Welk kussen moet ik kiezen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: Welk kussen moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 11:35

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:46

Goof schreef:
Celebi schreef:
Die Silvana kussens met neksteun erin zien er echt heel comfortabel uit trouwens. Merk altijd dat ik het kussen goed omhoog probeer te duwen boven mijn schouder dus als daar een stabiele vulling zit is dat wellicht dat ik nodig heb.

Voor mij waren die te dik, maar de stevigheid is top. Ze hebben verschillende kussens, dus je kunt de stevigheid kieze die je wenst.

Qua dikte hebben ze ook een bende verschillende kussens. Herkenbaar aan de kleuren. Heb zelf de dikste (groene bies en label) want man en (klaarblijkelijk) redelijk breed en het gaat in 6 stappen en kleuren tot super dun (rode bies en label).
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 06-09-24 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:46

Ik had hetzelfde probleem als jij. Ik slaap voornamelijk op mijn zij, af en toe op mijn rug. Veel van die zachte kussens liggen wel lekker, maar bieden totaal geen neksupport. Heb een tijdje geleden onderstaand kussen aangeschaft, vooral omdat ik meer ondersteuning zocht. Ik kan zeggen dat het heel fijn ligt. Je zou hem in feite nog aan kunnen passen qua hoogte, maar ik vind het wel fijn dat hij niet zo plat is. Ik lig ook recht nu.

https://www.swisssense.nl/aanpasbaar-ho ... ortive-one

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:54

Ik heb een tijd lang een Silvana gehad, en hoewel dat al veel beter was dan mijn oude vodje, was ik er toch niet super enthousiast over. De neksteun irriteerde mij, die vond ik niet comfortabel. Lag nooit precies zoals ik graag wilde.

Daarom uiteindelijk een Emma Kussen gekocht en daar ben ik al een tijdje echt intens blij mee! Ik slaap op de zachte kant, maar wissel soms ook wel eens.

Ik ben overigens een zijslaper maar ben héél onrustig qua draaien :).

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 12:31

Ziet er ook goed uit! Ik denk dat ik zo'n verstelbaar kussen met lagen wel erg prettig vindt. Dan kan ik naar behoefte het wat hoger of lager maken, maar blijft het kussen wel altijd dezelfde stabiliteit houden over het gehele draagvlak. :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:37

Bij totaalbed hebben ze kussen die je mag lenen om proef te slapen :j
Ik heb zelf een watergel kussen.
https://totaalbed.nl/products/hoofdkussen-flex

Maar! Ik merk toch dat ik het ietsje fijner vind om op een ouderwets kussen te liggen met veren er in die ik in model kan kneden.
Ik ben voornamelijk een buikslaper dus t moet zo plat mogelijk zijn en dan kan met die veren.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:02

Chickyy schreef:
Lijkt me dat je dan naar een beddenzaak gaat, zij kunnen je goed adviseren.. Op Bokt ga je alleen maar voorkeuren van andere horen, maar dat is niet perse wat voor jou werkt.

Dit.. ga ergens langs voor gedegen advies. Iedereen heeft weer een andere behoefte

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:40

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 14:21

Ik ben ook alweer even op zoek.

2x laten adviseren, maar toen kochten we ook een nieuw bed en matras en kan je het compleet proberen.

Nu 2x iets gekocht met advies door er daar op te gaan liggen en niet tevreden. Het maakt echt verschil welk kussen op welk matras en welke bodem je legt.

Het volgende probleem waar ik zelf dan tegenaan loop, is dat je daar gaat liggen zoals je start als je in bed gaat liggen, maar dat is niet altijd hoe je ook werkelijk slaapt.
Een verkoper zei dat je op een goed matras met goed kussen in principe ook rustig zou moeten slapen, maar dat is imo echt ook wel heel persoonlijk.

Tijdens het slapen ga ik toch weer anders liggen en dan druk ik het kussen half weg vaak. Daarom al vaker een kussen met zo een geul gehad, maar ik blijf daar gewoon niet braaf in liggen met mijn hoofd. Als ik op de rand kom te liggen, zweeft mijn nek en ga je weer een knik krijgen.

Ben nu aan het twijfelen om een vlinder model te gaan proberen.

Mijn man is overigens een vrij rustige slaper. Hij heeft de neiging om zonder kussen te eindigen. Ook hij heeft nu 2x een echt goed kussen gekocht waar je in een gewenste houding zou moeten blijven liggen. Maar hij drukt kussen naar boven en gaat er toch soms onder liggen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 15:08

Ik heb de M line you net gehaald. Lag echt heel lekker. Ze hadden in het systeem even erbij gezocht wat voor type matras ik nu heb en op iets soortgelijks geprobeerd. Dat bleek toch inderdaad best een stevig matrasje te zijn. Dus toch ook maar even laten uitmeten en daar kwam toch wel een iets zachter matras uit. Daar lag dat kussen nog lekkerder op. Even een nachtje over slapen en dan wellicht toch ook maar een nieuw matras halen. Ding gaat ook al flink wat jaartjes mee. :=

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:14

Ik lees dat je al wat hebt gevonden, fijn! Hopelijk slaap het lekker en wordt je weer uitgerust wakker.
Ik ben zelf heel tevreden over de Silvana Comfort. Ik heb deze:
https://www.silvana.nl/kussens/silvana- ... ranje.html

Vrij plat en ook in de machine wasbaar en bij te vullen. Geen nekklachten meer. (op een enkele keer na wanneer ik zelf in een gekke houding heb gelegen)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:31

Goof schreef:
Celebi schreef:
Die Silvana kussens met neksteun erin zien er echt heel comfortabel uit trouwens. Merk altijd dat ik het kussen goed omhoog probeer te duwen boven mijn schouder dus als daar een stabiele vulling zit is dat wellicht dat ik nodig heb.

Voor mij waren die te dik, maar de stevigheid is top. Ze hebben verschillende kussens, dus je kunt de stevigheid kieze die je wenst.

Wij hebben de blauwe zonder neksteun.

Ikzelf slaap op een vlindervorm

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:58

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 16:24

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 16:50

Ik weet niet of je al begeleiding van een fysiotherapeut hebt. Wellicht kan diegene je helpen en adviseren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 17:03

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 17:49

Hoop dat het helpt, ts! Hier ook problemen met m'n schouders door een heel hard matras met een te zacht kussen... Nu een zachte matrastopper en een fijn kussen (ik heb een lilia kussen, die heeft vier lagen schuim waar je heel makkelijk een laagje uit kunt halen). Nu slaap ik veel lekkerder en heb ik amper nog last van m'n schouders!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 18:45

Ik hou niet van dikke kussens en heb jawel een fijne gevonden voor 5 euro bij de Action. Af en toe gaat die zelfs de wasmachine in. Helemaal blij mee. Het hoeft dus niet duur te zijn.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 19:13

Deze was helaas geen 5 euro. :+

Ben echt benieuwd naar mijn nachtrust vannacht. Maar ook of dit kussen en mijn matras een beetje matchen. Denk dat ik na het weekend toch terug ga om ook een nieuw matras te halen. _O-

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 20:04

Ik heb toevallig de m-line active pillow gewonnen. En slaap sindsdien beter, met minder klachten van mijn nek.
Ik wil straks ook ooit een m-line bed/matras. Nog even doorsparen, want als ik de test online doe, kom ik op het duurste matras uit :P
Ik ga straks natuurlijk eerst testen, maar kan dan beter meevallen, dan tegenvallen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 20:14

Ik kwam gelukkig uit op een niet al te duur matras. Kan aardig oplopen wel. Er stond in de uitslag van de analyse ook eentje van Tempur, die was wel echt heeeel duur. :')

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:54

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 22:16

SandraWierda schreef:
Grootste probleem bij nek en rug klachten na het slapen is dus juist een veel te dik kussen :o Door de dikte ligt je ruggengraat niet in een rechte lijn maar juist rare hobbel en als je ouder wordt geeft dit klachten. Op jonge leeftijd kan je lichaam hier nog beter mee omgaan. Sinds ik een dun Memory foam kussen heb eindelijk de klachten over, ik ben een rug en zijslaper. Wel mis ik nog met regelmaat mijn dikke kussen die je zo lekker kon proppen en vormen

Ik heb ook een tempur traagschuim of memory foam kussen, echter hebben wij 3 kussens op een rijtje liggen. Dus naast het relatief harde kussen ligt een kussen die wel lekker zacht, dik en vormbaar is. Beste van beide werelden dus, voor mij werkt dit perfect. Als ik het ene kussen zat ben, rol ik automatisch in m’n slaap op de andere.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 22:26

Ik heb sinds een maand ook een Mline kussen. Matras had ik al van Mline en na continue nekklachten toch maar geïnvesteerd in een goed kussen. We hebben in de winkel getest op het matras wat ik al had. Vanuit daar het juiste kussen erbij gevonden. Sindsdien ook weer nekklachten vrij!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-24 09:56

Ik werd net ook wakker zonder die akelige nekpijn. Wat een verademing! Ik vond het kussen alleen wel iets te laag voor mijn schouder om op mijn zij te liggen dus ik heb er een opgevouwen fleece dekentje onder gelegd. Ik denk dat ik op mijn 'harde' matras toch een maatje hoger nodig gehad zou hebben en op het matras dat we misschien gaan kopen zak ik iets meer weg en dan is het wel een perfect fit. Maar goed, zo met dat dekentje eronder geeft wel opties voor nu. :j