Voetoperatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Voetoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 20:55

Het ligt er helemaal aan waarom het ijzerwerk erin zit en waarom het moet blijven zitten.
Het mijne is na een half jaar verwijderd (breuken) en kreeg geen op of aanmerkingen mbt gebruik mee.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 21:31

Ik denk dat het echt is hoe graag je wil :)
Mijn rug is versleten en mocht daar nooit meer mee paardrijden, altijd veel pijn maar kon er wel weer mee paardrijden. Nu heb ik afgelopen mei een platvoet correctie gehad, dit is een behoorlijke ingreep en ben nog herstellende. Ik vroeg de arts of ik na 12 weken herstel weer mocht paardrijden. Hij verklaarde mij voor gek :+ nu achteraf voel ik mij niet comfortabel om te gaan paardrijden maar komt ook omdat ik geen braaf paard heb. De arts gaf aan dat ik nog 4 maanden moet wachten ik wel weer officeel mag, de arts gaf aan dat als ik het wel doe en paard gek doet alles afscheuren zal en niet meer te maken is. Voor deze operatie al jaren last(zenuwpijn)van mijn enkel en ik stap altijd op en af met een kruk, zelfs in het bos mogelijk met paaltjes/bankjes/boomstronken.
Ik heb trouwens wel sprenger beugels en die schelen enorm voor mij.

Heel naar dat de arts zo lelijk heeft gedaan en goed dat je een klacht heb ingediend. Hopelijk is je herstel goed en kan je straks eventueel aangepast wel weer lekker rondrijden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:48

Citaat:
FireAndIce schreef:
Ik weet natuurlijk niet wat voor paard je hebt, maar zou je niet zonder beugels kunnen rijden? In elk geval voor nu.

Ik heb een heel braaf paard, en zonder beugels zou een optie kunnen zijn.
Het is een PRE ruin.

Citaat:
Zou ik nooit doen. Hij hoeft maar te struikelen en je hebt een probleem.

Als blije pre-rijder zie ik het probleem niet.
Struikelen van het paard is nog niet: het paard valt.
Kukel jijzelf wel, doe je braaf je valtechniek en heeft je voet geen last.

(Sinds ik rond mijn 60ste drie keer presteerde van de fiets te vallen "wat ben je dan snel beneden!", rijd ik met een bodyprotector. Iedereen mag ;) vrolijk lachen om de logica.
Proefvallen met de bp leert, dat het niet alleen rug, maar ook schouders erg spaart.)

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 20:24

Morganlefay schreef:
Het ligt er helemaal aan waarom het ijzerwerk erin zit en waarom het moet blijven zitten.
Het mijne is na een half jaar verwijderd (breuken) en kreeg geen op of aanmerkingen mbt gebruik mee.

Het ligt ook helemaal aan de genezing.
Ik ga eerst weer lopen daarna autorijden en dan pas veel later op het paard.
Er worden onderzoeken gedaan of het bot goed geneest.