Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Foaly schreef:Hangt ervan af hoe oud de persoon is. Op een gegeven moment weet je van jezelf ook wel dat je een kwaaie dronk hebt, en als je dan nog bewust de keuze maakt om (te veel) te drinken, dan ben je bij mij af. Kun je nog zoveel spijt hebben, voor mij zou het klaar zijn
verootjoo schreef:Wangedrag met alcohol op tolereer ik net zo min als wangedrag zonder alcohol op.
Het komt niet door de alcohol dat je ineens een hork wordt, dat ben je dan al. Er zijn genoeg mensen die wel normaal alcohol kunnen nuttigen en ook dan gewoon leuke mensen zijn.
Je maakt mij niet wijs dat je met alcohol op jezelf compleet niet meer in de hand kunt houden en dan de dingen niet meent die je zegt.
En als dat wel zo is is het tijd om te leren maathouden en je te gedragen.
Larislaatje schreef:ik sta juist aan de andere kant van jullie verhalen. ik ben een enorme zuipschuit en het liefste zit ik elke dag op het terras. maar ik word nooit anders van drank. misschien wat luider maar dat was het dan ook.
ergens is dat ook wel een valkuil want ik kan dus heel makkelijk casual drinken. maar ach zo heeft iedereen iets toch.
Bloodymary schreef:Buiten dat je er wel wat losser en vrolijker van wordt (maar dan moet je er wel meer dan een paar op hebben natuurlijk), kan het ook gewoon heel lekker zijn.
Ik kan echt genieten van goede wijnen, bij het eten vooral. Maar ook van een Belgisch Speciaalbiertje, of een goede whiskey of grappa. Met een bepaalde sfeer ook van lekkere cocktails.
Maar het verbaast me wel hoeveel negatieve ervaringen ik hier lees met alcohol. Ik ken dat helemaal niet en ook niet van mensen in mijn omgeving. Heb ook een paar vriendinnen die niet drinken. Maar dat is omdat ze het niet lusten. Helemaal prima, merk je ook weinig verschil mee. En handig als er een chauffeur nodig is, haha.
anjali schreef:verootjoo schreef:Wangedrag met alcohol op tolereer ik net zo min als wangedrag zonder alcohol op.
Het komt niet door de alcohol dat je ineens een hork wordt, dat ben je dan al. Er zijn genoeg mensen die wel normaal alcohol kunnen nuttigen en ook dan gewoon leuke mensen zijn.
Je maakt mij niet wijs dat je met alcohol op jezelf compleet niet meer in de hand kunt houden en dan de dingen niet meent die je zegt.
En als dat wel zo is is het tijd om te leren maathouden en je te gedragen.
Dat denk ik ook, dat ,als je onder invloed een "hork" wordt ,dat je dat
al was. Door drank vallen remmingen weg. Mensen gaan dan zeggen en doen wat ze echt menen. Mijn studentenvereniging vroeger heette "Veritas" naar de antieke uitspraak "In vino veritas", vertaald: In de wijn is de waarheid. Waar ik wel een grote hekel aan heb is aan mensen die onder invloed van drank of andere middelen aan het verkeer gaan deelnemen. Die uitspraak komt uit de antieke oudheid toen er nog geen gemotoriseerd verkeer was....En als iemand agressief wordt dan dump ik hem\haar, of het nou was onder invloed of nuchter, dat maakt me niet uit.
Goof schreef:Larislaatje schreef:ik sta juist aan de andere kant van jullie verhalen. ik ben een enorme zuipschuit en het liefste zit ik elke dag op het terras. maar ik word nooit anders van drank. misschien wat luider maar dat was het dan ook.
ergens is dat ook wel een valkuil want ik kan dus heel makkelijk casual drinken. maar ach zo heeft iedereen iets toch.
Oprecht benieuwd; wat voegt zoveel alcohol drinken toe aan je leven?
Bloodymary schreef:Buiten dat je er wel wat losser en vrolijker van wordt (maar dan moet je er wel meer dan een paar op hebben natuurlijk), kan het ook gewoon heel lekker zijn.
Ik kan echt genieten van goede wijnen, bij het eten vooral. Maar ook van een Belgisch Speciaalbiertje, of een goede whiskey of grappa. Met een bepaalde sfeer ook van lekkere cocktails.
Maar het verbaast me wel hoeveel negatieve ervaringen ik hier lees met alcohol. Ik ken dat helemaal niet en ook niet van mensen in mijn omgeving. Heb ook een paar vriendinnen die niet drinken. Maar dat is omdat ze het niet lusten. Helemaal prima, merk je ook weinig verschil mee. En handig als er een chauffeur nodig is, haha.