ik kan het prima bij 1 glas houden.
Ik drink ook niet elke week.
Ik wordt ook niet anders van een glas.

Als ik met borrelen een paar meer glazen drink wordt ik vaak wat rustiger. ( ben van nature aardig druk al is dat ook minder geworden met de jaren)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:24

Er zit imo een verschil tussen stomdronken worden en stomdronken worden met agressie. Voor dat laatste heb ik 0 tolerantie. Als je dronken wilt worden en iemand uit wil schelden, you do you, maar niet met mij erbij

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:46

Stomdronken is nooit leuk, maar inderdaad stomdronken en agressief is helemaal niks, das waar.
Beetje aangeschoten, daar heb ik dan niet eens echt moeite mee.

Gelukkig nu bij vrienden en familie geen dronken mensen meer.
Maar vroeger bijvoorbeeld in de vriendengroep wel een jongen, ook altijd dan ruzie zoeken.
Die is op een gegeven moment uit de groep gezet.
Leven doet hij ook niet meer...tja alcohol en verkeer gaat niet samen, gelukig was het een boom

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:52

Bloodymary schreef:
Buiten dat je er wel wat losser en vrolijker van wordt (maar dan moet je er wel meer dan een paar op hebben natuurlijk), kan het ook gewoon heel lekker zijn.

Ik kan echt genieten van goede wijnen, bij het eten vooral. Maar ook van een Belgisch Speciaalbiertje, of een goede whiskey of grappa. Met een bepaalde sfeer ook van lekkere cocktails.

Maar het verbaast me wel hoeveel negatieve ervaringen ik hier lees met alcohol. Ik ken dat helemaal niet en ook niet van mensen in mijn omgeving. Heb ook een paar vriendinnen die niet drinken. Maar dat is omdat ze het niet lusten. Helemaal prima, merk je ook weinig verschil mee. En handig als er een chauffeur nodig is, haha.

Ik heb vaak gehoord dat sommige mensen, vooral Aziaten, een enzym missen dat nodig is om alcohol te kunnen verteren, en wat mensen van Europese afstamming van nature wel zouden hebben. Als je dat enzym mist dan zou je ontzettend snel heel dronken worden en vandaar door het lint kunnen gaan. Vandaar dat nogal wat Aziatische religies het drinken van alcohol verbieden, omdat het tot ongewenst gedrag kan leiden.Terwijl het in het Christendom zelfs een onderdeel van de H.Mis is. Of dat waar is, dat van dat missende enzym, dat weet ik niet, ik ben geen wetenschapper. Wel schijnt er wat betreft het drinken van melk op volwassen leeftijd ook zoiets te zijn- dat sommigen na de babyleeftijd het enzym gaan missen dat nodig is om melk te kunnen verteren. Als ze het toch drinken krijgen ze spijsverteringsstoornissen, diarree enzo.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:00

anjali schreef:
verootjoo schreef:
Wangedrag met alcohol op tolereer ik net zo min als wangedrag zonder alcohol op.

Het komt niet door de alcohol dat je ineens een hork wordt, dat ben je dan al. Er zijn genoeg mensen die wel normaal alcohol kunnen nuttigen en ook dan gewoon leuke mensen zijn.

Je maakt mij niet wijs dat je met alcohol op jezelf compleet niet meer in de hand kunt houden en dan de dingen niet meent die je zegt.

En als dat wel zo is is het tijd om te leren maathouden en je te gedragen.

Dat denk ik ook, dat ,als je onder invloed een "hork" wordt ,dat je dat
al was. Door drank vallen remmingen weg. Mensen gaan dan zeggen en doen wat ze echt menen.
Mijn studentenvereniging vroeger heette "Veritas" naar de antieke uitspraak "In vino veritas", vertaald: In de wijn is de waarheid. Waar ik wel een grote hekel aan heb is aan mensen die onder invloed van drank of andere middelen aan het verkeer gaan deelnemen. Die uitspraak komt uit de antieke oudheid toen er nog geen gemotoriseerd verkeer was....En als iemand agressief wordt dan dump ik hem\haar, of het nou was onder invloed of nuchter, dat maakt me niet uit.

Hier ben ik het dan weer niet mee eens, tot op zekere hoogte. Het klopt dat je remmingen en filters wegvallen, maar dat geldt ook voor je interne filter. Iedereen denkt weleens dingen die niet oké zijn. Maar onze moraliteit en impuls controle houdt het tegen dat we die dingen ook daadwerkelijk zeggen of uitvoeren.

Bijvoorbeeld: ik weet precies wat ik moet zeggen om iemand pijn te doen, maar ik doe dat niet, want ik wil niemand pijn doen. Voeg daar drank of andere "stressoren" aan toe en dan kan het zomaar zijn dat die filter vervaagd. Er is echt wel een kern van waarheid in wat jij zegt, maar ik denk niet dat het zo zwart/wit is.

Larislaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:03

Goof schreef:
Larislaatje schreef:

Oprecht benieuwd; wat voegt zoveel alcohol drinken toe aan je leven?

bloodymary beschrijft het heel goed denk ik. daarnaast komt er ook bij kijken dat ik gewoon nog jong ben dus een beetje wil leven.

Bloodymary schreef:

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:30

Bloodymary schreef:

Er zit voor mij echt een enorm verschil in iemand die een drankje neemt om er van te genieten. Of iemand die drinkt omdat het verslaafdengedrag is geworden. Vaak door onderliggende problemen en drinken is dan een vlucht.

Die eerste categorie zijn ook niet de mensen die er vervelend door worden, die houden maat. Bij die 2e categorie is alcohol een copingsmechanisme geworden en vaak geen goede.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:39

Ik drink erg weinig, heb er altijd een hekel aan gehad om door drank afhankelijk van anderen te worden voor vervoer en/of een slaapplek. Daarbij word ik van drank niks anders en moet ik veel drinken wil ik er iets van merken.. Ik kan dus redelijk tanken, maar ik doe het zelden.. Ik lust geen bier en wijn, dus er moet echt lekkere drank zijn wil ik dan drinken..

Qua drank bij anderen, ik vind het verschrikkelijk als mensen veranderen door drank. Vriendin van me gaat van zwaar op de hand/negatief in haar dagelijks leven naar een ordinair schreeuwwijf na 2 wijntjes, echt verschrikkelijk :n Gelukkig maak ik dat zelden mee en anders peer ik hem.
Andere vrienden menen echt geen feestje te kunnen hebben zonder drank, daar heb ik ook niks mee, gelukkig veranderen zij er niet heel erg door, ze hebben wel een gezellige dronk en gaan nooit te ver.
Mensen die rijden met drank op heb ik 0,0 respect voor, die gaan echt niet voor vrienden door en ken ik gelukkig ook niet in mijn directe omgeving. Mensen met kwade dronk idem, vreselijk..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:44

In de zomer lust ik graag een wijntje (of 2,3,4) of een cocktail. Niet dagelijks, soms een keer per week soms drie keer. :+

In de herfst/winter drink ik gemiddeld een keer per maand. Geen terras weer, laat maar doen dan.

Ik drink geen frisdrank, behalve water, thee en koffie. En zo’n heerlijke frisse cocktail of witte wijn gaat dan gretig naar binnen.

Ik heb geen (of niet dat ik me herinner) negatieve ervaringen met alcohol. Ik heb in een café gewerkt en moet vooral erg lachen met/om dronken mensen.

Rijden met meer dan 1 biertje of wijntje = no go!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:44

@Denisesilver: Jij hebt natuurlijk ook gelijk dat je zegt, dat iemand een interne filter heeft om geen nare dingen te zeggen of doen tegen een ander, dingen die iemand wel denkt. En dat die filter wegvalt door overmatig drankgebruik. Maar, iets wat er niet inzit kan er ook niet uitkomen. Ik heb dus liever dat iemand zich eens ongefilterd uit ,zodat ik "het diepst van zijn gedachten" leer kennen! Dan weet ik waar ik aan toe ben met iemand. Ik heb dat wel eens met een vriendje gehad die in nuchtere toestand allemaal heel leuke dingen tegen me zei die ik wilde horen, maar als hij gedronken had met zijn ware meningen kwam! Waardoor ik wist dat ik niet met hem verder kon omdat die meningen heel erg met de mijne botsten. Ik weet zoiets liever voordat ik met iemand samenwoon en aan de ontbijttafel ruzie zou krijgen over iets wat in de krant staat! :+