Irene793 schreef:Hartstikke bedankt allemaal voor de reacties! Ik had niet verwacht dat het zo veel voorkwam!
Ik heb het laten piercen, niet geschoten dus. De piercings heb ik een week of 8/9 gedragen, toen was ik het wel zat. Het combineerde ook slecht met mijn krav maga training (zelfverdediging). Daar had ik van te voren niet bij stil gestaan. Toen de piercings eruit gingen was mijn linkeroor ook een beetje onrustig, maar de piercer durfde het wel aan. Zij zei dat ik het goed schoon moet houden en inderdaad de oorbellen niet te vaak in en uit. Ik heb dat zelf geïnterpreteerd als dat twee keer in de week niet te vaak is.
De zoutspray die jullie aanbevelen, kan ik dat kopen of moet ik dat zelf maken? Google laat vooral hits zien op zoutsprays voor het haar. Ik weet niet goed hoe ik mijn oorlel kan weken of aanstippen met de studs in? Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Ik heb nu studs gekocht van titanium en plastic. Baat het niet, dan schaadt het niet. Ik zal ze nu ook minder uitdoen. 1x in de week zal wel moeten vanwege de krav maga. Maar ik heb nu wel weer een beetje hoop dat het nog goed komt!
Zelf maken: water koken, snufje zeezout in doen (het mengsel moet niet veel zouter zijn dan je tranen). Laten afkoelen tot het verdraagbaar is en dan je oorlel erin dopen. Ik gebruik voor de meeste plekken een shotglas waar ik het gepiercte opject dan "in hang". Werkt als een tierelier
En inderdaad, niet meer aankomen!