secricible schreef:billy3105 schreef:En toch is de HAP echt niet bedoeld voor een second opinion. En echt voor spoed. Klachten die al 10 dagen bestaan gaan punt 1 niet in de ANW opgelost worden en punt 2 kunnen dan echt wel een nachtje wachten. Punt 3 Die uroloog gaat niet op vrijdag avond na een lange dag daarvoor in huis komen. Dus wat is het verwachtingspatroon van de HAP? Doorverwijzing naar de uroloog op vrijdagavond? Dan kom je langs de SEH eerst die dezelfde gedachtengang hebben, het bestaat al 10 dagen. Dus deze persoon kan naar huis en maandag afspraak maken uroloog.
Het wordt wat anders als de klachten ineens in de avond veranderen of verergeren
Maar bloed is idd nooit goed, ik zou vandaag nog afspraak eisen bij de HA en je uroloog bellen
Dat is een aanname die niet juist hoeft te zijn, weet ik uit ervaring.
Als de huisarts weigert wat te doen, moet je toch iets. Dan zou ik er gewoon ineens buikpijn bij veinzen oid.
Klopt. Maar een klacht verzinnen is niet oké en de reden dat je een uur aan de telefoon hangt voor al eer je een triagist aan de lijn krijgt

Vandaar dat ik ook zeg, “ Het wordt wat anders als de klachten ineens in de avond veranderen of verergeren ”
De hap is simpel weg geen second opinion. Je bereikt er niks mee behalve een “ de hap nam mij ook al niet serieus “ gevoel