Gordelroos, pijn.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: Gordelroos, pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 16:26

ik heb 2 x gordelroos gehad, in 2005 en in 2019, aan de laatste keer heb ik zenuwpijn overgehouden, ik heb 24/7 pijn, al 5 jaar, op de plek waar de gordelroos begon, onder mijn linkerborst. Soms krijg ik steken, meestal gewoon pijn.
De eerste keer kreeg ik niks van de huisarts, de tweede keer kreeg ik pregabaline, maar daar werd ik helemaal raar van in mijn hoofd, daar ben ik dus weer mee gestopt.
De huisarts zei dat er niets anders was. Er is een inenting tegen gordelroos, die moet je zelf betalen, maar die kreeg ik ook niet van de huisarts, want ik was gevoelig voor bijwerkingen (baseerde ze op de pregabaline).
Sinds 2019 heb ik bij iedere portie stress wel ergens een uitbraak, meestal in mijn gezicht helaas, daar zitten ook rode plekken die niet meer weg gaan en moeilijk te camoufleren zijn.

Gewone pijnstillers zoals ibuprofen, paracetamol helpen niets tegen de pijn.

Ik ben er ondertussen wel aan gewend dat ik altijd pijn heb, alleen met warmte is het erger, ik heb dan ook een vreselijke hekel aan de zomer!

xxxphoebe

Re: Gordelroos, pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:05

Ik heb afgelopen september gordelroos gehad. Ik heb gebruld van de pijn!!! De plekken en vlekken vielen wel mee, beetje op mijn bil, maar gigantische zenuwpijn in mijn bovenbeen!!!1 Ik heb nog nooit zo'n pijn gehad. Paracetamol en ibu ed helpen niets tegen zenuwpijn. Ik slikte om de 6 uur 2 tramadol ( 37,5 mg). Dus 8!!1 per 24 uur. En ja, ik werd daar misselijk van en hoofdpijn. Maar het haalde wel de allerergste pijn er wat vanaf. De eerste twee weken telde ik de seconden af na 5 uur tot ik het weer in mocht nemen. Kon niet lopen of staan. na twee weken heel langzaam af gaan bouwen. Het heeft in totaal 4 maanden geduurd voordat ik zonder tramadol kon. En heb een half jaar met krukken moeten lopen. Zenuwpijn is nog steeds niet helemaal weg, maar is nu goed te doen en ik hou hoop dat het nog verder wegtrekt. Ik ken in mijn directe omgeving 2 mensen die dit ook hebben gehad en waarbij het zeker een jaar duurde.