Wat neem ik mee als lunch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 09:14

Polarize schreef:
Er zijn wel glutenvrije wraps, maar die bijna 4 euro voor 2 wraps tikt al snel aan :') misschien heb je wel iets aan die spring rolls? Dat is met rijstvellen, dus als het goed is glutenvrij

Ik klink nu ook helemaal niet moeilijk, maar dat is denk ik ook omdat ik ondertussen precies weet wat ik wel en niet lust, en daardoor ook meer durf qua eten? Ik heb echt wel jaren gehad dat het elke dag wit brood, kipnuggets, aardappelpuree en instant noodles was.
Op het moment is mijn vaste ontbijt droge toastjes. Tja. Mijn lunch is dan wel weer goed denk ik maar :')

Ja, die glutenvrije zijn ook nog eens echt niet vergelijkbaar met ‘gewone’ (wn ook een stuk minder lekker). Ik wil gaan kijken of ik ze zelf kan maken, doen we ook met pitabroodjes nu. Die zijn echt veel lekkerder als je ze zelf maakt, misschien wraps ook wel.

Nog een andere suggestie, werkte bij mij ook goed: ik at graag yoghurt of kwark, dan eiwitpoeder (ik lust alleen de vanille en aardbei, maar er zijn veeeeel smaken) en dan deed ik er vaak nog fruit of iets anders doorheen. Veel eiwitten = lang vol, hoeft niet opgewarmd (liever niet) en als je goed roert en een klein beetje water erbij doet heb je gewoon een yoghurtstructuur met daarin wat je zelf fijn vindt. Kan je ook veel mee afwisselen (andere smaak poeder,fruit erin, cornflakes erin, niks erin)

Annick75

Re: Wat neem ik mee als lunch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 10:31

@Theadora, ipv wraps zou je ook pannenkoeken kunnen maken van bv boekweitmeel of een combi van boekweitmeel en (volkoren)rijstmeel, met een plantaardige melk. Die kun je dan vullen alsof het een wrap is. je kan door het beslag ook kruiden of specerijen doen om de pannenkoek wat hartiger te maken. Ik maak ook nog wel een eens een omelet van twee geklutste eieren en gebruik die als wrap.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 10:55

theadora99 schreef:
Misschien moet ik ook eens een topic openen, ik ben denk ik een moeilijkere eter en heb daarnaast ook nog dat ik geen gluten mag en liever geen lactose, dus wraps en brood valt sowieso af.

Misschien voor jou: wraps met zuivelspread, plakjes kipfilet en rucola? Vond ik altijd heel lekker en bleef ook goed eetbaar vond ik als je het in je tas mee moest nemen. Wel inpakken in aluminiumfolie, dan bleven ze lekker zacht.

Ik ben zwaar fan van linzenwraps. Rode linzen, minimaal 3 uurtjes (maar kan ook gerust 24u, als dat beter uitkomt) weken in bouillon. Daarna in de blender met een deel van het vocht tot het een beslagje is. In de koekenpan oppakken tot wraps. Als je pan een goede aanbaklaag heeft heb je geen olie nodig bij het bakken, maar kan uiteraard wel.
Geeft stevige en heel smaakvolle wraps en is in een handomdraai klaar.

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 12:31

Qerty schreef:
theadora99 schreef:
Misschien moet ik ook eens een topic openen, ik ben denk ik een moeilijkere eter en heb daarnaast ook nog dat ik geen gluten mag en liever geen lactose, dus wraps en brood valt sowieso af.

Misschien voor jou: wraps met zuivelspread, plakjes kipfilet en rucola? Vond ik altijd heel lekker en bleef ook goed eetbaar vond ik als je het in je tas mee moest nemen. Wel inpakken in aluminiumfolie, dan bleven ze lekker zacht.

Ik ben zwaar fan van linzenwraps. Rode linzen, minimaal 3 uurtjes (maar kan ook gerust 24u, als dat beter uitkomt) weken in bouillon. Daarna in de blender met een deel van het vocht tot het een beslagje is. In de koekenpan oppakken tot wraps. Als je pan een goede aanbaklaag heeft heb je geen olie nodig bij het bakken, maar kan uiteraard wel.
Geeft stevige en heel smaakvolle wraps en is in een handomdraai klaar.

Dat klinkt makkelijk en lekker! Welke linzen gebruik je hiervoor?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-24 21:44

Onder het mom van recepten testen, gaat er morgen zo'n rijstsalade mee naar werk! Resultaten volgen :')

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 21:45

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-24 21:51

In principe zit er alles in wat ik lekker vind, ik had nog gerookte tofu met korting gevonden dus dat zit er ook nog heerlijk doorheen :9 uitgebreide review komt morgen :j

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 21:56

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 23:51

LouLi schreef:
Dat klinkt makkelijk en lekker! Welke linzen gebruik je hiervoor?

De rode splitlinzen van TRS of Valle del Sol. Ik kan zelf prima gluten eten, dus durf niet te zeggen of deze 100% gegarandeerd glutenvrij zijn en omdat ik ze in een glazen pot bewaar heb ik geen verpakking bij de hand, maar dat zal er vast op staan!

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 00:19

Er is net een topic geopend: wraps.

Daar zitten zoveel leuke recepten mbt wraps in, wie weet kun je er iets tussen vinden. ☺️

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 08:25

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 09:08

theadora99 schreef:
Polarize schreef:
Er zijn wel glutenvrije wraps, maar die bijna 4 euro voor 2 wraps tikt al snel aan :') misschien heb je wel iets aan die spring rolls? Dat is met rijstvellen, dus als het goed is glutenvrij

Ik klink nu ook helemaal niet moeilijk, maar dat is denk ik ook omdat ik ondertussen precies weet wat ik wel en niet lust, en daardoor ook meer durf qua eten? Ik heb echt wel jaren gehad dat het elke dag wit brood, kipnuggets, aardappelpuree en instant noodles was.
Op het moment is mijn vaste ontbijt droge toastjes. Tja. Mijn lunch is dan wel weer goed denk ik maar :')

Ja, die glutenvrije zijn ook nog eens echt niet vergelijkbaar met ‘gewone’ (wn ook een stuk minder lekker). Ik wil gaan kijken of ik ze zelf kan maken, doen we ook met pitabroodjes nu. Die zijn echt veel lekkerder als je ze zelf maakt, misschien wraps ook wel.

...

En die glutenvrije wraps kun je bijna niet oprollen. Ik niet dan haha. Allemaal scheuren erin.
De Schär Flatbreads zijn wel lekker (vind ik).

Wat ikzelf ook vaak eet:
Een salade met daarin: sla, wat kaas (kan ook feta zijn) of met kip (kun je ook los kruiden, is koud goed te eten), en dan tomaat/komkommer/paprika/iets wat je lekker vind. Ik stop er ook nog vaak nootjes in of een cracker als "croutons".

De Schär Flatbreads met topping naar keuze (kaas/ham/kipfilet/sla/komkommer/gegrilde groente).

Crackers (Wasa glutenvrij eet ik met sesam zaad, je hebt ook naturel. Zijn lactose vrije crackers ook) met beleg naar keuze. Ik probeer altijd wel daar nog los groente bij te eten.

Wij hebben op kantoor een magnetron. Dus soms neem ik ook restjes eten mee. Of ik kook bijvoorbeeld een curry op zondag en die vries ik in in porties.
Is er bij je opleiding een AH ToGo @TS? Zij hebben ook vaak een magnetron waar je dan je portie kan opwarmen.

Je zou ook pasta salades kunnen eten (of even kunnen kijken bij recepten hierover, mocht je toch liever geen pasta eten kun je dit ook vaak vervangen voor gekookte aardappel?). Albert Heijn heeft veel zomerrecepten welke ik er echt lekker uit vind zien: https://www.ah.nl/allerhande/recepten/zomerrecepten

Edit: De "hoofdgerechten" moet je even bekijken van de zomerrecepten. Er staan ook ijsjes en toetjes in haha. Maar als lunch eet ik dat niet. Al zou ik dat soms wel willen :P
Laatst bijgewerkt door 7September op 18-07-24 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 09:08

En een lekkere wrap met heksenkaas, kalkoenfilet, komkommer en ijsbergsla? Deze doet het vooral 's zomers erg goed bij mij

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 09:48

Ik ga naar NHL stenden in Leeuwarden na de zomer, dus er zal vast wel een magnetron aanwezig zijn ergens, maar als het niet hoeft liever niet haha

Ik zit nooit echt vol na zo'n soort wrap @mirjam79, maar met wat groentes of iets om op te snacken ernaast is dat zeker een optie!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 18:32

Rijstsalade was een succes! Ben de hele middag vol gebleven, en heb er ook van genoten tijdens de lunch. Ik had deze keer met paprika, avocado, gerookte tofu en een pittig sausje, maar het lijkt me ook heerlijk met een wat frisser sausje/dressing en komkommer etc erbij

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:36

Top dat je het lekker vond!

Misschien heb je wat aan het volgende recept als je gewoon de dingen die je niet lekker vindt verandert door wat anders.

Ingrediënten:
150 gram rijst
100 gram diepvries doperwten
75 gram spekreepjes
halve komkommer
1 (bos)ui
2 tl Italiaanse kruiden
2 tl mayo
zout en peper
2 eieren

Bereiding:
Rijst koken.
Doperwten circa 5 minuten koken.
Eieren circa 8 minuten koken.
Spekreepjes krokant bakken.
Snijd de ui en komkommer in stukjes.
Meng in een kom de rijst met de kruiden en mayo.
Voeg de rest van de ingrediënten toe en meng alles goed door elkaar.
Laat de salade afkoelen.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:45

Polarize schreef:
Rijstsalade was een succes! Ben de hele middag vol gebleven, en heb er ook van genoten tijdens de lunch. Ik had deze keer met paprika, avocado, gerookte tofu en een pittig sausje, maar het lijkt me ook heerlijk met een wat frisser sausje/dressing en komkommer etc erbij

Dat klinkt lekker. Fijn dat je een goed recept er bij hebt!

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:55

Polarize schreef:

Je zou kunnen zoeken naar een recept voor Urap Urap (Indonesische rijst met groentesalade).

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 22:08

Petpa schreef:
Top dat je het lekker vond!

Misschien heb je wat aan het volgende recept als je gewoon de dingen die je niet lekker vindt verandert door wat anders.

Ingrediënten:
150 gram rijst
100 gram diepvries doperwten
75 gram spekreepjes
halve komkommer
1 (bos)ui
2 tl Italiaanse kruiden
2 tl mayo
zout en peper
2 eieren

Bereiding:
Rijst koken.
Doperwten circa 5 minuten koken.
Eieren circa 8 minuten koken.
Spekreepjes krokant bakken.
Snijd de ui en komkommer in stukjes.
Meng in een kom de rijst met de kruiden en mayo.
Voeg de rest van de ingrediënten toe en meng alles goed door elkaar.
Laat de salade afkoelen.

Die gaat op het lijstje! Ik heb dinsdag weer een volle dag op werk, dus kan dan weer eens testen hoe het houdt met meenemen naar werk toe

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:34

Ik hoop dat je het lekker vindt!
Maar dat hoor ik dinsdag wel ;-)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 21:50

Goh ik heb er nooit meer op gereageerd :')

Heel laat verslag: de rijstsalade was top! Ik heb nog een aantal recepten uit het topic geprobeerd en ondertussen een mooi lijstje met dingen die ik wekelijks mee kan nemen, echt super!