Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hermelijnhof schreef:Ik slaap altijd met oordoppen, al sinds 2010. Dat kwam door willen slapen overdag vanwege nachtdiensten. Ik werk nu al een hele tijd niet meer, maar slaap niet meer makkelijk zonder oordoppen. Dat heeft niets te maken met geluid, maar het voelt kaal of zo. Ik denk dat ik er wel aan zou kunnen wennen. Overdag gebruik ik een noise-cancelling koptelefoon. Daar kan wel wat muziek op; zo irriteer ik me niet aan alle geluiden waar ik last van heb, maar blijft mijn gehoor gewend aan geluid.
Ik word gek van;
- kinderen (waarom krijsen die krengen zo afschuwelijk)
- mensen met een schrille stem
- mensen die hele domme dingen zeggen
Ik word echt agressief, vooral van kinderen, en daar heb ik vooral zelf last van. Ik ben gejaagd, boos, kortaf en geirriteerd, maar aangezien een groot deel van de wereld ondanks overbevolking, klimaatverandering en dreigende oorlogen de neiging heeft zich voort te planten, en ze daar gewoon recht op hebben, is het aan mij zelf om hun bestaan buiten te sluiten. Het is MIJN probleem, en niet van de ander. Dat werkt prima met een koptelefoon. Doordat je daar wel iets van geluid op af kunt spelen krijg je dus geen gehoor dat gewend is aan stilte. Perfect!
Dropveter101 schreef:Ik heb ze binnen, en ik ben eigenlijk een beetje teleurgesteld. Ik weet niet of dat aan mijn te hoge verwachtingen ligt of dat ik iets verkeerd doe ,maar online las ik ervaringen over de quiet dat het echt niet mogelijk was om een normaal gesprek te voeren, maar ondanks dat het natuurlijk wel iets dempt merk ik amper verschil met de Engage of Experience stand (heb de switch).
Balen, nu had ik toch nog gehoorbescherming nodig voor festivals dus ik zal ze wel houden maar voor omgevingsgeluiden (met een open raam) doen ze nauwelijks iets.
Dropveter101 schreef:Ik heb ze binnen, en ik ben eigenlijk een beetje teleurgesteld. Ik weet niet of dat aan mijn te hoge verwachtingen ligt of dat ik iets verkeerd doe ,maar online las ik ervaringen over de quiet dat het echt niet mogelijk was om een normaal gesprek te voeren, maar ondanks dat het natuurlijk wel iets dempt merk ik amper verschil met de Engage of Experience stand (heb de switch).
Balen, nu had ik toch nog gehoorbescherming nodig voor festivals dus ik zal ze wel houden maar voor omgevingsgeluiden (met een open raam) doen ze nauwelijks iets.