Tips tegen 'kopzweten'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shetloveerrr

Re: Tips tegen 'kopzweten'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 19:09

Ik heb net de deoleen uitgetets met paardrijden, heb het op de ene helft van mijn gezicht gesmeerd. Helaas merk ik niks geen verschil en zweet ik nog net zo veel :(

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-24 09:10

Ga zo nog even odorex halen en uitproberen, volgensmij is dat wel wat heftiger spul dus hoop dat ik geen reactie op mijn gezicht krijg

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 09:44

Ik zou dat risico dus niet willen lopen.Straks brand het in en krijg je lelijke pigment vlekken.
Liever een kort kapsel laten knippen en accepteren dat je zo nu eenmaal afkoelt.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 09:45

Ja want een kort kapsel doet het hem. Je hebt duidelijk geen idee van dit probleem.

Odorex zou ik ook niet op mijn hoofd gaan smeren. Ik vind dat al wel branden bij mijn oksels. Het helpt wel goed, dat wel.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 09:49

Je hebt van odorex een depper, die gebruik ik wel eens op mijn gezicht, niet rondom mijn ogen maar voorhoofd wangen en hals (ook achter in mijn n ek) en dat helpt echt. Wel in laten trekken, als het helemaal ingetrokken is gebruik ik ook nog gewoon foundation ed

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 09:56

[quote="nevica"]Ja want een kort kapsel doet het hem. Je hebt duidelijk geen idee van dit probleem.

Ja want er is niks aan te doen .Je wil al helemaal niet oververhit raken.Beter even met de huisarts een afspraak maken anders.Misschien is het een hormonen ding.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 09:57

Ik krijg ook snel een zweetsnor en vind dat echt zo vervelend.
Polarwise heb ik eens gehad (jaren terug dus misschien is de receptuur al veranderd) en vond dat echt heftig spul.
Daardoor ging ik wel sneller zweten op andere plekken.

Nu gebruik ik wel eens Odorex en bij deze heb ik niet het idee dat ik ergens anders sneller zweet.
Voor het gezicht zou ik de lotion (of crème oid) pakken zodat je het heel licht kan aanbrengen.
Let wel op dat er minimaal een dag tussen zit na ontharen of harsen. Anders gaat het branden en soms ook uitslag, dat wil je niet op je gezicht.

Wat voor gezicht verzorging gebruik je? Dat kan ook een enorm verschil maken.
Kwa zonnebrand is een soort zonnebrand fijn. Weet het merk even niet meer maar die zijn gemaakt om er niet zomaar af te zweten.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-24 10:04

office schreef:
nevica schreef:
Ja want een kort kapsel doet het hem. Je hebt duidelijk geen idee van dit probleem.

Ja want er is niks aan te doen .Je wil al helemaal niet oververhit raken.Beter even met de huisarts een afspraak maken anders.Misschien is het een hormonen ding.

Het is niet dat ik op zo’n moment echt oververhit raak, het is meer dat als ik het ook maar een klein beetje warm heb mijn hele gezicht al nat is

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-24 10:05

Artimes schreef:
Je hebt van odorex een depper, die gebruik ik wel eens op mijn gezicht, niet rondom mijn ogen maar voorhoofd wangen en hals (ook achter in mijn n ek) en dat helpt echt. Wel in laten trekken, als het helemaal ingetrokken is gebruik ik ook nog gewoon foundation ed

Thanks! Ga ik dat eens proberen. Voelt de odorex zelf dan niet vettig ofzo aan op je gezicht?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 10:10

Ja, luchtige dagcrème maakt een enorm verschil! Ik heb van Paula’s Choice (met factor 50, heb je dat ook meteen gehad) en van dezelfde lijn zweet ik echt vreselijk bij de versie voor droge huid en echt amper bij de lichte. Omdat ik wel een droge huid heb smeer ik dan ‘s nachts lekker dikke crème.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-24 10:15

batje schreef:
Ja, luchtige dagcrème maakt een enorm verschil! Ik heb van Paula’s Choice (met factor 50, heb je dat ook meteen gehad) en van dezelfde lijn zweet ik echt vreselijk bij de versie voor droge huid en echt amper bij de lichte. Omdat ik wel een droge huid heb smeer ik dan ‘s nachts lekker dikke crème.

Helaas is dagcreme bij mij niet het probleem, dat draag ik eigenlijk sowieso al niet, dus zweet ik het er ook niet af

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-24 10:36

Zou ik beter de lotion of de depper kunnen halen voor mijn gezicht?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 10:37

De lotion zodat je goed zelf kan doseren hoeveel er uit komt.
Depper is vrij breed en kwam bij mij soms ineens kei veel uit :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 11:11

nevica schreef:

Het heeft mij wel geholpen :)

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 20:44

Nyaleti schreef:
De lotion zodat je goed zelf kan doseren hoeveel er uit komt.
Depper is vrij breed en kwam bij mij soms ineens kei veel uit :+

Tegenwoordig zit er een soort watje op, heel handig

Nee is zeker niet vettig trekt echt in je huid, je ziet niet dat je het erop hebt aangebracht zodra het opgedroogd is.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 02:26

Iedereen super bedankt voor de tips, ik heb de odorex vandaag uitgeprobeerd want had een festival met 31 graden. Ik was er heel voorzichtig mee dus heb maar een klein beetje gebruikt. Uiteindelijk was het zo warm dus zweette ik alsnog wel in mijn gezicht maar wel echt aanzienlijk minder, gewoon net zo veel als andere mensen. Heel fijn!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 07:45

En je had de lotion geprobeerd?

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 10:47

nevica schreef:
En je had de lotion geprobeerd?

Ja klopt

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 11:00

Oh wat is Bokt toch ook een fijn medium met dit soort dingen. Ik zweet me helemaal suf, mede door medicatie, en op m'n hoofd is het behoorlijk vervelend vaak.

Ik ga de Odorex lotion shoppen en proberen! Tnx!

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 11:57

Fijn dat je iets gevonden hebt wat lijkt te helpen!

Ik heb een tijdje zo'n anti-transpirant deo gebruikt, en die moest je juist 's avonds voor het slapengaan aanbrengen. Ik weet niet precies hoe het ook alweer zit, maar 's nachts is je lichaamstemperatuur lager, waardoor het beter werkt/ werd opgenomen oid. Misschien iets om nog eens naar te kijken of dat ook een verschil maakt bij de lotion!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:02

TS, helpt het ook tegen zweten onder je haar? Of werkt het heel plaatselijk?

Ik heb nu ook een koelpet gekocht. Moet je water op doen en de pet blijft dan tot 8u koel. Morgen eens testen. Nadeel is dan dat je haar ook wel vochtig wordt natuurlijk...

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-24 23:05

Tieneke schreef:
TS, helpt het ook tegen zweten onder je haar? Of werkt het heel plaatselijk?

Ik heb nu ook een koelpet gekocht. Moet je water op doen en de pet blijft dan tot 8u koel. Morgen eens testen. Nadeel is dan dat je haar ook wel vochtig wordt natuurlijk...

Het werkt wel echt plaatselijk, dus dan zou je het op je hoofdhuid moeten smeren maar het is wel heel vettig/chemisch spul dus dat lijkt me niet fijn voor in je haar

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:27

ik volg, heb dit namelijk ook en idd ook enkel met inspanning, maar zelfs al als ik in de zon gewoon de wei aan het uitmesten ben. Gek word je ervan.

Ik ben inmiddels 29 dus het zijn ook geen puber hormonen, mijn vader heeft dit ook dus wat je zelf ook zegt ook een stukje genen, heb er ook nog geen oplossing voor helaas :(

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:32

Naomi_Jortje schreef:
https://polarwise.com/collections/all/#Face

Ik gebruik de roller voor m'n oksels (al een aantal jaar en werkt top). Ze hebben ook producten speciaal voor je gezicht.

dit werkt bij mij dus helaas voor geen meter, zweet me nog kapot en er zit alluminium in dus vraag me oog af of dat niet kanker verwekkend is voor bv borstkanker (ik had de oksel variant)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 10:25

De beste oplossing is het niet denk ik, maar ik heb precies hetzelfde probleem en dep de laatste tijd wat talkpoeder op m'n gezicht. Ik heb ook heel snel dat ik glim en zweet bij de normaalste dagelijkse bezigheden, maar dit haalt de glans er wel ietsje vanaf. Een sportsessie overleeft 't alleen niet :') Ik gaat die Odorex ook eens bekijken!