Wel/niet prikken na verwijderen poortwachtklier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 19:54

Maar is alleen de poortwachklier verwijderd of een heel okselklier toilet. Is wel een groot verschil.

Inzichten veranderen ook veel. Het kan zo maar zijn dat het een paar jaar geleden een ''no go'' was en niet uit onderzoek blijkt dat het geen kwaad kan.
Lijkt mij wel netjes dat de personen die prik dit kan uitleggen en niet alleen maar 'onzin' roept.

kiki1976

Re: Wel/niet prikken na verwijderen poortwachtklier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-24 07:18

Iedereen bedankt voor jullie uitleg en antwoorden.
Zowel mijn moeder als schoonmoeder zijn beide dankbaar voor jullie antwoorden.
Dat ze het raar vonden dat het als onzin werd afgedaan.
Maar zoals jullie aangaven, altijd baas over eigen lichaam.

magicmist

Re: Wel/niet prikken na verwijderen poortwachtklier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 07:45

In principe kan het wel. Echter als patiënt het niet wilt dan doe ik het niet.
Ik ben zelf verpleegkundige en bij mij mogen ze absoluut niet in de pols en hand een infuus zetten. Dit heeft wel eens tot discussies geleidt. De laatste x hebben ze direct op de anesthesie met een echo geprikt, omdat ik dit aangegeven had. Hier waren ze juist blij dat ik het meldde. Scheelde veel tijd. ( ben heel moeilijk te prikken). Maar je bent idd baas over je eigen lijf

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 08:55

Alvaron schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik moest het wel aangeven bij de covid-vaccinaties op de formulieren en ben toen bij de 'medische balie' geweest maar daarbuiten zijn geen extra maatregelen genomen ofzo.
En die melding ging niet eens specifiek over de poortwachtklieren maar over het ooit gehad hebben van kanker als ik het goed onthouden heb.

Bij de covid vaccinatie ging het inderdaad om het okselkliertoilet bij borstkanker. Als aan beide kanten de poortwachterklier verwijderd is, is vaccineren in een beenspier ook nog een optie.

Is nooit als optie genoemd, ik heb hem beide keren gewoon in mijn bovenarm laten zetten.
Enkel gekozen voor links omdat ik verhalen had gehoord over flinke spierpijn en rechts mijn dominante arm is.