Ik heb gelukkig nooit zulke dingen meegemaakt met paarden, maar dit lezen doet mij ook niet veel goed eerlijk gezegd. Ik ben gewoon bang. Ik zit te veel in mijn hoofd en denk te veel na over de dingen die kunnen gebeuren en waarom ze gebeuren. Zo was het onlangs waaierig toen mijn paard vervoerd moest worden. Ik was zo gestresst en echt ziek daardoor. Mijn hoofd ging maar door over het feit dat dat al een slecht teken was dat hij 1) niet zou laden en 2) dat er van alles mis zou gaan op de training, dat het me niet gegund is dat het goed gaat en het toch wel weer slecht zal uitdraaien.
Ook die gedachte heb ik met mijn jonkie. Zij is erg expressief in dingen laten zien. Als ze bang is of schrikt laat ze dit goed zien. Voor mij is dat een "teken" dat ik over vijf jaar met haar niet zal kunnen rijden, dat ik een egoistisch persoon ben omdat ik per se een paard wou in een speciaal kleurtje en dat is nu mijn karma geworden dat wij met elkaar nog geen band hebben en ik soms heel onzeker ben in haar bijzijn.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zie een leuk filmpje over iemand die gek doet op zijn paard en omdraait in het zadel. "Hey dat wil ik ook eens proberen, lijkt me leuk" mijn lichaam gaat dan al hartkloppingen doen en mijn hoofd is al aan het malen dat dat allemaal niet veilig is, dat ik dat niet moet doen want stel mijn paard rent er ineens keihard vandoor of bokt als ik er op zit,..
Mijn hoofd staat dus nooit stil. Ik ben nu op zoek naar een coach die mij hiermee zou kunnen helpen.. Want ik ben er klaar mee. Mijn paarden zijn voor mij dus geen ontspanning meer en in plaats van dat ik op of naast het paard mijn hoofd leeg maak, word het vol