Mijn zoektocht naar wandelschoenen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Athelas

Re: Mijn zoektocht naar wandelschoenen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 08:22

Als je voor een laag budget zoekt zou ik de Decathlon zeker aanraden! Ik loop momenteel al 6 jaar op mijn bergschoenen van de decathlon die ik voor 80 euro gekocht heb :D Dus ondanks dat ik toen ik ze kocht een beetje twijdelde over de kwaliteit gaan ze erg lang mee. Heb er vele honderden kilometers door de bergen op gemaakt. Maar het je moet natuurlijk wel een schoen hebben die past, en dat is persoonlijk heel verschillend dus lastig om echt iets aan te bevelen.
Ik heb iets zoals dit, maar degene die ik heb kan ik niet meer terugvinden om de site
https://www.decathlon.nl/p/damesschoene ... EIGE_GROEN

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 08:38

Ik heb ook al jaren wandelschoenen van de decathlon, zie ze zo snel niet meer op de site. Zijn zacht, lichtgewicht en lopen heerlijk. Van buiten redelijk waterdicht. Wat ik me herinner is dat ze onder de 50€ waren.

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 08:47

Uiteindelijk is het ook heel persoonlijk. Ik vind lowa echt helemaal niet fijn, dan vond ik in vergelijking goedkopere Scapino schoenen bijvoorbeeld fijner. Dat terwijl lowa ontzettend populair is dus ik zou zeker passen. Ik loop heel fijn op Hanwag schoenen.

Als ik jou was zou ik gewoon bij de Decathlon gaan passen en ook de duurdere. Dan even het merk en type opschrijven en daarna op Vinted/marktplaats gaan zoeken. Wandelschoenen moet je altijd een maat groter kopen. Veel mensen maken de fout om dezelfde maat te kopen en zetten de schoenen vervolgens na één wandeling op verkoopsites.

Zo heb ik in het verleden een aantal keer vrijwel nieuwe hanwag schoenen kunnen kopen voor tussen de €30-50. Je moet dan wel die sites even goed in de gaten houden en wat geduld hebben maar dat scheelt dan veel geld en loop je toch op goede schoenen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 08:39

JorineV schreef:
muppetmayo schreef:
Vorig jaar wilde ik tijdelijk wandelschoenen aanschaffen omdat ik nog niet precies wist wat ik wilde nadat mijn oude vrij acuut gesneuveld waren. Ik heb toen deze aangeschaft bij Decathlon onder het mom van, niet duur dan kan ik rustig verder kijken:
https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... mc=8397086

Ik moet zeggen dat ze echt super goed bevallen en ik nog niet ben gaan kijken naar anderen :)

Deze heb ik ook, van Quechua, zijn heel fijn voor de winter! Bij mij gaan inmiddels die lusjes waar de veters door lopen wel wat slijten, dus moet even kijken of ik dat nog gerepareerd kan krijgen.

Ik zag Meindl langskomen als tip. In mijn ervaring hebben die wel wat harde randen. Ik gebruik ze in de zomer voor bergwandelingen (en ruïnes, alles waar veel steen is). Maar gaan we het bos in, dan pak ik liever m'n simpele sneakers/hardloopschoenen van Decathlon.

Welke meidls had je dan. Ik heb 3 paar en bij geen van de 3 ervaar ik harde randen?

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 08:47

Ik ga vrijdagochtend naar de Decathlon. Bedankt voor alle tips :D
Ik zal laten weten of ik geslaagd ben.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 08:55

Ik moet zeggen dat ik superblij ben met deze van Decathlon:

https://www.decathlon.be/nl/p/waterdich ... mc=8397086

Ik heb 3 gebroken rugwervels, tibiaplateaufractuur (allemaal natuurlijk zo goed als kan geheeld) en ligamenten die ernstig beschadigd zijn.

Op deze schoenen kan ik de eerste dag in 2 etappes 9km doen, de 2e dag 12km en 3de dag 15km en dan is de knie wel op.

Ik moet ze elk jaar opnieuw kopen omdat ik ze zomer en winter draag, door modder, plassen en regen en tja, ik zorg er niet zo goed voor...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 08:55

Kleine tip: kijk eens in winkels als je in een wandelland bent. Hier in Oostenrijk is het aanbod van wandelschoenen VEEL groter en ze zijn goedkoper dan in Nederland.

Zo heeft de sportketen Hervis een eigen merk dat heet Kilimanjaro en die zijn comfortabel, degelijk en betaalbaar. De gevoerde bergschoen droeg ik 's winters als stal en rijschoen.

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 11:26

Mi_Amore schreef:

Ik heb 3 gebroken rugwervels, tibiaplateaufractuur (allemaal natuurlijk zo goed als kan geheeld) en ligamenten die ernstig beschadigd zijn.

Op deze schoenen kan ik de eerste dag in 2 etappes 9km doen, de 2e dag 12km en 3de dag 15km en dan is de knie wel op.

Ik moet ze elk jaar opnieuw kopen omdat ik ze zomer en winter draag, door modder, plassen en regen en tja, ik zorg er niet zo goed voor...

Oh dat ziet er goed uit. En ook nog in de sale. Ik ga er vrijdag naar kijken! :D

CrazyCat schreef:
Kleine tip: kijk eens in winkels als je in een wandelland bent. Hier in Oostenrijk is het aanbod van wandelschoenen VEEL groter en ze zijn goedkoper dan in Nederland.

Zo heeft de sportketen Hervis een eigen merk dat heet Kilimanjaro en die zijn comfortabel, degelijk en betaalbaar. De gevoerde bergschoen droeg ik 's winters als stal en rijschoen.

Thanks voor de tip, ik kom eigenlijk nooit in het buitenland en staat ook niet echt op de planning. Maar ik geloof je echt direct dat het goedkoper is!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 11:28

Raya11 schreef:
CrazyCat schreef:

Thanks voor de tip, ik kom eigenlijk nooit in het buitenland en staat ook niet echt op de planning. Maar ik geloof je echt direct dat het goedkoper is!

Nee dan is het niet handig nee. Overigens koop ik watersport dingen dan weer in Nederland.

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 13:10

Mi_Amore schreef:

Ze waren helaas niet in de sale hier, kwam er toen achter dat dit de Belgische site is haha. Maar maakt niet uit.
Eindelijk wel geslaagd bij de Decathlon :D