Vreselijk die bh's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:29

Maar heb je ze ook laten meten bij een fatsoenlijke winkel? Er liep ooit volgens mij ook een topic op Bokt, mbt dat de meeste vrouwen een verkeerde maat dragen en verkeerd aangemeten krijgen.
Zou ik nl via de "standaard regels" gaan meten kom ik wrs op 85A/B uit ofzo, terwijl dat veel te los zit, te smal is en gaat wijken. Terwijl 75D (soms E) perfect past, ookal lijk ik op het oog geen "D-borsten" te hebben. Zit namelijk weinig massa aan de voorkant omdat het meer doorloopt naar opzij (breed bovenlichaam ook).

Verder heb ik een paar soortgelijke beugelloze BHs van de Hunkemoller zoals die een paar posts hierboven gelinkt wordt. Draag die ook graag met reizen of met nachtdiensten. En heb van Sam Friday iets soortgelijks. Bralettes vind ik zelf ook nog wel eens fijn zitten.

Kan idd alleen met sporten wel zo zijn dat bijv sportBHs beter zitten, maar dat zal ook een beetje liggen aan hoe grote borsten je hebt en hoeveel steun ze nodig hebben tijdens het sporten/paardrijden.

Edit; topic:
[MWS] Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 18-06-24 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:33

Lokii schreef:
Is dit niet iets voor jou?

https://www.hema.nl/dames/lingerie/bh/t ... 24170.html

Ik heb ook snel last van gekriebel bij bepaalde Bh's. Bij deze nooit last van gehad.

Edit: Verkeerde linkje oops!
Deze inderdaad :j Ik heb ze in het zwart, ook zo fijn dat er geen beugel in zit!

Liselot

Re: Vreselijk die bh's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:37

Ik vind passionata en chantelle vaak lekker zitten, wel vaak de duurdere merken. Maar ik heb ook een grote cup, dus dan kom je daar al sneller op uit

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:41

Captain schreef:
SportBH's! <3

Ja dit :j

Ik draag eigenlijk alleen nog sport bh's, die "normale" met een beugel alleen als het per se moet voor onder een nette jurk ofzo.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:44

Dees schreef:
Vergeet hunkermuller eens en ga eens bij een échte lingeriewinkel naar binnen. Waar ze iets anders verkopen dan 'eigen merk'.
Dáár word je vast wel geholpen aan een veel beter passende bh.

Beetje hetzelfde als het verschil tussen de meting van een echte opticien en zo'n gratis advies van Pearl.

Kwaliteit heeft z'n prijs.
Dit. Bij de Hunkemoller (en ook nog wel wat andere winkels) hebben ze over het algemeen echt geen kennis van hoe een goede BH moet zitten. Daarbij is maat niet alles, ook het model moet kloppen met de vorm van je borsten. Zo pas ik niet in standaard driehoek BH's omdat die gewoon niet mooi om mijn borsten vallen, ongeacht maat.

Een goede BH moet net zo comfy zijn als een t-shirt. Ook met beugels en dergelijke (die geven als het past alleen maar extra comfort). Iedereen die anders beweert, heeft gewoon niet een echt passende BH. En ja, dat is ergens rond de 70~85% van de vrouwen (afhankelijk van welk onderzoek je pakt). Zelfs foto's van merken/winkels zelf passen vaak niet precies zoals het hoort, wat niet echt helpt in het creëren van een beeld van hoe een BH hoort te zitten. Het aantal te kleine cups en door te strakke shouderbandjes opgetrokken rugbanden is echt verdrietig. De meeste vrouwen hebben ook een veel te kleine cupmaat aan, dus de juiste maat zoeken is vaak ook nog eens goed voor je ego :+ .

Mocht je de stap tot opmeten in de speciaalzaak lastig vinden, of geen betrouwbare zaak in de buurt hebben, kun je het ook aanpakken zoals ik heb gedaan. Wat ik zelf heb gedaan is leren hoe BH maten werken (formaat cup is bijvoorbeeld afhankelijk van letter en omtrek, enkel de letter zegt niet alles) en hoe een BH hoort te zitten. Dus in de basis: de cup mooi om de hele borst heen (en je borst loopt tot onder je arm) en mooi aansluitend rondom (niet te los, niet drukken in de borst), een rugband die perfect horizontaal strak genoeg zit voor support en los genoeg niet te snijden, en schouderbandjes die theoretisch zonder kunnen en puur net een beetje extra geven (en dus nooit heel strak hoeven). En dan passen passen passen. Elke keer kijken wat klopt niet, wat zit niet lekker. En dan iets passen waarbij dat beter zou moeten zijn. En dan net zo lang tot je de perfecte maat en model hebt. Inmiddels weet ik precies waar ik op moet letten en kan ik ook prima online kopen als ik in de winkels niet kan vinden wat ik zoek. 90% van de tijd past het zoals verwacht. En ik zou echt nooit meer zonder mijn beugel-BH's met vulling willen. Ook voor sporten draag ik ze, omdat ze gewoon echt goed zitten en goed ondersteunen (en ik heb cupmaat F, al zou je dat niet zeggen op het oog, dus heb echt wel wat support nodig zelfs met een niet te grote omtrek). Kan geen sport BH tegen op.

Kwa merken ben ik niet super picky, als het maar goed zit en beetje degelijke kwaliteit is. Momenteel draag ik BHs van Gossard, niet super duur maar wel fijn. Maar helaas maken ze het model dat ik nu heb niet meer dus als deze op zijn moet ik weer een nieuw model gaan zoeken. Deze gaan me al aardig lang mee en blijven mooi. BHs wel altijd met de hand wassen, wasmachine gaan ze snel stuk van (ongeacht merk).
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 18-06-24 15:56, in het totaal 7 keer bewerkt

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:46

Ik heb een beugelloze die ook nog naadloos is van Triumph. Deze zit echt super fijn en geeft voldoende steun (ik heb cup E). Gekocht bij de winkel in Bataviastad. Ik zweer hierbij!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:08

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:13

Martje80 schreef:
Ik kan ook absoluut niet tegen naaldjes

Heb ik nooit geprobeerd maar dit lijkt me inderdaad heel beroerd zitten/dragen in een beha.
Laatst bijgewerkt door Koper op 18-06-24 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:19

Ik ben al gestopt met bh's met beugel. Nu heb ik ze zonder beugel en geen gekriebel, geprik of wat dan ook. :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:19

Sloggi top die heb ik altijd.ook een hekel aan bh's. Maar zonder kan ook niet. Deze geven precies steun en zitten prima.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:20

Ik zou aan een mod vragen of ze je topictitel kunnen aanpassen naar Goede BH-winkel Groningen Stad e.o. . Ik weet een goede winkel in Amsterdam voor grotere maten (Betty's Boops), maar die zal voor jou wel ver weg zijn.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:42

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:54

Geen Hunkemoller dragen scheelt al veel... Wat een verademing toen ik iets anders kocht := al die jaren zo oncomfortabel erbij gelopen

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:02

Ik ben erg enthousiast over Miss Mary (online winkel)

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:11

Hier vorig jaar ook eindelijk eens naar een speciaalzaak gegaan voor goed advies. Uitgekomen op marie jo (hartvorm). Kost wat maar zit echt fantastisch.

Wilde er nog wat variatie bij kwa kleur etc, en heb toen als een wat goedkoper alternatief de bh's van lingadore en dan de daily fit ontdekt, heeft ook die hartvorm. De marie jo is kwalitatief wel beter en mooier afgewerkt, maar de lingadore vind ik eigenlijk net zo fijn zitten.

Ik zou dus ook langs een goede zaak gaan en echt eens goed laten adviseren. Scheelt een hoop frustratie.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:14

Ghostattack schreef:
Draag je wel de goede maat? Ik zweer bij simpele Calvin Klein bhs

Ik ook!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:17

Popstra schreef:
Gewoon naar een speciaalzaak gaan en je laten opmeten en adviseren. Dat doen ze bijv ook bij de Bijenkorf op de lingerie afdeling mocht je de stap naar een speciaalzaak te groot vinden.

Ik heb het daar ook laten doen. Hele vriendelijke dames die je helpen Dacht altijd dat ik cup 75A had maar bleek 70B te zijn.
Wereld van verschil want de BHs op maat zitten veel beter.

Ik had dit ook. Ik kocht 75b maar bleek 70c te moeten hebben

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:20

Zelf meten of laten opmeten scheelt nog al.

Bij een goede zaak je laten opmeten is het handigste.
En dan kunnen ze daar een pasvorm adviseren door je diverse modellen te laten passen.

Aanmeten ging bij mij met een computer.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:23

Koper schreef:
De meeste beha's die ik nu heb zijn van Dedoles. Die zijn vergelijkbaar qua model maar zijn kleurrijker met vrolijke motiefjes en natuurlijk matchende sokken.
Ahhhh die zijn gaaf, Koper!!! Kun je deze ook ergens in een stenen winkel vinden? => Edit; gevindt in venlo!

Apropos de maat; ik pas gewoonlijk in kleren maat 38/40. Bij hunkemuller en ook livera is mij bij diverse pas sessies aangepraat dat ik 75, afhankelijk van het type bh een cup B of C nodig zou hebben.

Ondertussen weet ik na passen en meten bij enkele goede lingeriezaken dat ik meestal maat 65 heb en daarbij minstens cup D, soms cup E. Onlangs zelfs een nieuwe bikini gekocht maat 60 F :=

En om nou te beweren dat ik extreem dun ben met een enorme voorgevel... nee. Maar het ligt er dus blijkbaar ook aan hoe je je BH draagt. Alleen als het rugdeel erg laag zit, onder mijn schouderbladen, draagt het voor mij lekker. Pasvorm en draagwijze hebben beide ook invloed op de grootte van de cup.
Een meting is dus ook afhankelijk van waar je ongeveer je meetlint houdt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:44

Taucha schreef:
Koper schreef:
De meeste beha's die ik nu heb zijn van Dedoles. Die zijn vergelijkbaar qua model maar zijn kleurrijker met vrolijke motiefjes en natuurlijk matchende sokken.
Ahhhh die zijn gaaf, Koper!!! Kun je deze ook ergens in een stenen winkel vinden? => Edit; gevindt in venlo!

Ja er zijn stenen winkels :D Die wijzigen wel regelmatig van locatie: voor mij was de dichtstbijzijnde eerst in Zwolle, toen Leeuwarden en nu Emmen.

Ben momenteel bezig om van de motiefjes waar geen damesondergoed van bestaat toch dat voor mijzelf te maken. Eerder vandaag zette ik de schaar in de boxershortversie van deze onderbroek: https://www.dedoles.nl/vrolijke-herentrunks-tijger om mijzelf een beha te maken. Uiteraard destijds ook meteen de onderbroek in link meebesteld, dat wordt een damesonderbroek. Met die fijne, brede band bovenaan <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:59

Ik volg even. Ik heb ook niks met bh's maar helaas 80 G waardoor iets geschikts vinden wat wel steun geeft zonder beugel echt een ramp is. En ik zou zo graag van de beugels af willen. Ik vind het echt steeds minder comfortabel.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:06

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 20:55

Koper schreef:
Martje80 schreef:
Ik kan ook absoluut niet tegen naaldjes

Heb ik nooit geprobeerd maar dit lijkt me inderdaad heel beroerd zitten/dragen in een beha.

Haha...naadjes
Al zijn beugels soms ook net naaldjes

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 21:51

Gewoon eens kijken naar een kleine boetiek waar je persoonlijk advies krijgt en op je gemak van alles kunt proberen. Dat is niet te vergelijken met de dames van de Hunkemöller of Livera.
De bh’s zijn wel duurder, maar gaan veel langer mee, blijven mooi, beugels steken niet ineens uit etc.

Ik liep ook al een tijd met niet lekker zittende bh’s
(Hunkemöller), tot ik reddeloos ergens anders binnen stapte. Bleek dat ik 2 cupmaten groter moest hebben. En voor het paardrijden en sporten gewoon investeren in een goede sportbh.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 21:55

Gaby schreef:
Ik zou aan een mod vragen of ze je topictitel kunnen aanpassen naar Goede BH-winkel Groningen Stad e.o. . Ik weet een goede winkel in Amsterdam voor grotere maten (Betty's Boops), maar die zal voor jou wel ver weg zijn.

Deze zit in groningen

https://rietslingerie.nl/

En schijnt heel goed te zijn