Wanneer juist toch weer met de pil beginnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:28

Snippergroen

Re: Wanneer juist toch weer met de pil beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:43

De pil maskeert je klachten en is eigenlijk symptoombestrijding. Met de klachten die je hebt geeft jouw lichaam aan dat er iets niet goed zit. Dit kan een heleboel zijn. Ik denk dat het het zeker waard is om opzoek te gaan naar de kern van je klachten.

Klein voorbeeld: Ik ben zelf bijvoorbeeld najaar 2022 gestopt met de pil en kreeg enorme acne. Dat was deels ontpillen, maar na een bloedtest bleek dat ik een aantal voedselintoleranties heb. Toen ik stopte met het eten van die producten verdween mijn acne (en een aantal andere klachten) als sneeuw voor de zon. Waar ik ooit met de pil ben begonnen vanwege abnormale krampen bij aanvang van mijn menstruatie, kom ik er nu met het aanpakken van de basis pijnvrij vanaf.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 13:10

Zo dan, ik schrik even van de tekst over Monnikspeper. Ik ga straks direct even een potje halen en uitproberen, mocht dit ook niet werken kijk ik weer verder.

Maakt het nog uit waar ik dit haal of is kruidvat net zo goed als de tuinen bijvoorbeeld?

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:21

Ben je al eens bij een gynaecoloog geweest met je klachten?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:24

Petrichor schreef:
Casarell schreef:
Waarom niet eerst de hormoonhuishouding laten checken middels een bloedonderzoek?
Je bent nu 1,5 jaar hormoonvrij, dus de meting zal zuiver zijn.

Het zou me namelijk niets verbazen als er een andere oorzaak is, bijvoorbeeld een schildklier of tekort aan bepaalde vitaminen/mineralen/aminozuren.

Hormonen gaan slikken terwijl dat niet nodig is, kan héél veel ellende met zich mee brengen op langere termijn, wat je wellicht nu nog niet in de gaten hebt.

Ik heb 2 maanden geleden een volledig bloedonderzoek laten uitvoeren, alles was goed. Enkel vitamine D tekort.

Onderschat ook een vitamine D tekort niet!
Ik weet nu inmiddels wat mijn waarde moet zijn, wil ik me goed voelen. En ik slik dagelijks hoge dosering om die waarde te behouden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:33

Wat was je D waarde en wat doe je daaraan?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 13:40

Vitamine D waarde was 46, ik heb eerst 2 weken lang 2 pilletjes vitamine D geslikt (2 × 3000 IE) en nu elke dag 1. Feit is dat ik stukken minder moe ben. :)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:44

Petrichor schreef:
Zo dan, ik schrik even van de tekst over Monnikspeper. Ik ga straks direct even een potje halen en uitproberen, mocht dit ook niet werken kijk ik weer verder.

Maakt het nog uit waar ik dit haal of is kruidvat net zo goed als de tuinen bijvoorbeeld?

Geen idee. Ik heb deze https://www.supple.nl/product/femme-supple-60-caps/

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 19:20