Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xLoki schreef:Oh wat een heerlijk topic dit
Grappig om te zien hoe het zo verschilt tussen iedereen.
Ik ben een soort combi van beelddenker en conceptdenker?Ik kan heel makkelijk (en soms onvrijwillig) beelden voor mij halen, zowel foto als een film. Ik ben eigenlijk de hele dag aan het nadenken over allerlei concepten en verhaallijnen, vaak ook zonder beeld. Het is nooit stil in mijn hoofd, als je het vergelijkt met een computer staan er altijd 15 tabbladen tegelijk open. En er speelt een muziekje op de achtergrond waarvan niemand weet hoe het uit moet. (Terwijl ik dit schrijf is het 'These words' van Natascha Bedingfield
).
Spoiler:
Ja, ik ben gediagnosticeerd met ADHD
huricane schreef:Ik denk altijd in beelden.
Ik lees graag, maar doe heel lang over een boek, omdat ik hier ook in beelden denk.
Ik kan me ook niet voorstellen dat je dat niet hebt.
Net als Anastasia schrijft ben ik ook een erge dagdromer, altijd geweest.
mika11 schreef:Ik heb wel met boeken gehad, die ik prachtig vond en soms wel meerdere keren herlezen had.
Dat de hoofdpersonen in mijn hoofd tot leven kwamen en ik had er zelf een soort beeld bij gemaakt.
Wel eens gehad dat als zo'n boek verfilmd was/werd, en ik de hoofdpersonenin de film zag. Dat het me ontzettend tegenviel , omdat ze heel anders waren dan in mijn eigen hoofd en ik ze op de film helemaal niet zo echt vond.
mika11 schreef:Ik heb wel met boeken gehad, die ik prachtig vond en soms wel meerdere keren herlezen had.
Dat de hoofdpersonen in mijn hoofd tot leven kwamen en ik had er zelf een soort beeld bij gemaakt.
Wel eens gehad dat als zo'n boek verfilmd was/werd, en ik de hoofdpersonenin de film zag. Dat het me ontzettend tegenviel , omdat ze heel anders waren dan in mijn eigen hoofd en ik ze op de film helemaal niet zo echt vond.
Lalidan schreef:Wat dromen betreft: gewoon in tekst. En emoties, sferen, gevoelens. Heel fijn voor nachtmerries, geloof me, volgens mij kan je daar echt maar beter gewoon beeld bij hebben hoor.
Betekend dat dat ik niet dagdroom? Zeker dagdroom ik wel. Alleen dan niet in beeld maar, wederom, in tekst
fransje23 schreef:Lalidan schreef:Wat dromen betreft: gewoon in tekst. En emoties, sferen, gevoelens. Heel fijn voor nachtmerries, geloof me, volgens mij kan je daar echt maar beter gewoon beeld bij hebben hoor.
Betekend dat dat ik niet dagdroom? Zeker dagdroom ik wel. Alleen dan niet in beeld maar, wederom, in tekst
Die tekst is dan in het Nederlands?
Lees je het dan in gedachten, zie je het woord?
Hoe zou je dan gedacht hebben voor je kon lezen?
Het is duidelijk dat ik het mij lastig kan voorstellen![]()
Mijn gedachten zijn in het Nederlands maar toen ik een tijd voornamelijk Engels sprak ging ik jn het Engels denken. Boodschappenlijstje in mijn hoofd ging van brood naar bread etc
Was een grappige constatering destijds, had daar nooit bij stilgestaan.
beert schreef:Ik vind dat ook altijd iets met die roze olifant en dat mensen zeggen "Zie geen roze olifant voor je" en daarna heel triomfantelijk "Wat zie je nu?!".
En ik denk dan altijd "nog steeds geen roze olifant". Ik moet echt moeite doen om dat dan te visualiseren of eraan te denken. Ik denk dan vooral "oh daar komt de triomfantelijke opmerking weer dat je een olifant voor je ziet" en vind hem inmiddels wat flauw. Hetzelfde niveau dat iemand een mop vertelt die je al kent en uit beleefdheid lacht.
JudithGigi schreef:Ik kan niet in beelden denken en kan me ook niet voorstellen hoe dat dan uit zou moeten zien. Ik denk meer in een soort gevoel denk ik?????