Ervaringen stabilisatie ruggewervels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Ervaringen stabilisatie ruggewervels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:55

Ik heb de brace gisteren binnen gekregen en hoewel het de pijn niet weghaalt, merk ik wel dat mijn rug het heel lekker vindt, net of die spieren eindelijk even echt kunnen ontspannen. Ik heb hem om gehad met het uitmesten van de stallen. Ja dat moet wel gewoon, pijn of geen pijn.. ik denk dat het daarvoor wel fijn is.

Vanavond begint de verdubbeling van de pregabaline. We gaan dit gewoon een week of 2 de kans geven. Ik heb gabapentine al benoemd bij de huisarts, dus als dit niks gaat doen, dan is dat zeker een optie om te proberen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 18:22

Goed zo, het voelt altijd fijn als je nog opties hebt.
Ik loop bij de pijnpoli en die weten best wel veel over die opties.
Hebben ze ook al eens een Tens apparaat voorgesteld?
Ik vind dat best heel fijn ding je voelt gewoon even geen pijn als hij aanstaat.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 08:27

Nee daar heb ik nog niks over gehoord. Ik heb wel weer bijwerkingen van de verhoging, dus ik voel me weer zweverig. Net zonder pijn opgestaan en de hond uitgelaten dus ik was al helemaal blij. Maar nu ik even ga zitten begint het toch weer te kloppen in mijn rug en been helaas.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 11:48

Lees maar eens over dat Tens apparaat, ik denk dat het je best wat verlichting kan geven.
Sterkte in ieder geval.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:55

Bij mij is op mijn 32e L4-L5 aan elkaar gezet. Niet door een breuk maar de tussenwervelschijf was bijna compleet weg.
Ze hebben er een cage tussen gezet opgevuld met bekkenbot. Via buik en rug geopereerd.

De revalidatie heeft echt lang geduurd ruim 1,5 jaar maar kan wel weer fulltime werken en paard rijden. Wel op een ijslander een ‘groot’ paard ging niet meer.
Is nu 17 jaar geleden ongeveer en het gaat een beetje op en af. Periodes met veel last en periodes weinig last. Nu al aantal jaar op niveau er onder en boven ook slijtage omdat er toch meer druk daar oo komt staan

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 17:55

Is die operatie waard geweest voor jou, als je nu terug kijkt?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:55

Aangezien mijn vraag een beetje in dit onderwerp valt stel ik deze hier. Ik heb 1,5 week een herniaoperatie gehad in Duitsland. Iemand die dit ook heeft gehad en kan aangeven wanneer zij weer normaal konden werken (kantoorbaan) en paardrijden? Ene moment voel ik me alsof ik de hele wereld weer kan hebben en het andere moment valt dit toch tegen :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:25

mavantos schreef:
Aangezien mijn vraag een beetje in dit onderwerp valt stel ik deze hier. Ik heb 1,5 week een herniaoperatie gehad in Duitsland. Iemand die dit ook heeft gehad en kan aangeven wanneer zij weer normaal konden werken (kantoorbaan) en paardrijden? Ene moment voel ik me alsof ik de hele wereld weer kan hebben en het andere moment valt dit toch tegen :')

Ik ben 2.5 jaar terug geopereerd aan een flinke hernia.

Ivm zwaar lichamelijk werk mocht ik minimaal een half jaar niet werken.
Paardrijden werd ook minimaal 4-6 maand afgeraden. En daarna was het kijken of het zou lukken....

Kantoorbaan is eigenlijk niet echt bevorderlijk ivm zitten qua herstel.

Ik denk dat je toch wel 2-3 maand minimaal moet uittrekken.
Je spieren moeten flink aansterken