Kleuranaylse (mens) laten doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: Kleuranaylse (mens) laten doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:03

Ik heb dit wel eens gedaan, maar kwam er eigenlijk al achter dat ik daarvoor ook al de kleuren vermeed die niet goed bij mijn huid passen. Dus voor mij was het alleen maar een bevestiging van wat ik diep van binnen al wist. :o

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:16

Ik heb het wel eens gehad als team uitje van mijn werk, zal wel een slechte zijn geweest maar ik vond het niks. De kleuren die zij mij had aanbevolen vond ik echt vreselijk :o misschien dat het bij mijn huidskleur past, maar het was allemaal van dat vale net niet roze net niet grijs dat zij helemaal geweldig vond bij mij.
Ik draag graag zwart of donkerblauw met echte Kleuren _O-
Ik voelde me net oma met vaal oud roze

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:17

Ik zou dit ook wel eens willen doen nadat ik bij de Verraders Jannie Boer heb gezien. Ik geloof ook zeker dat zij een hele goede is :j

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:26

Ik heb het geluk gehad het twee keer voor niets te mogen doen :D }>

Ik heb er heel veel aan gehad en het mooie is ook dat je het meeneemt voor de rest van je leven. Kleur doet echt heel veel met je. Bijzondere is ook dat ik dat ik qua kleur bv weer een heel ander type ben dan mijn zus (1 keer de kleuranalyse samen gedaan). Maar ook nu zelf wel aardig goed de inschatting bij iemand kan maken of een kleur iemand ophaalt of juist niet staat omdat ik beter weet hoe te kijken.

En dan zou iemand bv bij mij verwachten dat ik bv nooit geen spijkerblauw meer draag omdat deze kleur mij niet flatteert…. ik ben anders gaan winkelen maar als ik bv een kei gave jeansjurkje zie dan koop ik hem evengoed wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:30

Unwritten schreef:
Ik zou dit ook wel eens willen doen nadat ik bij de Verraders Jannie Boer heb gezien. Ik geloof ook zeker dat zij een hele goede is :j

Zij doet niet welke kleuren je goed staan, maar wat een kleur over je zegt. Ze noemde het kleurenpsychologie.
Zelf droeg ze kleuren die niet bij haar huidtype pasten.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 18:02

Ja ervaring mee.

Welliswaar gekregen van de baas waarbij alle collega’s dat ook kregen.
Ik werk in een technische hoek waarbij men over het algemeen even zijn/haar presentatie vergat zeg maar. Het type techneut met de geitenwollen sok in sandaal.

Effin. Ik vond het vreselijk. Oké is was ook wat saai qua kleding maar nog wel modieus. Qua budget had ik toen niet zoveel te besteden. Dat speelde ook mee.

Ik werd wel uit mijn comfort zone gehaald, maar kreeg kleding aan die ik absoluut nooit zou kopen: en toen zelfs truttig was.
Ik wil best overtuigd worden maar dit was het hem niet. En ja: het was een professioneel bedrijfje. Veel te duur spul ook..: zou ik wat leuk hebben gevonden.

Het koste mij enkel een vrije dag en reisuren.
Maar zou het nooit meer doen.
Mijn tip; vraag een modieuze vriendin. En nodig haar uit jou te kleden.
Zo’n kleuren scan lijkt me dan wel leuk.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 18:15

Anomien schreef:
Ja ervaring mee.

Welliswaar gekregen van de baas waarbij alle collega’s dat ook kregen.
Ik werk in een technische hoek waarbij men over het algemeen even zijn/haar presentatie vergat zeg maar. Het type techneut met de geitenwollen sok in sandaal.

Effin. Ik vond het vreselijk. Oké is was ook wat saai qua kleding maar nog wel modieus. Qua budget had ik toen niet zoveel te besteden. Dat speelde ook mee.

Ik werd wel uit mijn comfort zone gehaald, maar kreeg kleding aan die ik absoluut nooit zou kopen: en toen zelfs truttig was.
Ik wil best overtuigd worden maar dit was het hem niet. En ja: het was een professioneel bedrijfje. Veel te duur spul ook..: zou ik wat leuk hebben gevonden.

Het koste mij enkel een vrije dag en reisuren.
Maar zou het nooit meer doen.
Mijn tip; vraag een modieuze vriendin. En nodig haar uit jou te kleden.
Zo’n kleuren scan lijkt me dan wel leuk.

Maar dat gaat het doel compleet voorbij... Een Analyst moet wel mee kunnen denken in wat je eigen voorkeur is.

Klinkt meer alsof je een stylist getroffen hebt en geen kleur Analyst eigenlijk....
Ik wil ook naar iemand die geen kleding verkoopt. Maar echt alleen maar de complimenterende kleuren kijkt en daarbij rekening houdt met mijn persoonlijke wensen....

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 18:32

Mijn plusdochter heeft het ooit gedaan, ik dacht dat ze dat toen cadeau had gekregen. De kleuren die daar uit kwamen, vond zij (en ik) echt lelijk. Volgens de analyse zouden fluo kleuren haar het best matchen. Nou dat moet je dan maar net mooi vinden en ook prettig om zo’n opvallende kleuren te dragen .

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 18:39

Wat me na zo'n analyse lastig lijkt, is dat de kleur die je dan goed staat niet per se altijd "in de mode" is en je die dan dus ook heel lastig in winkels vindt.
Ik heb zelf overigens geen analyse laten doen, maar de kleuren die ik graag draag zijn bijvoorbeeld lastig te vinden als het een jaar is met allemaal pasteltinten. En online kleren bestellen vind ik daarom ook lastig (de ene tint is de andere niet).
Misschien daar ook even rekening mee houden.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 19:08

Sokje_6 schreef:
Wat me na zo'n analyse lastig lijkt, is dat de kleur die je dan goed staat niet per se altijd "in de mode" is en je die dan dus ook heel lastig in winkels vindt.
Ik heb zelf overigens geen analyse laten doen, maar de kleuren die ik graag draag zijn bijvoorbeeld lastig te vinden als het een jaar is met allemaal pasteltinten. En online kleren bestellen vind ik daarom ook lastig (de ene tint is de andere niet).
Misschien daar ook even rekening mee houden.

Maar het gaat over een kleurenpalet…
Ik heb geloof ik 30/35 kleuren, en dat zijn allemaal tinten binnen elke kleur.
Ik moet bijv de koelere kleuren hebben, en niet pastel.
Daar zijn altijd kleuren van in de mode en te vinden.

Ik heb het eens via de winkel waar mijn tante werkt gedaan. Heel leuk en verhelderend!

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 19:14

Ik heb het 1x in het echt gedaan en daar kwam uit dat ik een wintertype ben. Had het gevoel dat het niet helemaal klopte, heb daarom na een hele tijd deze laten doen:

https://www.lidathiry.nl/kleuradvies-op-afstand/

Daar kwam koele zomer uit en ik denk dat dat meer in de buurt komt. Hoewel dat op afstand is heb ik daar veel vertrouwen in. Ik vind haar site en blogs ook heel leuk.

Ik droeg altijd al wel koele kleuren uit mezelf maar vooral ook veel wit en zwart en daar wou ik vanaf. Dat was mijn reden een kleuradvies te doen en ik ben er heel blij mee. Voorkomt een boel miskopen want ik probeerde bijvoorbeeld ook wel eens oranje en droeg dat dan toch niet, nu nooit meer.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 20:01

Ik heb het ook laten doen. Ik houd niet super van shoppen en had wat miskopen.
Ik ben naar deze https://kleuren-analyse.nl/ toe gegaan en zij heeft alleen een kleuranalyse gedaan. (Geen style advies) Ik ben er heel blij mee. Het geeft mij wat houvast, wat zekerheid.

Over mode, er zijn altijd wel kleuren in je palet of waaier te vinden, ook in de mode. Die waaier is zo breed. Ook is mij uitgelegd dat het niet gaat om precies dié kleuren die in de waaier zitten. Maar de waaier moet als het waren ‘in de kleur passen’. Dan heb je het goede palet te pakken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 21:26

https://toptotteen.info/

Deze kledingwinkel in Driebergen werkt geheel met een seizoenen concept. Je kunt laten checken welk seizoen jij bent en vervolgens in de winkel alle kleding van jouw seizoen bekijken.
Werkt heel erg mooi! Mooie winkel met vriendelijke mensen.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 23:11

Narya schreef:
koenlover schreef:
Ik heb dit vorig jaar laten doen, en heb er uiteindelijk een heel stijltraject aan vast geplakt. Ik ben echt zoo ontzettend blij met de investering!

Alleen de kleuranalyse was al top hoor, €145.- heb ik daarvoor betaald en ik kreeg een kleurenwaaier mee voor in mijn handtas. Wat al heel veel houvast heeft bij het shoppen.

Daar was ik zo blij mee dat ik het hele traject ben gaan volgen. Ik moest daarvoor een week lang foto's maken van wat ik droeg en ik moest een bord maken op Pinterest met hoe ik er graag uit zou willen zien. De styliste is toen bij mij geweest voor een garderobecheck. We hebben in een ochtend letterlijk elk kledingstuk (+ schoenen & accessoires) in handen gehad/gepast en daardoor hield ik een heel overzichtelijke kast over met items die vrijwel allemaal onderling te matchen waren en die me echt goed staan.

Dit ben ik een paar weken gaan dragen om te ervaren wat ik nou echt nog miste en vervolgens zijn we een middag gaan shoppen.

Het resultaat is een garderobe met alleen maar items die onderling goed samen passen en die me ook echt goed staan. Het geeft me dagelijks zoveel gemak doordat ik zo iets uit de kast kan trekken zonder er over na te denken!

Wel ben ik heel blij dat mijn styliste wat tijd inbouwt tijdens in traject (telkens een paar weken tussen de afspraken) want van te voren zag ik dat niet zo maar achteraf is het echt een leertraject waarbij je ook zelf aan de slag gaat met je stijl (en wat bij je figuur past). Zo is mijn beeld van hoe ik het zou willen best wel chique terwijl dat een hele dag op kantoor bijvoorbeeld helemaal niet zo lekker zit en ik na het werk ook meteen mijn honden wil kunnen uitlaten dus ben ik meer naar casual chique gegaan.

Wat bijzonder! Waar heb jij dit laten doen?

Bij Ilse Individual Styling, zij zit in noord oost Brabant. Het leuke is dat ik voor de winter nog wel eens met haar ga shoppen en dat ik haar tussendoor mag appen met vragen maar vooral dat ik er ook echt veel van geleerd heb. Ik kan ook zelf aan de slag en dat geeft zelfvertrouwen! Maar samen shoppen is ook gewoon heel erg gezellig en super fijn dat er iemand voor je door de winkel sjeest en je alleen maar hoeft te passen :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 22:03

koenlover schreef:
Ik heb dit vorig jaar laten doen, en heb er uiteindelijk een heel stijltraject aan vast geplakt. Ik ben echt zoo ontzettend blij met de investering!

Alleen de kleuranalyse was al top hoor, €145.- heb ik daarvoor betaald en ik kreeg een kleurenwaaier mee voor in mijn handtas. Wat al heel veel houvast heeft bij het shoppen.

Daar was ik zo blij mee dat ik het hele traject ben gaan volgen. Ik moest daarvoor een week lang foto's maken van wat ik droeg en ik moest een bord maken op Pinterest met hoe ik er graag uit zou willen zien. De styliste is toen bij mij geweest voor een garderobecheck. We hebben in een ochtend letterlijk elk kledingstuk (+ schoenen & accessoires) in handen gehad/gepast en daardoor hield ik een heel overzichtelijke kast over met items die vrijwel allemaal onderling te matchen waren en die me echt goed staan.

Dit ben ik een paar weken gaan dragen om te ervaren wat ik nou echt nog miste en vervolgens zijn we een middag gaan shoppen.

Het resultaat is een garderobe met alleen maar items die onderling goed samen passen en die me ook echt goed staan. Het geeft me dagelijks zoveel gemak doordat ik zo iets uit de kast kan trekken zonder er over na te denken!

Wel ben ik heel blij dat mijn styliste wat tijd inbouwt tijdens in traject (telkens een paar weken tussen de afspraken) want van te voren zag ik dat niet zo maar achteraf is het echt een leertraject waarbij je ook zelf aan de slag gaat met je stijl (en wat bij je figuur past). Zo is mijn beeld van hoe ik het zou willen best wel chique terwijl dat een hele dag op kantoor bijvoorbeeld helemaal niet zo lekker zit en ik na het werk ook meteen mijn honden wil kunnen uitlaten dus ben ik meer naar casual chique gegaan.
Dit klinkt echt onzettend interessant! Zoiets zou ik ook wel willen volgen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 22:59

Ik heb een kleur workshop bij Stans gedaan en
dat is echt een aanrader. Je doet dan de kleuranalyse met een groepje vrouwen en kijkt dus ook met elkaar mee, super leerzaam. Maar waar je het ook doet TS, absoluut doen!

(https://www.stansinnerstijlcoach.nl/inn ... -workshop/)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 23:08

Ik heb het begin dit jaar gedaan met een paar dames uit mijn naaiclubje. Wij naaien vooral voor de kinderen maar ook voor onszelf, en dan is het wel heel leuk om een beetje te weten wat qua kleur past.

Die van mij was gratis, die vrouw wist precies waar ze het over had en ik koop eigenlijk nog steeds bijna al mijn kleding bij haar winkel.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 09:16

Bedankt allemaal! Leuk om te lezen dat grotendeels die een kleuren analyse heeft laten doen tevreden is.
Nu hard aan het werk met de kilos en dan qua beloning een kleuren analyse.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 12:16

a.s. donderdag is het zo ver.
Nog niet de kilo's kwijt die ik kwijt wilde (kan natuurlijk ook niet zo snel)...maar door wat veranderingen toch maar besloten dat ik graag wilde weten welke kleuren me goed staan.

Ook om in een eventuele huisstijl door te kunnen voeren.....

Ben echt zo benieuwd!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:20

Leuk!

Veel plezier en laat je wat resultaten zien hier?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:21

Leuk hoor! Heel veel plezier!

Bij wie ga je het laten doen?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 12:42

Ik ga in Berkel-Enschot. Had online wat dingen opgezocht, maar haar website en omschrijving spraken me het meeste aan.
En als je dan toch (veel) geld uit gaat geven, dan maar met een goed gevoel :-)

Zal kijken dat ik naderhand wat kleuren kan delen :-)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:44

Wat goed zeg! Super leuk!

Ben benieuwd naar je ervaring en het resultaat

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:56

Als je ook je innerlijk wilt uitdrukken in je kleding(kleuren) dan zou je naar je sterrenbeeld en vooral je ascendant kunnen kijken.Stel dat je ascendant Schorpioen zou hebben, dan passen donkerrood en zwart daarbij. Onafhankelijk van je huidskleur.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 13:05

anjali schreef:
Als je ook je innerlijk wilt uitdrukken in je kleding(kleuren) dan zou je naar je sterrenbeeld en vooral je ascendant kunnen kijken.Stel dat je ascendant Schorpioen zou hebben, dan passen donkerrood en zwart daarbij. Onafhankelijk van je huidskleur.

oke, ik dacht eerst.....wat een onzin...hihi
maar ik ben me even gaan inlezen en verdiepen, en lees toch al wel wat aha dingetjes :-)
Leuk!