Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:sasja0705 schreef:Die screen doorsturen aan de fraudehelpdesk van de belastingdienst... kunnen se weer een uit de lucht halen
Dat is water naar de zee dragen omdat het zo'n goeie business is, er zijn meer mensen die wel direct betalen dan niet, helaas. Waar er één wordt geblokkeerd duiken er tien op.
Het is fijn als mensen het melden maar er is niet tegenaan te boksen.
De belastingdienst stuurt nóóit maar dan ook nóóit SMSjes over betalingen en dergelijke. Áls je al een sms/ email krijgt dan is het omdat er iets klaar staat in de berichtenbox.
Via 'overzicht betalen & ontvangen' kun je kijken wat er open staat of wat je terug krijgt. En anders krijg je een brief maar zeker nooit per SMS.
friezenfan2 schreef:KimD schreef:
Dat is water naar de zee dragen omdat het zo'n goeie business is, er zijn meer mensen die wel direct betalen dan niet, helaas. Waar er één wordt geblokkeerd duiken er tien op.
Het is fijn als mensen het melden maar er is niet tegenaan te boksen.
De belastingdienst stuurt nóóit maar dan ook nóóit SMSjes over betalingen en dergelijke. Áls je al een sms/ email krijgt dan is het omdat er iets klaar staat in de berichtenbox.
Via 'overzicht betalen & ontvangen' kun je kijken wat er open staat of wat je terug krijgt. En anders krijg je een brief maar zeker nooit per SMS.
Maar als nooit niemand zo iets meld gaat het probleem ook nooit opgelost worden. Zeggen ze zelf niet dat je het altijd moet melden? Dan lijkt me dat handig en dan kan er iemand anders niet meer intrappen.
DuoPenotti schreef:De enige sms die ik vertrouw is van de tandarts met een reminder voor mijn controle afspraak.![]()
De rest van paketjes enz is dikke bull.
Schulden heb ik ook niet, dus ze sturen de deurwaarder maar
Suzanne F. schreef:Tuurlijk. Spam. Belastingdienst gaat jou niet sms’en en zeker geen linkje sturen om op te klikken.
Weggooien en blokkeren.
Qerty schreef:Suzanne F. schreef:Tuurlijk. Spam. Belastingdienst gaat jou niet sms’en en zeker geen linkje sturen om op te klikken.
Weggooien en blokkeren.
Dat is niet helemaal waar. Ik heb in het verleden wel eens een SMS gehad als ik mijn btw aangifte vergeten was![]()
Maar deze zou ik inderdaad ook gewoon verwijderen en blokkeren.
fjordjes schreef:Ik krijg nooit dat soort berichten. Wel via email maar nooit whatsapp of smsjes van de belastingdienst of kinderen die geld nodig hebben. Daarom vraag ik me af hoe komt het dat iedereen die wel krijgt?
Suzanne F. schreef:Waar je vooral voor uit moet kijken is dat je geen gegevens invult. Spam mail bijvoorbeeld is niet enorm gevaarlijk als je een keer op een linkje klikt en je er dan achter komt dat het spam was. Als je maar niet gelooft dat het echt is en gegevens invult of iets gaat betalen via die link. Kans is hooguit dat ze ze zien dat je mailadres actief is en je dus nog veel meer spam krijgt.
Kousen schreef:Suzanne F. schreef:Waar je vooral voor uit moet kijken is dat je geen gegevens invult. Spam mail bijvoorbeeld is niet enorm gevaarlijk als je een keer op een linkje klikt en je er dan achter komt dat het spam was. Als je maar niet gelooft dat het echt is en gegevens invult of iets gaat betalen via die link. Kans is hooguit dat ze ze zien dat je mailadres actief is en je dus nog veel meer spam krijgt.
Dat is niet helemaal waar. Via het klikken van een link kan ook ransomware geïnstalleerd worden. Ook als je er niet direct wat van merkt, kun je daar zeker wel last van krijgen.