Met spoed gezocht , 1 dag rolstoel auto huur omgeving den bosch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Re: Met spoed gezocht , 1 dag rolstoel auto huur omgeving den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 08:02

Als ik google op rolstoelbus huren dan kom ik wel het een en ander tegen kwa bedrijven.misschien is dat een optie?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 08:11

Overleg anders toch even met de revalidatie daar dat hij als je de rolstoel naast de auto zet hij wel vanuit de rolstoel de auto kan schuiven?
Zo deden we het met mijn moeder wel,die was gehandicapt en kon dan wel met met wat ondersteuning van ons met staan en in de auto draaien.

Eventueel even een keer van te voren met de auto naar hem toe en even oefenen bij de plek waar hij nu zit :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 08:21

Je hebt ook speciale hulpmiddelen om de overstap van rolstoel naar auto en andersom makkelijker te maken. Voor nu misschien te vroeg maar is iets om te bekijken voor de toekomst. Als hij uiteindelijk wel een WMO beschikking krijgt zou ik een Valyspas aanvragen voor hem, kan hij door heel Nederland reizen. En voor nu zou ik idd wat anderen al aangeven proberen een rolstoeltaxi te regelen voor hem. Er staan heel veel aanbieders online dus dat moet vast lukken.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 08:28

Je ook de regiotaxi zonder wmo pas gebruiken. Dat is dan wel volle pond, maar zeker geen bedragen die jij noemt.
Ik weet alleen eindtijd niet, ook niet van het voetballen.
Dan kan het zijn dat je nog andere mensen op moet haken of wegbrengen.
Minimaal 1 uur van tevoren bellen

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 08:46

Qua rolstoeltaxi gooi ik er even een andere vraag in, heeft je schoonvader al een eigen rolstoel of gebruikt hij er een van het tehuis?

In dat geval is het nl ook goed even te informeren hoe oud de stoel is en of deze voldoet aan de normering voor de rolstoeltaxi. Tegenwoordig moeten doe dingen nl allemaal een vastzetsysteem op de stoel zetten dat iso-gecertificeerd is en ze moeten een crashtest ondergaan hebben. Is dat niet het geval, dan mag je niet zittend in de rolstoel vervoerd worden en moet je alsnog overstappen op een normale stoel. Voldoet de stoel niet en kan je schoonvader de overstap niet maken, dan mag de taxichauffeur weigeren hem mee te nemen.

Dat is de reden dat ik momenteel bezig ben met de aanvraag van een nieuwe rolstoel.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 09:53

Kan je aangeven van waar naar waar de rit moet.
Ik werk in de taxi branch wel regio Rotterdam, maar wij werken samen met zcn die het ziekenvervoer in Nederland regelt, ik kan is informeren welke vervoerders er in de regio bij jou zijn en dan kijken of er iets te regelen valt maar dan met betaling.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 10:09

Wat sneu zeg. Ook dat dat zoveel gedoe is.

Is het niet een optie om samen met de bus te gaan? Naar hem toe rijden, samen met de bus heen en weer en zelf weer terug met de auto?
De bus kun je altijd wel in met een rolstoel. Wel samen, kan me voorstellen dat zoiets alleen doen ook erg spannend kan zijn.

Of anders bij hem thuis kijken toch? Al is het met een paar man. Vind je zoontje misschien niet zo leuk maar je schoonvader zal het niet meer vergeten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 10:21

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 12:06

Seniorentaxi al geprobeerd? Die zie ik wel eens in Den Bosch rijden.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 12:16

Nyaleti schreef:
Of anders bij hem thuis kijken toch? Al is het met een paar man. Vind je zoontje misschien niet zo leuk maar je schoonvader zal het niet meer vergeten.

Ik vind dit eigenlijk wel een hele goeie! Zaaltje huren in het verzorgingstehuis, daar de verjaardag van je zoontje vieren en afsluiten met de voetbalwedstrijd :D

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 12:27

In Heemskerk heb je stichting Vrijwilligers Vervoer Ijmond. Deze rijden met rolstoelbasketbal. Hebben jullie niet iets vergelijkbaars in de regio?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 12:32

Zorry schreef:
Kan je aangeven van waar naar waar de rit moet.
Ik werk in de taxi branch wel regio Rotterdam, maar wij werken samen met zcn die het ziekenvervoer in Nederland regelt, ik kan is informeren welke vervoerders er in de regio bij jou zijn en dan kijken of er iets te regelen valt maar dan met betaling.
.
Ik zou hier inderdaad naar laten kijken, zcn heeft veel connecties.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 13:57

Wellicht heeft of weet de wensAmbulance mogelijkheden.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 13:58

senna21 schreef:
Wellicht heeft of weet de wensAmbulance mogelijkheden.

Die vervullen laatste wensen, dat is hier niet aan de orde.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 14:23

In welke regio zit meneer? Over hoe zo'n grote afstand gaat het?

Alternatief: is het een idee om de verjaardag van zoontje bij schoonvader te vieren? Hij is er dan niet uit, maar wel met elkaar.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 15:23

Misschien samen kijken bij een horecagelegenheid in de buurt op groot scherm.
Wel eerst checken of die goed rolstoeltoegankelijk is.

Ik zou ook overleggen met de ergotherapeut en/of fysio om het oefenen van de transfer naar de auto op te gaan pakken.
Voor de toekomst geeft dat zoveel meer mogelijkheden!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 15:39

Jillz1 schreef:
Petpa schreef:
Misschien een gekke vraag...

Maar kan je schoonvader niet in een personenauto vervoerd worden en dan een inklapbare rolstoel in de koffer?

Nee helaas niet, hij mist een been nu en is al weken niet meer uit rolstoel geweest, heeft de kracht niet om mee te werken. Is man van 100 kg

In je openingstopic geef je aan dat je hem een dagje wilt halen.

Gezien zijn beperkte mobiliteit is het wellicht handig op voorhand na te denken wat te doen op het moment dat hij moet plassen.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 17:04

Bij de revalidatie een plank meenemen en een glijzeil. Als je auto hebt met ong dezelfde hoogte kan je hem zo overtrekken in de auto en er weer uit. Ookal weegt die 100kg. Deed het regelmatig op mijn vorige werk zo van bed naar stoel of andersom.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 17:27

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 18:01

Anne_GTI schreef:
Met de bus geen optie? Als je een beetje in de buurt van een halte woont...

Nee dat gaat niet op zondag in het platteland

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 18:03

Themba schreef:
Bij de revalidatie een plank meenemen en een glijzeil. Als je auto hebt met ong dezelfde hoogte kan je hem zo overtrekken in de auto en er weer uit. Ookal weegt die 100kg. Deed het regelmatig op mijn vorige werk zo van bed naar stoel of andersom.

UK heb dat ook voorgesteld. Maar mijn man denkt dat hij geen kracht daarvoor heeft.
Maar mochten we niks vinden kunnen we altijd nig proberen.
Ik denk dat de stoel wel lager is dan instap auto

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 18:10

Hoe maakt hij daar een transfer (van rolstoel naar bed bijv). Gaat hij daarvoor staan, of gebruiken ze een tillift?

Ik dacht ook nog out of the box… een garage benaderen waar een rolstoelauto te koop staat en vragen of ze eenmalig iets voor je kunnen betekenen? O:)

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 18:30

En via de verzekering?

Daar kan je ook taxivervoer mee regelen! Wel even navragen of het in jullie situatie ook geldt, maar even bellen en je weet het direct :)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 18:57

Jillz1 schreef:
Themba schreef:

UK heb dat ook voorgesteld. Maar mijn man denkt dat hij geen kracht daarvoor heeft.

Je kan heuvel op trekken.
Geloof mij met zon glijzeil trok ik bonken van 150 kilo makkelijk op de zij. Soms zelfs door op dw buik als ik mijn eigen krachten onderschatten. Dus als die goed gebruikt word dan kom je een heel eind.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 19:11

Jillz1 schreef:

Ik zou contact opnemen met het revalidatiecentrum. Die moeten kunnen aangeven of het haalbaar is of niet.

Als het vinden van rolstoelvervoer zo moeilijk is zou ik het zelf over een andere boeg gooien. Bv met z'n allen bij hem voetbal kijken. Helemaal out of the box, voetbal kijken/verjaardag vieren in het huis van de broer die op vakantie is (uiteraard als deze akkoord is). Van te voren slingers ophangen voor de jarige, een grote taart en dan is het daar gewoon feest! *\o/*