Longontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Re: Longontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:46

Heel veel sterkte en beterschap.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:17

Beterschap ts!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 13:01

He gats wat vervelend. Veel beterschap gewenst

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 19:47

Bedankt voor de beterschapswensen. Koorts zakt heel klein beetje gelukkig verder saturatie van 94 nu nog wel wat krap.
Maar goed vanmiddag dus ct scan. Dat ging flink mis. Kreeg contrastvloeistof via infuus in mijn elleboog en toen is de ader door de druk van het contrast vloeistof gesprongen en is het contrastvloeistof onder de huid terecht gekomen ipv in de ader. Ik kan je vertellen dat doet echt heel veel pijn.

Afbeelding
Afbeelding

Dit kon ik ook wel erbij gebruiken nog. Resulteerde in met echo opnieuw infuus prikken. Om alsnog ct scan te kunnen maken dus inmiddels heb ik op 3 plekken een infuus ( die in mijn linkerelleboog mag niet eruit en ook niet meer gebruikt worden) nu koelen pijnstilling en lichaam moet zelf het gaan opruimen. Mijn hand tintelt en ze hebben de zwelling afgetekend en houden dit scherp in de gaten.
Uitslag van de ct is goed geen longembolie wel ontsteking zichtbaar.

Al met al weer een ding om op het lijstje van vreemde dingen op te schrijven.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 13:21

Ook dat nog! Het zit je niet mee :(:)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 22:23

Jeetje wat een ellende, hoe gaat het nu met je ?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-24 10:14

Ik ben inmiddels thuis maar houdt niks over heb zelf zo’n saturatiemeter en die geeft elke keer zeer verschillende waardes aan meestal tussen 91/92 t/m 94% aan sporadisch klimt het effe op naar de 97 % om vervolgens weer te dalen. Uitslagen corona test en kinkhoest test zijn er nog niet. Hoesten blijft ontzettend aanhouden. Inmiddels verkramp ik bijna elke keer dubbel van het hoesten. Op CT hebben ze verder gezien dat ik in middenkwab op mijn rechterlong een cyste heb zitten ( paar weken geleden met longfoto dat er niks) heb ook allemaal hele erge jeukende uitslag op mijn benen zitten. Voor woensdag (dan is de kuur antibiotica ook afgelopen) controle afspraak gemaakt bij de huisarts. Verder doe en kan ik niks zo vermoeiend dit. Slapen gaat bijzonder slecht. Daar wordt je ook moe van ademen is vermoeiend…..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:20

ach jeetje toch? ik ben geen dokter, maar het klinkt mij toch niet echt verantwoord om je naar huis te laten gaan. Heel veel sterkte!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 11:29

Onverantwoord om je naar huis te laten gaan. Sterkte.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 16:11

Inmiddels vandaag contact met ziekenhuis. Uitslagen zijn binnen.
Forse urineweginfectie ( helemaal geen last van) verder negatief getest voor kinkhoest. Maar wel positief voor zowel het coronavirus en het RS virus. En die laatste 2 samen met mijn astma versterken en verergeren elkaar. Daardoor ook longontsteking. ( medicatie die ik gebruikte om afweer te dempen is ook mede de oorzaak en ben ik dus per direct mee gestopt)

Vrijdag weer contact met longarts heb duidelijk aangegeven dat het hoestende zo zeer doet etc maar dat hoorde erbij en ze heeft me naproxen voor de pijn met het hoesten voor geschreven. Verder kalm aan doen….. pffff het is zo vermoeiend allemaal……
Afspraak voor morgen met de huisarts om laten zetten in telefonische afspraak.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 18:09

Gek dat er in dit geval niet gewerkt wordt met bijv morfine als je zoveel pijn hebt. Ik krijg bij elke longaanval door astma echt pijn aan mn ribben en krijg dan standaard oxycodon voor geschreven. Ook omdat je er beter van kunt ademen.

Je hebt in ieder geval het hele pret pakket te pakken, zit niets anders op dan het uit te zieken. En neem er echt de tijd voor!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 18:11

Jemig covid en rs virus. :oo zit je nu in isolatie of gewoon thuis? Hopelijk ben je snel van de ergste ellende af. :(:) Ze hebben je in ieder geval grondig onderzocht

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 19:14

ivy_power89 schreef:
Gek dat er in dit geval niet gewerkt wordt met bijv morfine als je zoveel pijn hebt. Ik krijg bij elke longaanval door astma echt pijn aan mn ribben en krijg dan standaard oxycodon voor geschreven. Ook omdat je er beter van kunt ademen.

Je hebt in ieder geval het hele pret pakket te pakken, zit niets anders op dan het uit te zieken. En neem er echt de tijd voor!

Ik ben allergisch voor alles in de categorie morfine en mag dat dus absoluut niet hebben. Dipidolor phetidine en dus morfine. Ik heb daar allergische reactie op gehad in uitslaapkamer. En die was vrij heftig dat ik testen heb gehad waaruit blijkt dat ik allergisch ben voor dus morfine.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 19:17

Heel veel beterschap toegewenst! :knuffel:

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:24

Jeetje pittig! Toen ik het las wilde ik al typen, heb je getest op corona. Ik heb daar vorige week weer een week door plat gelegen en me de blubber gehoest en amper geslapen met hoge koorts, zelfs met paracetamol.
Beterschap!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:42

Jeetje wat een enorme pech zeg, heel veel beterschap! Laat de artsen je maar goed in de gaten houden hoor :(:)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 13:03

Hoe gaat het nu met je Sandorra?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 13:49

Redelijk hoest nog steeds en ben heel snel moe energie is heel laag. Verder nu ook weer verkouden met oorontsteking erbij…… dus ik kwakkel lekker door.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 14:28

Vervelend zeg..
Maar blijf je tijd nemen om beter te worden he. Dat is echt het belangrijkste