Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:42

secricible schreef:
billy3105 schreef:
En toch is de HAP echt niet bedoeld voor een second opinion. En echt voor spoed. Klachten die al 10 dagen bestaan gaan punt 1 niet in de ANW opgelost worden en punt 2 kunnen dan echt wel een nachtje wachten. Punt 3 Die uroloog gaat niet op vrijdag avond na een lange dag daarvoor in huis komen. Dus wat is het verwachtingspatroon van de HAP? Doorverwijzing naar de uroloog op vrijdagavond? Dan kom je langs de SEH eerst die dezelfde gedachtengang hebben, het bestaat al 10 dagen. Dus deze persoon kan naar huis en maandag afspraak maken uroloog.

Het wordt wat anders als de klachten ineens in de avond veranderen of verergeren

Maar bloed is idd nooit goed, ik zou vandaag nog afspraak eisen bij de HA en je uroloog bellen

Dat is een aanname die niet juist hoeft te zijn, weet ik uit ervaring.
Als de huisarts weigert wat te doen, moet je toch iets. Dan zou ik er gewoon ineens buikpijn bij veinzen oid.

Klopt. Maar een klacht verzinnen is niet oké en de reden dat je een uur aan de telefoon hangt voor al eer je een triagist aan de lijn krijgt :( :(

Vandaar dat ik ook zeg, “ Het wordt wat anders als de klachten ineens in de avond veranderen of verergeren ”
De hap is simpel weg geen second opinion. Je bereikt er niks mee behalve een “ de hap nam mij ook al niet serieus “ gevoel

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:43

Ik vind het ook echt heel bizar dat je nog een verwijzing van HA nodig hebt wanneer je idd al bekend bent met een niertumor. Voor nu zou ik idd ook wat de rest zegt, echt op je strepen gaan staan bij de HA of anders opnieuw terugbellen met ziekenhuis/de uroloog en kijken of je daar niet toch zonder verwijzing naartoe kunt komen. Ik vind het ook echt raar dat hier geen spoed van gemaakt word en je er al 10 dagen mee loopt ondertussen. Hopelijk kom je er snel ergens door.

Esther

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:49

Een afspraak bij de huisarts maken, dat je hem/haar ook werkelijk ziet, laat die maar uitleggen waarom er verder geen actie wordt ondernomen. En geef aan wat jou zorgen zijn en dat de uroloog een nieuwe doorverwijzing vraagt. Zou niet de eerste keer zijn dat een assistente denkt dat ze op de stoel van de arts moet gaan zitten.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 15:20

Ik heb een afspraak gemaakt bij m'n huisarts. Morgen 8 uur.

Ik had gisteren nog wel aangegeven bij de assistent dat ik zo'n tumor op m'n nier heb met kans op bloeding. Maargoed, ik weet natuurlijk niet hoeveel er uiteindelijk ook echt bij de huisarts beland als ik hem zelf niet spreek.

Elk jaar word er een echo gemaakt, vanaf volgend jaar gaat dat over op elk jaar een ct scan. Er is multidisciplinair overleg geweest over wat de beste aanpak is met dat ding. Snap dus niet waarom ze me nu gewoon bijna 2 weken laten door lopen..
https://www.nieren.nl/nierziekten/nierangiomyolipomen

Ik vang nu iig steeds m'n urine op en maak dan een foto.. :+ Dan kan ik morgen iig laten zien dat het niet een keertje een beetje rood is, maar steeds echt heel donker.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 15:23

Ruikt je urine ook?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 15:41

Nee, zit amper geur aan.. Op de kleur en het troebele na, niks opvallends :n

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 15:41

Wat ik niet uit je verhaal op kan maken, zie je ook daadwerkelijk bloed in je urine? Of komt er door middel van een urine stick test uit dat je bloed in je urine hebt? Microscopisch dus.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 17:56

Yummy schreef:
Wat ik niet uit je verhaal op kan maken, zie je ook daadwerkelijk bloed in je urine? Of komt er door middel van een urine stick test uit dat je bloed in je urine hebt? Microscopisch dus.

TS in OP schreef:
Mijn urine is niet rood, maar donkerbruin. 'S ochtend is het echt zwarte koffie, over de dag wisselt het.

Lijkt me toch duidelijk?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 20:21

Ja, het is wel zichtbaar. Iig, als die kleur door bloed komt.. Maar door de combinatie van ++++ erytrocyten en de donkere kleur, ga ik er vanuit dat de kleur door bloed komt.

Even in spoiler, maar is geen ranzige foto, puur de kleur:
Spoiler:
Afbeelding

Afentoe donkerder dan dit, soms wat lichter.

Begin van de avond weer overgegeven en later ook niet helemaal fit. Maar voel me nu weer prima.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 22:43

Er is wel wat goed fout met je lichaam , hoop dat de huisarts met spoed doorstuurt. Lijkt er toch steeds meer op dat het de tumor is die aan het opspelen is.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 23:01

BigOne, ik heb je bericht getemd, dit soort conclusies moet je echt niet trekken, dit is compleet misplaatst iemand ongerust maken...

@TS fijn dat je een afspraak bij de huisarts hebt morgen! Hopelijk kunnen ze je snel verder helpen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 23:25

Ze geeft toch zelf aan dat er een goedaardig gezwel oftewel tumor op een van haar nieren zit ??
En haar symptomen wijzen wel die richting uit en dus ook onbegrijpelijk dat ze niet doorgestuurd is.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 23:52

Klopt, dat zei TS inderdaad. Maar het is niet aan ons bokkers om vervolgens de conclusie te trekken dat het dan direct de tumor moet zijn en dat het 'goed fout' is, daar zijn professionals voor.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 23:53

Bloed plassen kan van alles zijn, maar vaak is het wel ernstig. Mijn opa heeft ooit een acute bloedvergiftiging opgelopen - kort daarvoor had hij bloed geplast. Moest met spoed naar het ziekenhuis, waar hij wel een paar dagen moest blijven...

Acuut zal het in jouw geval niet zijn (want dan loop je geen tien dagen vrolijk rond), maar je hebt groot gelijk dat je je zorgen maakt en een beetje doorzet. Wat ik wel wil weten: waar heeft de dokter op die echo naar gekeken en wat hebben ze al kunnen uitsluiten?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 00:11

Ga jij nu in de schoenen staan van de arts musiqoloog?

Bloed plassen is zeker niet oké maar wat ik op bokt lees laat de medische zorg in Nederland te wensen over. Maar bokt is natuurlijk geen graadmeter.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 06:44

Succes bij de huisarts straks.

Mag hopen dat je door gestuurd word ik vind deze klachten nog wel wat.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 06:46

Barbabientje schreef:
Ik zou hiervoor gewoon de HAP bellen, vooral zeggen dat je je door je eigen huisarts niet serieus genomen voelt.

Jeetje, ik schrik echt van deze reactie en van degene die iets verderop noemt "ik zou er buikpijn bij veinzen en na 5u bellen naar de HAP.
Gerichte vraag aan jullie: wat verwacht je dan na 17u van de HAP/SEH/uroloog?
De enige correcte opmerkingen zijn die van Billy3105 hierover. Plus dat dit soort opvattingen een belangrijke reden is van tekorten in assistentes/huisartsen, lange wachttijden aan telefoon en in wachtkamers op de HAP, plus het maakt de zorg (en dus eenieders zorgverzekering) alleen maar duurder. Een consult op de HAP is gemiddeld genomen ongeveer 15x zo duur als die bij je eigen huisarts.

Terug naar TS: wij kennen jouw dossier niet, hebben jou niet zelf aan de lijn gehad toen je naar de uroloog belde of assistente vd huisarts, dus kunnen niet oordelen hoe dit is gegaan of wat nodig is. Super dat je straks naar je eigen huisarts kan, leg daar gewoon netjes uit wat er aan de hand is en ongetwijfeld zul je geholpen worden.
Complimenten dat je niet naar de zinloze 'bel de HAP' adviezen hebt geluisterd. Voor een volgende keer zou ik gewoon direct opnieuw naar je huisarts bellen als het je niet lekker zit of onduidelijk is.
Succes straks!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:15

Het zal wel een domme vraag zijn, maar kan het zijn dat je zwanger bent geweest en nu een miskraam hebt gehad?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:33

musiqolog schreef:
Bloed plassen kan van alles zijn, maar vaak is het wel ernstig. Mijn opa heeft ooit een acute bloedvergiftiging opgelopen - kort daarvoor had hij bloed geplast. Moest met spoed naar het ziekenhuis, waar hij wel een paar dagen moest blijven...

Acuut zal het in jouw geval niet zijn (want dan loop je geen tien dagen vrolijk rond), maar je hebt groot gelijk dat je je zorgen maakt en een beetje doorzet. Wat ik wel wil weten: waar heeft de dokter op die echo naar gekeken en wat hebben ze al kunnen uitsluiten?

Vaak is het gelukkig niet ernstig, maar uiteraard wel reden om te onderzoeken waar het vandaan komt.

Succes bij de huisarts TS zometeen, het komt vast goed!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:33

Fudge schreef:
Barbabientje schreef:
Ik zou hiervoor gewoon de HAP bellen, vooral zeggen dat je je door je eigen huisarts niet serieus genomen voelt.

Jeetje, ik schrik echt van deze reactie en van degene die iets verderop noemt "ik zou er buikpijn bij veinzen en na 5u bellen naar de HAP.
Gerichte vraag aan jullie: wat verwacht je dan na 17u van de HAP/SEH/uroloog?
De enige correcte opmerkingen zijn die van Billy3105 hierover. Plus dat dit soort opvattingen een belangrijke reden is van tekorten in assistentes/huisartsen, lange wachttijden aan telefoon en in wachtkamers op de HAP, plus het maakt de zorg (en dus eenieders zorgverzekering) alleen maar duurder. Een consult op de HAP is gemiddeld genomen ongeveer 15x zo duur als die bij je eigen huisarts.

Terug naar TS: wij kennen jouw dossier niet, hebben jou niet zelf aan de lijn gehad toen je naar de uroloog belde of assistente vd huisarts, dus kunnen niet oordelen hoe dit is gegaan of wat nodig is. Super dat je straks naar je eigen huisarts kan, leg daar gewoon netjes uit wat er aan de hand is en ongetwijfeld zul je geholpen worden.
Complimenten dat je niet naar de zinloze 'bel de HAP' adviezen hebt geluisterd. Voor een volgende keer zou ik gewoon direct opnieuw naar je huisarts bellen als het je niet lekker zit of onduidelijk is.
Succes straks!

Helemaal mee eens!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:37

Heel veel succes!

Wat eem verhaal en bovenal wat een domme adviezen komen hier naar bovendrijven...en wij allemaal maar klagen dat de zorgverzekeraar de prijs omhoog gooit...!

Hou je ons op de hoogte?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:31

Charaz schreef:
Vaak is het gelukkig niet ernstig, maar uiteraard wel reden om te onderzoeken waar het vandaan komt.

Ligt eraan, bij mannen is bloed plassen vaak stukken ernstiger dan bij vrouwen. Bij vrouwen is het vaak een blaasontsteking, bij mannen is er meestal meer aan de hand.

Fudge schreef:

Ik schrik ervan dat mensen zo'n punt maken van de HAP bellen in plaats van de oorzaak van dit hele probleem: TS die een duidelijke voorgeschiedenis heeft en bij zowel haar HA als de uroloog niet gehoord wordt. Waarom ligt dáár niet de verontwaardiging in plaats van de schooljuffen met een wijzend vingertje 'door mensen zoals jij is de HAP zo druk'?. Nee, die zijn overbelast omdat het hele systeem niet goed werkt, mensen bij hun eigen zorgverlener niet gehoord worden/niet serieus genomen worden. En vervolgens van ellende niet meer weten hoe ze zorg moeten krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:38

Mars schreef:
Charaz schreef:

Ligt eraan, bij mannen is bloed plassen vaak stukken ernstiger dan bij vrouwen. Bij vrouwen is het vaak een blaasontsteking, bij mannen is er meestal meer aan de hand.

Fudge schreef:

Ik schrik ervan dat mensen zo'n punt maken van de HAP bellen in plaats van de oorzaak van dit hele probleem: TS die een duidelijke voorgeschiedenis heeft en bij zowel haar HA als de uroloog niet gehoord wordt. Waarom ligt dáár niet de verontwaardiging in plaats van de schooljuffen met een wijzend vingertje 'door mensen zoals jij is de HAP zo druk'?. Nee, die zijn overbelast omdat het hele systeem niet goed werkt, mensen bij hun eigen zorgverlener niet gehoord worden/niet serieus genomen worden. En vervolgens van ellende niet meer weten hoe ze zorg moeten krijgen.

En hoe komt het dat de HA overbelast is. En dan bedoel ik wanneer ga je naar de HA. Er zijn mensen die met een muggenbeet al de HA lastig vallen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 08:42

Pff.. Zit ik daar om 8 uur, word ik naar de balie geroepen. Ik had vandaag geen afspraak, maar volgende week vrijdag -O- Dus ik zeg dat ik dat wel heel lang wachten vind, nou mag ik dinsdag komen.

Eigen schuld, had beter op moeten letten, maar wat voel ik me nu poedersuiker zeg |o Gisteravond nog twee keer overgegeven, vanochtend gewoon weer donkerbruine urine.. Dus ik dacht, vandaag eindelijk bespreken met de arts. Maar niet dus.
M'n huisarts heeft telefoon storing, dus moest de afspraak online maken, daar heb ik blijkbaar niet bij gezien dat het om volgende week ging. Ging er wss niet vanuit dat ze me zo lang gingen laten wachten :=

Cayenne: Ik ben bijna 30, dus opzich was het mogelijk geweest. Maar ik weet heel zeker dat ik niet zwanger geweest kan zijn. Ben ondertussen ook gewoon ongesteld geworden, maar ik heb bewust schoongemaakt en tampon in gedaan voor ik ging plassen en alsnog was m'n urine donkerbruin.. Dus het moet wel uit m'n blaas komen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:44

Maar overgeven en deze kleur urine …. Daar kun je toch wel eerder mee naar de huisarts ?
Je voelt je nu dan toch duidelijk niet oké ?
Beterschap en sterkte :(:)