Bokt is geen dokter, maar...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 12:37

Daihyo schreef:
Ik zou in jouw geval naar een holistische of orthomoleculaire arts gaan. Die kijkt naar disbalans in je lichaam. Aangezien koortslip vaak samenhangt met je immuunsysteem, is de kans groot dat daar een disbalans zit.

precies dit..... alles wat de dokter je voorschrijft bestrijdt de symptomen en doet niks met de oorzaak.
De oorzaak zit in jezelf....ergens gaat er iets niet goed in je imuunsysteem.
Medicatie hiervoor helpt je imuunsysteem niks. De haalt de symptomen weg.
Ik zou eens mijn hele eetpatroon onder de loep nemen als ik jou was......

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 12:41

Ikzelf heb heeel lang L-Lysine geslikt (van Holland&Barret). Dat doe ik niet meer.
Nu gebruik ik 1x daags zink (Kruidvat) en smeer als ik een koortslip krijgt fucidinezuur erop. Wel maak ik direct de de blaasjes open en dep het met alcohol. Mijn ervaring is hoe sneller de blaasjes indrogen hoe sneller het weggaat.
Ik had ook meerdere per jaar en echt hele grote (soms 30 blaasjes bij elkaar) en sinds de L-Lysine nog maar heel weinig en ook lang niet zo heftig.
Succes!

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 12:43

ik weet dat mijn neef het vroeger heel erg heftig had en die is toen naar een natuurgeneeskundige gegaan die allergien heeft getest en met name voedselallergien en hij bleek niet tegen melk te kunnen. Dat niet meer gedronken en geen koortslip meer. Ik geloof dat ze met de NEI methode werkten. Dus weerstand en dan van die potjes met bepaalde dingen erin. Dus je wordt niet lek geprikt.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 14:35

pmarena schreef:
Sauna kan ik wel goed begrijpen. Gezien bij mij dus zweten (en afvegen, met iets dat gaandeweg dus wat viezer wordt....) rond de mond bijna garantie kan / kon geven op een koortslip.

Gedeeltelijk met je eens. Daarom heb ik waterfles etc al vervangen en gebruik ik voor mijn gezicht aparte doek.
Maar ik ga al jaren naar de sauna en pas het laatste jaar een koortslip erna.

Overigens is het (helaas) niet alleen na de sauna, maar ook wel eens tussendoor.

Dus dan blijft bij mij de vraag wat is er veranderd dat dit nu ineens gebeurd. Dat kan ik niet plaatsen.
Zo ver ik weet is er niets bijzonders veranderd in mijn leefpatroon (voeding, stress etc)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 14:55

Hallo iedereen! Sorry voor dit erg late antwoord, mijn weekend was wat hectischer dan geanticipeerd. Iedereen heel erg bedankt voor de tips, ik heb ze allemaal meegenomen en hoewel ik het natuurlijk heel vervelend vind om te lezen dat anderen ook zoveel last kunnen hebben, ben ik stiekem ook opgelucht dat ik niet de enige ben. Schoonheidsidealen zeggen nog wel eens iets anders namelijk :=

Ik slik al dagelijks L-lysine, zink, vitamine C en D en magnesium, dus die zijn covered. Ook eet ik 200-400 gram groente per dag en ben ik drastisch minder suiker gaan eten.

Ik ben net bij de huisarts geweest, en we zijn het beiden met jullie eens dat Valaciclovir symptoombestrijding is en dat er zeer waarschijnlijk sprake is van een onbalans in mijn lichaam waar naar gekeken moet worden. Echter, op dit moment is er érg veel gaande in mijn leven, voornamelijk mentaal, waardoor er weinig ruimte is voor nóg een traject naast de intensieve mentale therapie en een eliminatiedieet voor lactose. Hierom hebben we ervoor gekozen om toch nog een half jaar Valaciclovir te gebruiken en op een later moment dat traject aan te gaan. En we beseften ons ook dat het waarschijnlijk veel gezonder en verantwoordelijker zou zijn om wél dieper onderzoek te doen, maar dat dingen soms ook gewoon even te veel gevraagd zijn en je dan best even gebruik mag maken van de snellere opties van de moderne geneeskunde :')

Als ik weer stop met de valaciclovir neem ik sowieso de tips van die topic weer onder de loep (ik ben vooral erg benieuwd naar die rhus tox!) en ik hou jullie op de hoogte. Gebruik in de tussentijd vooral dit topic om te sparren natuurlijk! Ik ben er hopelijk weer een half jaar vanaf zo...