Aankomen door medicatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Aankomen door medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 12:51

Ik slikte ook 12.5 mg geloof ik! Het is alweer een tijdje geleden, maar ik was nog in de opbouwende fase dus het was een lage dosis.
Het heeft niet zoveel gedaan qua slapen, maar ik werd er wel wat suffig van! Maar in combinatie met de spierproblemen ben ik toen toch weer gestopt.

In de lijst met bijwerkingen staat inderdaad wel dat het ervoor kan zorgen dat je spieren niet mee willen werken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:29

Balen dat het uiteindelijk niet werkte Cayenne.

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:45

2 jaar quatiapine en anti depressiva geslikt en ben daar maar 2 kilo van aangekomen. Die verdwenen ook vanzelf weer. Weeg sinds mijn 19e al 15 jaar exact hetzelfde dus gok dat het wel de medicatie is geweest. Maar echt niet schrikbarend veel. Het kan dus ook gewoon goed gaan.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 11:15

MayoNeighs schreef:
Heb je dit al besproken met je huisarts of de arts die de pillen heeft voorgeschreven?

Dit zeker gaan doen, als je dat niet al gedaan hebt, TS! Dan evt nog met een dietist aan de gang. Ik lees dat je denkt dat het een combi is van de medicatie + meer eetlust. Een dietist moet jou handvatten geven hoe hier mee om te gaan. Sterkte!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 12:06

Ik zit aan de risperidon en daar was ik ook ruim 10 kg aangekomen. Ik ben toen toch maar begonnen met op mijn eten te letten en af te vallen. Ik ben weer een paar kg kwijt en hoop op nog een paar kg.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-24 12:14

Ik slik ook nog eens 2 medicijnen die allebei als bijwerking hebben dat je kan aankomen. Lucky me :+
Ik ben vanaf gister wel begonnen met gezonder eten. Kijken of ik het kan volhouden.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 19:21

2,5 jaar terug moeten starten met de prikpil in combinatie met een zware studie. Heel tevreden over maar dus 15 kilo aangekomen. Ben vorig jaar afgestudeerd en in Januari fanatiek begonnen met 3x per week sporten naast het paardrijden en met een calorietekort. Ben nu 6 kilo kwijt maar eigenlijk zou ik met alles wat ik er voor doe veel meer kwijt moeten zijn. Het werkt echt niet mee met de motivatie maar ik heb veel meer conditie en kan veel zwaardere gewichten tillen dan dat ik ooit kon dus voor mij is dat mijn grootste succes.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 19:33

Yup, ik ben extreem aangekomen door langdurig medicatie-gebruik (meer dan 19 jaar). Meerdere keren geprobeerd er vanaf te komen, maar doordat ik daarna toch weer moest opbouwen van diverse artsen, kwam het er dubbel zoveel weer aan. Zeer frustrerend. Nu eindelijk met goede begeleiding aan het afbouwen en ik begin zowaar kilo's te verliezen. Heb nog een lange weg te gaan, want het zijn nog maar twee korrels rijst uit een volle zak en de 'afkickverschijnselen' zijn erg vervelend, maar er zit tenminste beweging in. :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 19:44

Ik ben ook flink aangekomen door medicatie helaas (Quetiapine en venlafaxine)

De quetiapine heb ik inmiddels niet meer nodig gelukkig, heel af en toe nog eens. Venlafaxine slik ik in best hoge dosis en wil graag wat afbouwen, maar mag niet -O-

@Cayenne ik heb ook met Quetiapine dat m’n spieren heel slap voelen en niet echt willen meewerken. Wat dus ook niet echt meewerkt voor genoeg bewegen :') Ik slikte op m’n dieptepunt geloof ik iets van 50 mg. Slik nu alleen nog 12,5 mg als het nodig is (als ik echt niet kan slapen) en merk het echt gelijk als ik het weer eens geslikt heb, hele dag vreetbuien en slappe, zware spieren :+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 19:46

Ik slik sinds m'n 17e ook antipsychotica, ik ben nu 31. Van oa aripiprazol en quetiapine kwam ik niet aan (zelfs niet van een dosis van 500 mg quetiapine per dag) maar nu ik paliperidon gebruik kom ik aan van lucht lijkt het. Ik ben niet meer gaan eten, eerder minder want m'n eetlust is minder, maar het lijkt echt alsof m'n metabolisme vertraagd is. Echt heel vervelend idd.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 20:10

Ik ben ook enorm aangekomen door de prednison.
Ik was áltijd benauwd en ik kreeg heel veel niet weg, of was te benauwd om eten te gaan halen.
Helaas zal ik levenslang prednison moeten blijven gebruiken. Vooral de hoge doseringen zijn vreselijk.

Ik val af als ik kan wandelen. En ik heb een tijdje de eetmeter van het voedingscentrum bijgehouden. Sommige dingen die ik deed waren slechter dan ik dacht.

Een tip tegen hongergevoel is trouwens een gekookt eitje. Deze tip kreeg ik van een diëtiste en dit werkt voor mij echt. Ze had meer fan dit soort tips, maar niet alles was bruikbaar omdat ik ook voedselallergieen heb.

Het extra gewicht ervaar ik echt als ballast zowel letterlijk als figuurlijk. Maar goed het is prednison slikken of stikken. Dus ik neem het er maar bij.

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 00:09

Ik ben door zyprexa en nog wat andere medicatie meer dan 50 kilo jaren geleden aangekomen.

Ik woog 47 kilo toen ik de kliniek in ging kon altijd eten wat ik wou en ging er over de 100 uit en zelf heb ik dit niet door gehad aangezien ik nog net niet kwijlend rondliep.

Daarna gestopt met zyprexa en viel weer wat af.

Nu heb ik quetiapine en krijg ik het er niet af ook al ben ik al aardig wat afgebouwd daarmee. Ik zat op de 600 mg en nu op de 350, ook slik ik nog andere medicatie dus dat zal ook niet mee werken

Oa ook venlafaxine