Moeite met innemen paracetamol

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34877
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:38

Muronia schreef:
Mijn dochter kan ook geen paracetamol slikken. Voor haar koop ik paracetamol met bessensmaak. Dat zijn kauwtabletten die niet vies smaken. Ze zijn gewoon 500mg dus net zo sterk als gewone paracetamol.

Deze: https://www.deonlinedrogist.nl/roter-pa ... -2317.html


Ik heb deze ook gehad voor mijn dochter, zij vond ze echt te vies om in te nemen. Ik heb ze daarom zelf ook eens geprobeerd bij een griepje en idd, ze zijn niet te doen vind ik. Heel chemisch.

Je hebt ook paracetamol in een ovale vorm, tabletten van 1000 gram per stuk. Deze hebben een filmlaagje en zijn daardoor makkelijker door te slikken.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:45

Hier ook t probleem. T gaat hier of met een lepel kwark/vla en dan in 2 stukken gebroken.
Of met cola. En dan de paracetamol in 4 stukken.
Maar omdat ik t weinig gebruik pak ik meestal ibu.

Kaatje_S

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:48

Je kan natuurlijk liquid caps proberen of de smelttabletten proberen.
Maar alleen al voor de kosten (€6 euro voor 20 capsules/smelttabletten of 1,40 voor 50 gewone tabletten), zou ik zeggen stamp een gewone tablet fijn en doe het door iets van appelmoes of los het op in water. Net zo effectief ;)

ontherun
Berichten: 4973
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:49

Ik pak alleen de liquid caps en neem die met chocomelk of drinkyoghurt. Dat is de enige manier die hier werkt, de gewone krijg ik niet weg en kots er eerst drie uit voordat ik er eentje doorslik. Met chocomelk en de liquids gaat het over het algemeen beter. Geen korrels en geen vieze smaak meer en ik ‘voel’ de pil niet meer in mijn mond. De smelttabletten krijg ik ook niet weg, die vind ik ook heel erg vies.

prompter

Berichten: 11496
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 22:01

Hier ook finimal. Slok water in je mond, tablet erbij, uit elkaar laten vallen en dan slik je voor je gevoel gewoon wat water door.

Die zuigtabletten met bessensmaak heb ik ook een keer gehad, wat een gruwelijk chemische smaak is dat zeg, getver.

Doppers
Berichten: 474
Geregistreerd: 15-01-07

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 22:06

Voor kinderen is er ook vloeibare paracetamol, van DARO of Sinaspril. Moet je alleen vrees ik als volwassene wel redelijk wat nemen voordat je aan een normale dosering komt dus is wel een duur grapje. Maar wellicht nog een optie als de andere ideeën die hier genoemd zijn niet werken.

Kairos
Berichten: 2750
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 22:07

Oplossen in een glas met (veel) ranja? Doe een kwart ranja in de beker, met water erbij en los het daar in op. Mijn bewoners klagen altijd over macrogol, als je er genoeg ranja in gooit hoor je ze er nooit over. Dus denk dat dat voor paracetamol ook kan werken

8nnemiek

Berichten: 43535
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 22:10

manzano schreef:
Ken je panadol? Dat is paracetamol in gladde tablet, zonder vies smaakje en veel makkelijker te slikken.

Deze gebruik ik ook :j Super fijn.
Bij gewone/ovale paracetamols moet ik kokhalzen zodra ik de smaak proef, en de liquid caps gaat beter, maar zijn me net iets te groot om makkelijk weg te krijgen.. Maar de panadol kun je gewoon rustig op de tong leggen en met een slokje water makkelijk doorslikken zonder dat je hem proeft.

TheNovelist

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 22:12

Ik gebruik de paracetamol granulaat die in een zakje zit (met een smaakje) en die kan je gewoon zo innemen, deze hoeft niet met water! Je zou hem dan ook idd door de appelmoes kunnen doen!

Fee_
Berichten: 6459
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 22:16

Ik kan geen enkele pil oid slikken. Die smaak, structuur ... Zo vies.
Ook die met smaakjes of smelt tabletten, het lukt gewoon niet.

Liquid caps paracetamol lukt gelukkig wel. Eerst hadden ze die alleen bij Kruidvat, maar tegenwoordig gelukkig bij meerdere winkels, heel blij mee. Dus dat zou ik echt proberen. Succes!

Silly_Woman

Berichten: 1676
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 22:18

De tip die ik kreeg van onze apothekersassistent was idd hoofd niet naar achter maar naar voren en je tong tegen je tanden aan duwen.
(Dit creëert meer ruimte achterin waardoor hij makkelijker gaat)

Paracetamol moet ik alsnog breken. Maar capsules gaan nu wel makkelijker :D

Storm

Berichten: 20881
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 22:51

Weet iemand eigenlijk waarom pcm zo smerig is? Er kan toch een zoetig en glad laagje omheen gemaakt worden net zoals ibuprofen dat heeft?

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 23:36

Mijn vriend krijgt normale ronde paracetamol ook niet weg, dus hier ook altijd Panadol. Wel de rode verpakking, de gele zijn nog wat groter.

Hutcherson

Berichten: 7504
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 00:12

Ik had ook moeite met pillen doorslikken. Maar heb een soort deuntje bedacht (gek genoeg het begin stukje van dat liedje van hans teeuwen van snelkookpan, ta da ta da ta taa heuj!)
Op 'heuj!' maak ik dan de slik beweging en slik ik de hele slok met een grote open beweging weg. Voor mij werkt het.

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 00:48

Voor wie de bosbessen een optie vind: ik vond dat zó vies, dat ik nog liever gewoon zo een paracetamol wegkauw. Wees gewaarschuwd. :D

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 06:37

Terwijl ik een paracetamol aan het wegwerken ben bedenk ik me, er bestaan ook zetpillen 1000mg.

Siggislief

Berichten: 14172
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 06:52

Ik ben ook geen pillen slikker, en tijdje geleden een week lang 3 per dag x 2 paracetamols moeten slikken.
Heb nog nooit zo zitten kokhalzen, een Ibuprofen gaat nog makkelijker weg dan zo'n vreselijk rond rot ding. _O-
(Dag 3 had ik er al geen zin meer in, maar wel vol gehouden)

Je kan ze ook door midden breken maar dan hou je de vieze smaak nog, en meer risico dat ze blijven hangen in je keel..

Ik heb de paracetamol smelttablet met bessen wel eens geprobeerd,
maar ik kon niet het niet meer doorslikken door de substantie wat het word en de smaak ging het met veel moeite..

En je hebt van die langwerpige capsules die glijden wel een stuk makkelijker en je proeft ook niets.
Deze heb ik dan bij de Etos gehaald.

Geef mij maar gewoon een Ibuprofen das nog makkelijker dan een vieze paracetamol.

beert
Berichten: 2468
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 07:18

TurdusMerula schreef:
Voor wie de bosbessen een optie vind: ik vond dat zó vies, dat ik nog liever gewoon zo een paracetamol wegkauw. Wees gewaarschuwd. :D

Haha ja dit herken ik. Ik had die voor mijn kinderen gekocht en dacht "dit is een goede oplossing". Nou niet dus.

Wel fijne tips hier in het topic! Ik heb hetzelfde probleem. Nu doe ik de pcm maar door de vanille vla, maar goed om te weten wat er alternatieven zijn.

haffiefreak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 07:38

daantjuhhh schreef:
Maar los je hem op in een groot glas of een klein bodempje?

Ik los hem op in ongeveer twee eetlepels water.
Dan zijn ze in 1 slok weg.

Ik los ze op met een bodempje water. Met een flinke beker ander drinken ernaast.

Ik heb deze dus ook al in huis. Ook niet weg te krijgen.
Afbeelding

Ik moet ze nu dus slikken in verband met oorontsteking al 7 dagen.
Straks nog even weer de huisarts bellen.

Ik hoor dus verschillende meningen over de bessensmaak.

Kin op de borst doe ik al.

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 07:53

JoyCiej007 schreef:
Shenavallie schreef:
Je kunt dan ook een paracetamol tablet fijndrukken met een lepel en dat door de appelmoes doen. ;)


Zo deed mijn moeder dat vroeger ook bij ons; de tabletten fijnmalen tussen 2 lepels, dan ging er een schep suiker over, we mochten het dan opdrinken met melk of ranja, en voor tegen de vieze nasmaak mochten we niet 1, maar wel 2 dropjes. :o :D

Oh, en voor mijn neefje en nichtje gebruikt ze tegenwoordig zetpillen. Net als met temperaturen vroeger rectaal, heel rustig en liedje zingen.

Ja, dat dropje achteraf herinner ik me ook nog, ha ha!

haffiefreak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 09:34

Ik heb de Liquid caps en 2 potten appelmoes gekocht. :=

haffiefreak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 17:50

Vandaag dus ook te horen gekregen van de huisarts dat ik antibiotica mag gaan slikken.
Deze mag ik met een lepel vla of appelmoes ingenomen.

Net nog een paracetamol fijngemalen met appelmoes ingenomen ook niet lekker.

furious

Berichten: 7117
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 18:47

haffiefreak schreef:
Vandaag dus ook te horen gekregen van de huisarts dat ik antibiotica mag gaan slikken.
Deze mag ik met een lepel vla of appelmoes ingenomen.

Net nog een paracetamol fijngemalen met appelmoes ingenomen ook niet lekker.


Hoe heb je dat gedaan? Als kind kreeg ik ook geen pillen weg. We deden dat beetje appelmoes op lepel. Daarop de paracetamol 'strooien' en dan weer met een schone lepel beetje appelmoes er op.

vierspan

Berichten: 303
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:37

Het is al vaker genoemd, Panadol is echt een aanrader. De groene of de rode. Je proeft niks en ze zijn gemakkelijk door te slikken. In tegenstelling tot de grote ronde standaard paracetamol, die zijn naar.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:20

manzano schreef:
Ken je panadol? Dat is paracetamol in gladde tablet, zonder vies smaakje en veel makkelijker te slikken.


Dit idd! Veel fijner dan gewone paracetamol.

Die oplostabletten met een smaakje zou ik niet doen, die zijn echt heel vies en hebben dat nare paracetamolgevoel.