Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:“Gewoon gezond” en “de helft” werkt niet voor iedereen. Natuurlijk komt het daar uiteindelijk op neer, maar het is wel fijn om in het begin calorieën te tellen. Juist omdat je dan ziet hoeveel “verborgen” calorieën bepaalde producten hebben en van welke producten je eigenlijk oneindig kan eten (inderdaad groenten). Hier was ik dat na de de zwangerschap en bevalling ook even kwijt dus begonnen met MyFitnessPall. Daarmee in 3 maanden weer 6 kilo kwijtgeraakt![]()
inmiddels weet ik weer hoe groot normale porties zijn en is mijn trek in gezond eten weer aangewakkerd. Dan heb ik het inderdaad ook niet meer nodig. Maar ik snap wel dat het net even een zetje in de rug kan geven
Herfstblad schreef:Maar dat is nog geen antwoord op mijn vraag hoe je dan bijvoorbeeld lunch buiten de deur ed afweegt? En telt.
Herfstblad schreef:Maar dat is nog geen antwoord op mijn vraag hoe je dan bijvoorbeeld lunch buiten de deur ed afweegt? En telt.
nevica schreef:Herfstblad schreef:Maar dat is nog geen antwoord op mijn vraag hoe je dan bijvoorbeeld lunch buiten de deur ed afweegt? En telt.
Ik doe dat zo min mogelijk eigenlijk. Heb altijd m'n eigen eten of snacks mee. Als ik eens in het halfjaar uit eten ga tel ik gewoon de hele dag niet, wel op gevoel een beetje compenseren met de rest van de dag. Je mag ook gewoon genieten van je eten, die ene dag gaat het hem niet doen. Maar als je vaak buiten de deur eet gaat kcal tellen lastig worden. Begint al bij dat je niet weet waar iemand een hamburger in bakt bij wijze van. Dat telt allemaal mee. Vrij onmogelijk dus om buiten de deur goed te tellen.
Herfstblad schreef:Ik snap wat je zegt inderdaad! Ik ga gewoon proberen als ik weet dat ik buiten de deur ga eten om die dag wat minder kcal zelf binnen te krijgen en dan wat natte vinger werk. En dan tijdens het etentje een gezonde keuze te maken. Maar ik ga sowieso niet te vaak uit eten of uit lunchen. Als ik een film avond heb met een vriendin en we zetten hapjes op tafel probeer ik wel redelijk in de schatten hoeveel ik binnen krijg.
pien_2010 schreef:996981 schreef:“Gewoon gezond” en “de helft” werkt niet voor iedereen. Natuurlijk komt het daar uiteindelijk op neer, maar het is wel fijn om in het begin calorieën te tellen. Juist omdat je dan ziet hoeveel “verborgen” calorieën bepaalde producten hebben en van welke producten je eigenlijk oneindig kan eten (inderdaad groenten). Hier was ik dat na de de zwangerschap en bevalling ook even kwijt dus begonnen met MyFitnessPall. Daarmee in 3 maanden weer 6 kilo kwijtgeraakt![]()
inmiddels weet ik weer hoe groot normale porties zijn en is mijn trek in gezond eten weer aangewakkerd. Dan heb ik het inderdaad ook niet meer nodig. Maar ik snap wel dat het net even een zetje in de rug kan geven
Het is geen kritiek. Ieder lichaam is anders nl en iedereen kan het beste afvallen hetgeen past bij haar lichaam. Ik wilde alleen een ander geluid laten horen.
Ik mag dus ook alles eten. Ook al deed ik dat niet. Voor mij werkte dat goed wellicht werkt voor een ander een dietiste beter, of lange tijd niet eten (ik geloof dat dit interfasten heet dat voor mij totaal niet werkt).
Ik heb ook geen honger gehad. Trek betekende een appel eten. En na vier dagen ging ik van 4 appels naar twee en later na een appel 's avonds een uur voor het slapen gaan. Daarna kon ik het gevoel van trek hebben goed aan. Je hele lichaam moet even wennen nl aan de kleinere porties.
In het begin pakte ik ook een kleiner bord. Dat geeft de illusie van een vol bord. Mij hielp dat een ander wellicht niet.
Het voordeel is wel dat ik nooit snoep, en ook niets met bewerkt eten heb, chipjes etc.
Een handje vol amandelen of ongezouten pindas hielp ook goed om paar van te nemen.
Als tellen helpt ga dan vooral tellen. Maar voor mij werkt dat niet.