Zwembad.... voetschimmel voorkomen met zwemschoentjes...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 11:52

Bedankt voor het meedenken natuurlijk, maar.... Eh..... we hebben het hier over na een zwembadbezoek eens in de zoveel weken / maanden, direct 1x goed wassen met betadine shampoo. Dat is natuurlijk niet echt een aanslag op je huid :=

Ik heb verder geen last van zweetvoeten, ben erg van de natuurlijke materialen en ventilerende schoenen en alles.
Heb zelf in het afgelopen jaar 2x kaaspoten gehad en die kleine ook.

Het is dus niet dat het een enorm probleem is ofzo.
Zeker niet gezien het geen blote voeten regime en even secuur wassen na zwembadbezoek, zo goed voor ons werkt :)

Dat wil ik er dus graag inhouden :j

Want ook al waren we er steeds snel bij, het is toch gewoon vervelend dat je dan weer met je voeten maar ook al je sokken en schoenen enzo zit die je steeds moet behandelen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 12:00

Wat mij helpt is tussen de tenen afdrogen met een flanellen luier. En iedere voet heeft een eigen luier.

pmarena

Re: Zwembad.... voetschimmel voorkomen met zwemschoentjes...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 12:03

Wij drogen altijd graag af met katoenen hydrofielen nog uit de babytijd :j
Dan kan je goed tussen alle plooitjes komen en het neemt natuurlijk heel goed vocht op.

Maargoed vochtige voeten zijn het probleem niet, het oppikken van die schimmel schilfers is het probleem.
En tot nu toe lijken zwemschoentjes daar goed tegen te helpen.

Ik wil ook gewoon niet meer zonder in openbare ruimtes omdat ik het zo smerig vind intussen :=