Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Een ziekenhuis dietiste heeft meest een andere insteek dan een reguliere dietist. Ik dacht ook meer vlees meer eiwitten en meer koolhydraten? Het klonk zo onlogisch en na een korte toename (spier ipv vet) gaat het daarna met af en toe een hobbel traagjes naar beneden. En ik merk als ik ms ga met de eiwitten ik prompt een hobbel krijg.
Mijn eten van gister bv een baguette van 250 gram, 100 gram bananenpannekoekjes (er moesten bananen op, geen standaard), 300 gram aardappelen, 300 gram groene kool, 150 gram kalkoenborst, het nodige fruit gegraasd tussendoor. Tomaten, handje naturel chips en een handje noten. En dit is eigenlijk een te weinig gegeten dag.Maar ik kreeg niet meer weg
Popstra schreef:Vriendin van mij heeft ook geen schildklier meer en die deed de Thyrax dosering zelf wel eens verhogen om wat af te vallen.
Dan boots je een snelle schildklier na.
Je krijgt dan hetzelfde effect als afslank middelen waarvan je stofwisseling sneller gaat. (Maar ook je hart)
MerleSimone schreef:karuna schreef:Een ziekenhuis dietiste heeft meest een andere insteek dan een reguliere dietist. Ik dacht ook meer vlees meer eiwitten en meer koolhydraten? Het klonk zo onlogisch en na een korte toename (spier ipv vet) gaat het daarna met af en toe een hobbel traagjes naar beneden. En ik merk als ik ms ga met de eiwitten ik prompt een hobbel krijg.
Mijn eten van gister bv een baguette van 250 gram, 100 gram bananenpannekoekjes (er moesten bananen op, geen standaard), 300 gram aardappelen, 300 gram groene kool, 150 gram kalkoenborst, het nodige fruit gegraasd tussendoor. Tomaten, handje naturel chips en een handje noten. En dit is eigenlijk een te weinig gegeten dag.Maar ik kreeg niet meer weg
Ik heb dit voor de grap eens ingevoerd en met dit op een dag zit je op minimaal 1750kcal en is onderstaande je macro's. Zonder beleg voor je (volkoren ingevoerde) baguette, met een appel en een mandarijn voor je fruit.
[ Afbeelding ]
Onwijs veel koolhydraten (66%) en weinig eiwitten (24%). Ik zou dit dus niet bepaald een gezond voorbeeld noemen om mee af te vallen!
karuna schreef:Mijn eten van gister bv een baguette van 250 gram, 100 gram bananenpannekoekjes (er moesten bananen op, geen standaard), 300 gram aardappelen, 300 gram groene kool, 150 gram kalkoenborst, het nodige fruit gegraasd tussendoor. Tomaten, handje naturel chips en een handje noten. En dit is eigenlijk een te weinig gegeten dag.Maar ik kreeg niet meer weg
Anomien schreef:Popstra schreef:Vriendin van mij heeft ook geen schildklier meer en die deed de Thyrax dosering zelf wel eens verhogen om wat af te vallen.
Je krijgt dan hetzelfde effect als afslank middelen waarvan je stofwisseling sneller gaat. (Maar ook je hart)
Ja.. maar daar kunnen ook andere bijwerkingen om de hoek kijken.
Zoals vroegtijdige botontkalking. En de symptomen die je krijgt bij eeen te snelle schildklier. Dus nee, niet echt een geweldig advies zo zonder arts.
Daarnaast is dat op recept. Hoe kom je dus aan meer medicatie?
Jolliegirl schreef:Sorry maar een tsh van 1 is echt belachelijk...
Dat heb ik als zwangere nodig voor mn kindje.
En van tyrax krijg je geen hoge bloeddruk.
Ik spreek uit ervaring, hashimoto hier.
Hier is meer aan de hand.
Je gaat niet afvallen met deze hoeveelheid kcal...je lichaam heeft wel ff wat nodig om goed te kunnen verbranden
Popstra schreef:Vriendin van mij heeft ook geen schildklier meer en die deed de Thyrax dosering zelf wel eens verhogen om wat af te vallen.
Goof schreef:karuna schreef:Mijn eten van gister bv een baguette van 250 gram, 100 gram bananenpannekoekjes (er moesten bananen op, geen standaard), 300 gram aardappelen, 300 gram groene kool, 150 gram kalkoenborst, het nodige fruit gegraasd tussendoor. Tomaten, handje naturel chips en een handje noten. En dit is eigenlijk een te weinig gegeten dag.Maar ik kreeg niet meer weg
Eet jij 's avonds 3/4 kilo avondeten??
Ik vind het een absurde hoeveelheid eten voor 1 dag voor een persoon die verder niet sport als ik eerlijk ben.
Ik ben verder geen expert op het gebied van voeding, maar als ik dit vergelijk met wat ik (wel sporter) eet heb ik eigenlijk alleen maar verbazing.
Goof schreef:karuna schreef:Mijn eten van gister bv een baguette van 250 gram, 100 gram bananenpannekoekjes (er moesten bananen op, geen standaard), 300 gram aardappelen, 300 gram groene kool, 150 gram kalkoenborst, het nodige fruit gegraasd tussendoor. Tomaten, handje naturel chips en een handje noten. En dit is eigenlijk een te weinig gegeten dag.Maar ik kreeg niet meer weg
Ik vind het een absurde hoeveelheid eten voor 1 dag voor een persoon die verder niet sport als ik eerlijk ben.
Ik ben verder geen expert op het gebied van voeding, maar als ik dit vergelijk met wat ik (wel sporter) eet heb ik eigenlijk alleen maar verbazing.
Koekie73 schreef:Klopt ik kan niet veel meer eten want dan kom ik aan. Dat komt idd door geen schildklier (medicatie bootst de sk helaas niet helemaal na) en ik denk ook de combi met mij leeftijd. Ik kan ook echt niet nog minder gaan eten. Vandaar dat ik een beetje tegen een muur oploop. Voor mijn gezondheid moet ik echt wat afvallen.
karuna schreef:Goof schreef:
Nee ik heb deze hoeveelheid in twee porties gegeten. Anders krijg ik dat niet weg. Zoals ik al eerder typte ik eet zowat de hele dag door kleine beetjes. En ja het is een enorme bult eten. En ja ik val ermee af. Ik heb toen de dietiste deze hoeveelheden voorstelde haar ook aangekeken en in de lach geschoten. Maar ze had wel degelijk gelijk. Voor mij werkt het is wel gebleken na heel wat jaren worstelen met niks werkt.![]()
ik denk dat ieder lichaam anders in elkaar zit,
Koekie73 schreef:Jolliegirl schreef:Sorry maar een tsh van 1 is echt belachelijk...
Je gaat niet afvallen met deze hoeveelheid kcal...je lichaam heeft wel ff wat nodig om goed te kunnen verbranden
Bedoel je dat jij je beter voelt met een TSH onder de 1?
Ik krijg altijd een berichtje van de huisarts dat onder de 1 niet goed is en ik minder Thyrax moet nemen.Wat ik niet doe want mijn ha heeft de ballen verstand hiervan (helaas)
Ik neem 225 mcg Thyrax. Maar de endocrinoloog heeft altijd op mijn hart gedrukt er zelf een beetje mee te 'spelen' nav mijn waarden en hoe ik me voel. Zij gaf altijd wel aan dat ik TSH 1 als uitgangspunt moet nemen. Maar goed, misschien geen slecht idee om weer eens 12.5 mcg erbij te nemen en kijken hoe ik me voel en hoe de waarden dan weer zijn.
Koekie73 schreef:Jolliegirl schreef:Sorry maar een tsh van 1 is echt belachelijk...
Bedoel je dat jij je beter voelt met een TSH onder de 1?
Ik krijg altijd een berichtje van de huisarts dat onder de 1 niet goed is en ik minder Thyrax moet nemen.Wat ik niet doe want mijn ha heeft de ballen verstand hiervan (helaas)
Ik neem 225 mcg Thyrax. Maar de endocrinoloog heeft altijd op mijn hart gedrukt er zelf een beetje mee te 'spelen' nav mijn waarden en hoe ik me voel. Zij gaf altijd wel aan dat ik TSH 1 als uitgangspunt moet nemen. Maar goed, misschien geen slecht idee om weer eens 12.5 mcg erbij te nemen en kijken hoe ik me voel en hoe de waarden dan weer zijn.
Koekie73 schreef:@tirzasarah10 drama! Mijn endocrinoloog heeft me een tijd geleden weer terug overgedragen aan de huisarts. Maar vanwege de bloedduk (196/129) is er uiteraard wel weer contact geweest met een internist. Wel een bloeddruk om je zorgen over te maken, ook als het door medcatie wordt veroorzaakt.
Ik heb altijd een lage bloeddruk gehad, ook met de Thyrax. De hoge bloeddruk komt hoogstwaarschijnlijk van de erenumab (cgrp remmers tegen migraine)
Maarrrr.... de discussie (!) over t3 heb ik meermaals gevoerd met mijn huisarts. Hij vindt dat totale onzin. De internist (geen endocrinoloog) vond dat een tijd geleden ook niet nodig om iets mee te doen.
De huisarts wil ook mijn t3 niet laten prikken nu omdat mijn T4 en TSH goed zijn (is ook zo, TSH zit steeds rond de 1 wat perfect is voor schildklierpatienten) is verder onderzoek niet nodig. Hij ziet ook geen reden om me terug te verwijzen naar endocrinoloog.
Ik lees trouwens niets over hoge bloeddruk in de bijsluiter van Thyrax.
Denk dat ik de overgang redelijk voorbij ben. Heb weinig klachten (meer)