Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Unwritten schreef:Ik zou dit ook wel eens willen doen nadat ik bij de Verraders Jannie Boer heb gezien. Ik geloof ook zeker dat zij een hele goede is
Anomien schreef:Ja ervaring mee.
Welliswaar gekregen van de baas waarbij alle collega’s dat ook kregen.
Ik werk in een technische hoek waarbij men over het algemeen even zijn/haar presentatie vergat zeg maar. Het type techneut met de geitenwollen sok in sandaal.
Effin. Ik vond het vreselijk. Oké is was ook wat saai qua kleding maar nog wel modieus. Qua budget had ik toen niet zoveel te besteden. Dat speelde ook mee.
Ik werd wel uit mijn comfort zone gehaald, maar kreeg kleding aan die ik absoluut nooit zou kopen: en toen zelfs truttig was.
Ik wil best overtuigd worden maar dit was het hem niet. En ja: het was een professioneel bedrijfje. Veel te duur spul ook..: zou ik wat leuk hebben gevonden.
Het koste mij enkel een vrije dag en reisuren.
Maar zou het nooit meer doen.
Mijn tip; vraag een modieuze vriendin. En nodig haar uit jou te kleden.
Zo’n kleuren scan lijkt me dan wel leuk.
Sokje_6 schreef:Wat me na zo'n analyse lastig lijkt, is dat de kleur die je dan goed staat niet per se altijd "in de mode" is en je die dan dus ook heel lastig in winkels vindt.
Ik heb zelf overigens geen analyse laten doen, maar de kleuren die ik graag draag zijn bijvoorbeeld lastig te vinden als het een jaar is met allemaal pasteltinten. En online kleren bestellen vind ik daarom ook lastig (de ene tint is de andere niet).
Misschien daar ook even rekening mee houden.
Narya schreef:koenlover schreef:Ik heb dit vorig jaar laten doen, en heb er uiteindelijk een heel stijltraject aan vast geplakt. Ik ben echt zoo ontzettend blij met de investering!
Alleen de kleuranalyse was al top hoor, €145.- heb ik daarvoor betaald en ik kreeg een kleurenwaaier mee voor in mijn handtas. Wat al heel veel houvast heeft bij het shoppen.
Daar was ik zo blij mee dat ik het hele traject ben gaan volgen. Ik moest daarvoor een week lang foto's maken van wat ik droeg en ik moest een bord maken op Pinterest met hoe ik er graag uit zou willen zien. De styliste is toen bij mij geweest voor een garderobecheck. We hebben in een ochtend letterlijk elk kledingstuk (+ schoenen & accessoires) in handen gehad/gepast en daardoor hield ik een heel overzichtelijke kast over met items die vrijwel allemaal onderling te matchen waren en die me echt goed staan.
Dit ben ik een paar weken gaan dragen om te ervaren wat ik nou echt nog miste en vervolgens zijn we een middag gaan shoppen.
Het resultaat is een garderobe met alleen maar items die onderling goed samen passen en die me ook echt goed staan. Het geeft me dagelijks zoveel gemak doordat ik zo iets uit de kast kan trekken zonder er over na te denken!
Wel ben ik heel blij dat mijn styliste wat tijd inbouwt tijdens in traject (telkens een paar weken tussen de afspraken) want van te voren zag ik dat niet zo maar achteraf is het echt een leertraject waarbij je ook zelf aan de slag gaat met je stijl (en wat bij je figuur past). Zo is mijn beeld van hoe ik het zou willen best wel chique terwijl dat een hele dag op kantoor bijvoorbeeld helemaal niet zo lekker zit en ik na het werk ook meteen mijn honden wil kunnen uitlaten dus ben ik meer naar casual chique gegaan.
Wat bijzonder! Waar heb jij dit laten doen?
koenlover schreef:Dit klinkt echt onzettend interessant! Zoiets zou ik ook wel willen volgen.Ik heb dit vorig jaar laten doen, en heb er uiteindelijk een heel stijltraject aan vast geplakt. Ik ben echt zoo ontzettend blij met de investering!
Alleen de kleuranalyse was al top hoor, €145.- heb ik daarvoor betaald en ik kreeg een kleurenwaaier mee voor in mijn handtas. Wat al heel veel houvast heeft bij het shoppen.
Daar was ik zo blij mee dat ik het hele traject ben gaan volgen. Ik moest daarvoor een week lang foto's maken van wat ik droeg en ik moest een bord maken op Pinterest met hoe ik er graag uit zou willen zien. De styliste is toen bij mij geweest voor een garderobecheck. We hebben in een ochtend letterlijk elk kledingstuk (+ schoenen & accessoires) in handen gehad/gepast en daardoor hield ik een heel overzichtelijke kast over met items die vrijwel allemaal onderling te matchen waren en die me echt goed staan.
Dit ben ik een paar weken gaan dragen om te ervaren wat ik nou echt nog miste en vervolgens zijn we een middag gaan shoppen.
Het resultaat is een garderobe met alleen maar items die onderling goed samen passen en die me ook echt goed staan. Het geeft me dagelijks zoveel gemak doordat ik zo iets uit de kast kan trekken zonder er over na te denken!
Wel ben ik heel blij dat mijn styliste wat tijd inbouwt tijdens in traject (telkens een paar weken tussen de afspraken) want van te voren zag ik dat niet zo maar achteraf is het echt een leertraject waarbij je ook zelf aan de slag gaat met je stijl (en wat bij je figuur past). Zo is mijn beeld van hoe ik het zou willen best wel chique terwijl dat een hele dag op kantoor bijvoorbeeld helemaal niet zo lekker zit en ik na het werk ook meteen mijn honden wil kunnen uitlaten dus ben ik meer naar casual chique gegaan.
anjali schreef:Als je ook je innerlijk wilt uitdrukken in je kleding(kleuren) dan zou je naar je sterrenbeeld en vooral je ascendant kunnen kijken.Stel dat je ascendant Schorpioen zou hebben, dan passen donkerrood en zwart daarbij. Onafhankelijk van je huidskleur.