Raad gevraagd!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 07:20

Petrichor schreef:
Ooh thnx voor de tips van Cetirizine! Op dit moment geen jeuk maar straks als het kouder is word ik helemaal gek, vooral mijn benen! Ik krab mijn benen letterlijk bont en blauw, soms pak ik uit wanhoop gewoon iets scherps om te krabben om niet zo hard te hoeven drukken.

Is niet gezegd dat het werkt, in ieder geval niet in het geval water het probleem is. Overgevoeligheid voor shampoo etc kan het wel helpen. En bedenk dat je slaperig kan worden van cetirizine.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 10:51

Maar het proberen waard. Ik heb jeuk alleen als ik in de winter thuis op de bank ga liggen en tot rust kom. Vaak heb ik daarvoor gedoucht maar ook niet altijd.

cissy

Re: Raad gevraagd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 11:05

Als het aan het kalk in het water ligt heeft het dan zin om eens te proberen te douchen bij iemand uit een gebied met minder kalk in het water?
Of zeg ik nou iets geks?

Dan weet je ook of die ontkalker zin heeft.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 12:12

Heb je tijdens/ direct na het douchen al jeuk, of even later?
Kan het zijn dat je niet tegen een wasmiddel oid kunt waarmee jouw handdoek (en kleding) is gewassen?

Heb je ook jeuk als je in zee hebt gezwommen? Zeewater is natuurlijk zout, en dat schijnt ook tegen jeuk te helpen.

Overigens heb ik wel vaak gehoord dat zacht water veel in jeukklachten schijnt te schelen, maar dat hangt natuurlijk wel van de oorzaak af.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 12:13

Suzanne F. schreef:
Petrichor schreef:
Ooh thnx voor de tips van Cetirizine! Op dit moment geen jeuk maar straks als het kouder is word ik helemaal gek, vooral mijn benen! Ik krab mijn benen letterlijk bont en blauw, soms pak ik uit wanhoop gewoon iets scherps om te krabben om niet zo hard te hoeven drukken.

Is niet gezegd dat het werkt, in ieder geval niet in het geval water het probleem is. Overgevoeligheid voor shampoo etc kan het wel helpen. En bedenk dat je slaperig kan worden van cetirizine.

Bont en blauw klinkt als een vaatafwijking. Daar kan je trouwens flink jeuk van krijgen. Ik denk dat je ook eens in die hoek moet zoeken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 12:22

Ik heb het ook. Maar voornamelijk in het voor- en het najaar. Wat voor mij helpt - niet dat het weg is, het is alleen meer manageble - is:

* zo snel mogelijk uit de badkamer - weg van de vochtige lucht
* zo snel mogelijk afdrogen en in bed (ja tis echt) een paar rondjes draaien zodat je huid ook echt droog is en niet meer nadampt!
* daarna snel eruit en aankleden. Probeer iets met lange mouwen en pijpen aan te trekken tot je huid 100% opgedroogd is.

Hier hielp helemaal niets. Behalve dit.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-24 12:26

Bedankt weer voor alle reacties!

Ik heb het echt alleen bij water, zweet, tranen. Shampoos ed hebben geen invloed. Als ik met geen zeep, shampoos douche heb ik het ook.

Iemand vroeg naar zeewater, dan heb ik het veel minder.

In Centerparcs had ik het ook (zwembad en douche) maar ook minder.

Ik heb ook al veel antihistaminica geprobeerd,maar helaas helpt dat allemaal niets.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 12:35

Mijn tip voor alle huidirritaties, excemen ed:

Rundervet! Boordevol natuurlijke vitamines en vetten en geen extra irritatie troep. Bij mij hielp het waar niks anders meer hielp.

En dan van binnenuit verder verzorgen en zo min mogelijk troep tot je nemen

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 16:14

Van leverproblemen kan je ook jeuk krijgen. Dat heb je niet zo snel door. Ik heb door chemo een fikse leverontsteking gekregen. Aan mijn uiterlijk zag je niets, oogwit en huidskleur normaal. Maar dan zie je het wel in de urine, die neigt dan wat roziger, oranje te kleuren. Maar dit zal bij jou hoogstwaarschijnlijk niet het geval zijn. Ik had heel hoge onstekingswaarden maar buiten jeukende voetzolen en benen merkte ik er weinig van.

Mijn bloedbeeld vertelde heel wat anders.