2 weken overtijd, maar zwangerschapstesten negatief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:25

En even over een andere boeg: Hoe oud ben je? Zou het kunnen dat je al richting overgang gaat?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:29

Suzanne F. schreef:
En even over een andere boeg: Hoe oud ben je? Zou het kunnen dat je al richting overgang gaat?

Dat was precies wat ik ook wilde vragen.

VivianHesen
Fotograaf

Re: 2 weken overtijd, maar zwangerschapstesten negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 21:07

Hier had ik altijd een cyclus van 29 dagen. Behalve de cyclus dat ik zwanger ben geraakt :Y) toen testte ik op dag 42 zwanger.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 07:45

Ben je niet schijnzwanger dat kan ook nog.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 09:11

TS, heb je een ovulatietest gedaan?

Indien niet, weet je eigenlijk niet wanneer je eisprong was. Het kan zijn dat er toevallig nu een langere cyclus tussenzit, je eisprong later was dan je gewend bent, en daarom dus ook je menstruatie later (gemiddeld de datum van je eisprong + 14 dagen)

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 09:19

Mazida schreef:
maj0 schreef:
Soms is er inderdaad een rare menstruatie bij. Ik was de laatste maanden elke keer rond de 25 a 30 dagen en was de vorige cycles in 1 keer 40 dagen. Dus beetje hetzelfde als met jou. Ik zou nog even afwachten een week of 2 3 en als je dan nog steeds niet bent zou ik een verloskundige bellen of die mee willen kijken.

Of (ik weet niet of dit kan maar) kun je niet zwanger zijn maar dat het nog niet te zien is? (zelf geen ervaring met zwanger worden of zijn)

Bij 2 weken overtijd zou het wel te zien moeten zijn, keurig getest op ochtendurine met verschillende merken. Het zou natuurlijk wel fantastisch zijn als ik wél zwanger zou zijn, maar die testen zijn bijna 100% betrouwbaar, dus daar ik ga niet vanuit. Zeker omdat ik met verschillende merken heb getest. Misschien dat ik het volgende week nog een keer probeer als de menstruatie niet doorkom, maar zwanger zijn kan het niet zijn dus.

Dit is niet helemaal waar...ik testte de eerste weken ook niet positief. En ik had testen speciaal van de huisarts (die mij wel serieus nam). Ik testte omdat mijn menstruatie anders was dan normaal en ik een vermoeden had, omdat ik veranderingen merkte. Dit heb ik bijna 6 weken wekelijks volgehouden. Daarna had ik zoiets van het zal wel. 6 weken later is vastgesteld dat ik minstens in de 12e week zat :D

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 09:28

Vervroegde overgang zou natuurlijk ook kunnen. Ik ben eind 30, maar daar wil ik niet meteen van uitgaan, net zo als ik er niet meteen er van uit wil gaan dat de zwangerschapstesten het fout hebben.

Het kan van alles zijn, misschien dat het toch uitblijft omdat ik me er toch te druk ommaak. Dat lijkt me nog het meest realistisch. Verder geen zwangerschapssymptomen, behalve een uitblijvende menstruatie en pijnlijke borsten :')

Als ik google op schijnzwanger, is dat vooral dat je psychisch denkt dat je zwanger bent. Daar ben ik zeker niet van overtuigd.

Ik ga het in ieder geval nog 2 weken aankijken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 09:45

Ik zou het idd nog een volle cyclus aankijken, dus tot je eigenlijk weer moet menstrueren. Als het dan weer niet gebeurd, zou ik via de verloskundige een echo vragen om te kijken of ze iets zien. Niet perse een zwangerschap maar een cyste oid kan natuurlijk ook.

Sterkte, altijd vervelend dit soort dingen en onzeker.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 09:49

Het zou ook zomaar kunnen dat er wel bevruchting/ innesteling heeft plaats gevonden maar je hcg niet stijgt omdat er iets is mis is met de vrucht en je moet wachten tot je lichaam het zelf op gaat lossen

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 10:01

Ik heb hetzelfde ook een keer gehad, na 3 weken kwam mijn menstruatie gewoon weer. Schijnt heel normaal te zijn

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 10:06

Heel toevallig, maar mijn menstruatie heeft ook bijna twee weken op zich laten wachten. Terwijl ik normaalgesproken heel regelmatig ben, zonder hormonale anticonceptie. Geen kans op zwangerschap en was al bang voor de eerste stap naar de overgang, haha. Ik ben 40, dus hoop dat dat nog even duurt… Maar ik ben vorige maand op vakantie geweest en wel last gehad van een jetlag, dus ga er voorlopig even vanuit dat dat er gewoon mee te maken heeft.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 10:08

Oh dit heb ik ook gehad. Ik was ook niet zwanger, testen bleven wit en het duurde 2 of 3 maanden voordat m'n menstruatie terug kwam. Het was héél frustrerend, want we konden niet wachten op een zwangerschap. Ik heb me toen ook ontzettende zorgen gemaakt, waar de HA toen ook niet zoveel mee kon.

Uiteindelijk wel weer ongesteld geworden en een paar maanden later was ik zwanger. De test was toen echt heel duidelijk wel positief, haha. Omdat de testen nu zó betrouwbaar zijn, doen ze ook geen bloedtest meer na een positieve test. Daar was ik ook over verbaasd, haha.

Hopelijk mocht dit een beetje geruststellend zijn, want ik herken je zorgen/frustratie eromheen ontzettend goed. -O-

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 10:35

Wat vervelend Mazida, zeker als je zwanger wilt worden is het wel fijn als je ongesteld word/kan worden.
Zonder eisprong wordt zwanger worden beetje lastig.

Ik zou het inderdaad nog 2 weken afwachten en dan weer aan de bel trekken, zeker gezien je leeftijd en kinderwens. Je mag hier best wel duidelijk over zijn tegen je huisarts.
Gezien je kinderwens zit je niet te wachten om 6 maanden weer te moeten wachten alvorens je meer weet.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 11:49

Ik zou je willen aanraden om acuut te gaan beginnen met temperaturen iedere ochtend als je wakker wordt. Niet eerst andere dingen doen (ook niet naar de wc), echt eerst temperaturen. Elke dag op dezelfde plek (dus keuze maken tussen onder tong, in vagina of in anus) en elke dag met dezelfde thermometer. Eentje met 2 cijfers achter de komma idealiter. Tijdstip erbij noteren, en eventuele bijzonderheden die de temperatuur kunnen beïnvloeden zoals ziekte, alcohol gedronken de avond van tevoren, niet thuis geslapen, wakker gelegen, etc. En idealiter ook bijhouden wat voor soort afscheiding je hebt (verzin leuke omschrijvingen: rauw eiwit uiterlijk, waterig, yoghurt achtig, elastisch, papperig, korrelig, niks, etc)
Hierdoor krijg je veel meer info over waar je lichaam mee bezig is en waar je zit in je cyclus. Ken jij toevallig het verloop van je basale lichaamstemperatuur en type afscheiding door de cyclus heen al? Zo niet, in ieder geval gelijk beginnen met meten en noteren elke dag. Dit geeft je veel info als je er iets vanaf weet. Als je meer wilt weten stuur even een pb, maar die temperatuur info is sowieso handig om te hebben, ook om over 6 maanden meer inzicht te hebben en makkelijker te kunnen diagnosticeren, dus daar zou ik sws meteen mee starten.
Ik heb bijvoorbeeld met deze info bij mezelf een ectropion vastgesteld nadat ik al tijden last had van bloed buiten mijn menstruatie om. De huisarts had ik helemaal niks aan, ben half binnenstebuiten gekeerd, maar doordat ik bij degene die een echo deed kon vertellen wanneer in mijn cyclus ik die bloedingen had, heeft zij me op een spoor kunnen zetten wat ik verder kon gaan uitzoeken, en zo heb ik uiteindelijk zelf de huisarts opdracht gegeven om specifiek naar een ectropion te zoeken. Gevolg: onmiddellijk gevonden en krijg binnenkort behandeling

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 12:07

Solleke_Noah schreef:
TS, heb je een ovulatietest gedaan?

Indien niet, weet je eigenlijk niet wanneer je eisprong was.

Dit is niet helemaal waar. Ook zonder ovulatietest kun je prima bepalen of je een eisprong hebt (gehad)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 15:05

Mazida schreef:
Vervroegde overgang zou natuurlijk ook kunnen. Ik ben eind 30, maar daar wil ik niet meteen van uitgaan, net zo als ik er niet meteen er van uit wil gaan dat de zwangerschapstesten het fout hebben.

In dat geval zou ik zeker niet akkoord gaan met 6 maanden wachten. Als je eind 20 was zou ik het geen gekke keus vinden van de huisarts maar eind 30 moet je dat niet meer willen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:46

Ik vind 6 maanden ook wel erg laks van de huisarts.
Ik zou het nog even aankijken maar als je echt een hele maand overslaat dan zou ik toch echt aandringen op wat verder onderzoek.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:28

6 maanden is wel heel lang in jouw situatie, hoewel dat strikt genomen wel de termijn in de NHG standaard is om verder onderzoek te gaan doen naar uitblijven van menstruatie als deze eerder wel aanwezig was.

Een paar weken wachten is helemaal niet gek, een keer een langere cyclus/cyclus overslaan komt heel vaak voor. In dit topic worden al wat redenen genoemd en bij afwezigheid van andere problemen behoeft dat geen (directe) interventie.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 16:19

Op dag 47 alsnog ongesteld geworden. Maar wat apart is dat er op de tweede dag een vies stuk weefsel uit is gekomen, echt iets heel anders dan bloed. Roze/dik/langwerpig, iets vleesachtigs. Mogelijk dat dit toch iets van een vruchtje is geweest ofzo wat toch niet in een zwangerschap is geëindigd. Ik weet het niet in ieder geval niet, zoiets heb ik nog nooit gezien. Maar goed, hopelijk ben ik gauw echt zwanger en is mijn cyclus weer keurig 28 dagen :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:25

Hé wat naar voor je. Of op zich wel fijn dat je ongesteld bent geworden natuurlijk. Zou best kunnen dat het een afgestoten vruchtje is in een vroeg stadium.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 21:56

Ah bah ts. Wel fijn dat je toch ongesteld geworden bent. Hopelijk is het de volgende keer raak!