Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 8016
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 07:50

Iemand goede ervaringen met codeïne? Misschien dat ik dat vanavond probeer.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 08:22

Ja 8-) dat werkt wel goed tegen het hoesten vind ik

Emj_23
Berichten: 1234
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 08:37

Werkt heel goed. Maar volgens mij mag je geen hoest meer hebben waarbij je vanalles op hoest. Dus eigenlijk bedoeld voor droge hoest. Ik slaap dan als een blok.

N0a
Berichten: 4773
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 09:13

Hier kon ik vannacht ook moeilijk slapen. Ook last van droge kriebelhoest. Keelpijn was gisteren weg, maar vandaag ineens weer terug. Moedeloos wordt je er van.

pinto_1

Berichten: 2584
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 10:51

Wat bij mij goed werkt tegen kriebelhoest zijn keelpastilles eucalyptus menthol. Heb er afgelopen nacht ook eentje genomen (wel oppassen dat je er niet mee in slaap valt) en daarna zonder hoestbuien doorgeslapen.

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 11:13

Dat gene wat er heerst lijkt vooral op het humaan metapneumovirus heb ik begrepen. Daar word je idd goed ziek van en kan je zelfs longontsteking van krijgen.

fique

Berichten: 2507
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 11:15

Bij mij hielp alleen tijmsiroop tegen het hoesten. (Zijn wel 3 flesjes doorheen gegaan)

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 11:20

Ja, hier nog een.. Precies dezelfde klachten. Nu al een week onderweg. Vorige week woensdag begonnen met koorts, daarna een stevige verkoudheid. Nu iedere nacht waardeloos slapen omdat ik de longen uit mijn lijf hoest, slijm overal.. Word er niet goed van. Het lijkt ook niet heel erg te verbeteren :n

Supervixen

Berichten: 13020
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 11:30

Yep, al de hele maand februari aan het klooien met hardnekkige verkoudheid, hoesten, snotteren en een ontstoken ook. Ook zo goed als elke dag keelpijn. Heb ik nog nooit zo lang gehad. Ben zo klaar met dat hoesten, vooral 's nachts. Supervermoeiend. Koorts gelukkig niet gehad.

Met codeïne mag je volgens mij niet autorijden, let daar even op.

Flux

Berichten: 2503
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 11:38

Codeïne is toch alleen via de apotheek/huisarts verkrijgbaar?

Olle

Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 11:43

Natterman Bronchicum heeft een klein percentage Codeïne.
Codeïne tabletten werken als een tierelier tegen de hoest, alleen zijn volgens mij alleen via de arts te krijgen en hebben een gele sticker dacht ik (dus pas op met autorijden en géén alcohol).

Die verkoudheid/hoest/niet helemaal fit houd in ons huishouden nu ook al een week of 3 aan. Om gek van de worden.

N0a
Berichten: 4773
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 11:45

Supervixen schreef:
Yep, al de hele maand februari aan het klooien met hardnekkige verkoudheid, hoesten, snotteren en een ontstoken ook. Ook zo goed als elke dag keelpijn. Heb ik nog nooit zo lang gehad. Ben zo klaar met dat hoesten, vooral 's nachts. Supervermoeiend. Koorts gelukkig niet gehad.

Met codeïne mag je volgens mij niet autorijden, let daar even op.



Dit is echt precies wat ik ook heb. Ben nu 2 weken onderweg, hopelijk is het nu een keer klaar -O-

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 11:52

Hier helaas ook sinds december al ziek.

Tijdens de feestdagen Corona gehad. De 2de week van januari een fikse verkoudheid en ziek thuis. Erna redelijk beter maar bleef snotteren. 2 weken later weer fiks verkouden. Dat was een weekje iets beter en toen werd ik echt flink ziek. Zware bronchitis, voorhoofdsholte ontsteking en keelontsteking. Heb 4 dagen koorts gehad en echt ellendig. Toch maar antibiotica gekregen van de dokter maar eigenlijk gaat het pas sinds vorige week wat beter. Ik blijf wel snel moe en weinig fut. Zondag heb ik de laatste antibiotica gepakt. Vannacht terug koude rillingen en zweten tegelijk en snotter net wat meer als gisteren -O- . Ik hoop echt dat het niet opnieuw begint. Vrijdag naar de dokter om een keer bloed te trekken en te checken of er niet iets meer aan de hand is.

Maar ik hoor het idd van meerdere dat er veel ziek zijn en dan ook echt lang ziek :(:)

Rhys
Berichten: 6354
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:46

Lotgenoten! Ik heb al sinds de week van de nieuwjaarsrecepties in januari een virus te pakken wat maar niet weg wil. Echt zo klaar mee…alle holtes de hele tijd vol, en ‘mist’ in m’n kop.
Vorige week in de voorjaarsvakantie was ik eindelijk een keer een paar dagen vrij, maar was gewoon te min om echt iets te doen. Grr.
Nu wel weer aan het werk, maar pff t gaat niet vanzelf zeg maar

chanicha

Berichten: 12230
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:48

Hier nog een hoor, ben al ruim een maand onderweg en kreeg van de huisarts te horen dat het hoesten wel een maand kan duren ^)
Ik ga nu een beeeeetje opknappen maar mensch wat ben ik beroerd geweest :x

Supervixen

Berichten: 13020
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 13:14

N0a schreef:
Supervixen schreef:
Yep, al de hele maand februari aan het klooien met hardnekkige verkoudheid, hoesten, snotteren en een ontstoken ook. Ook zo goed als elke dag keelpijn. Heb ik nog nooit zo lang gehad. Ben zo klaar met dat hoesten, vooral 's nachts. Supervermoeiend. Koorts gelukkig niet gehad.

Met codeïne mag je volgens mij niet autorijden, let daar even op.



Dit is echt precies wat ik ook heb. Ben nu 2 weken onderweg, hopelijk is het nu een keer klaar -O-


Ontstoken oog bedoelde ik.

Hopelijk ben je er snel vanaf.

AmyJamess

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 13:21

In januari corona gehad, paar weken goed verkouden geweest toen.
Toen 2 weken er vanaf en daarna weer verkouden geworden. Ondertussen al 3 weken non stop aan het snotteren..

Het gaat beetje af en aan, ene dag alleen snotteren, de andere dag moet ik erg hoesten of ligte keelpijn..
Valt geen touw aan vast te knopen.

Earth

Berichten: 8016
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 13:32

Bizar deze verkoudheid. Zoveel mensen die dezelfde aparte klachten ervaren, heel bijzonder dit. En blijkbaar ook gruwelijk besmettelijk. :=

Ik ga straks onder het mom van druk op de oren naar de huisarts maar ik hoop dat hij me ab geeft of iets, want vannacht was echt hel. Ik heb gelukkig eindelijk kunnen slapen van 8 tot 12 maar dat houdt ook niet over. Ik heb trouwens ook wel echt last van mn oren hoor, daar niet van. Veel druk op de trommelvliezen en die van mij zijn al niet zo flexibel. 50% van mn trommelvliezen is verkalkt door littekenweefsel van buisjes en oorontstekingen. Dus ik heb al wat sneller last zeg maar. Dit in combi met volgende week vliegen vind ik wel spannend.

Lucia88

Berichten: 558
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 14:21

Ohja ik doe mee! En een heel aantal collega's ook. Wat irritant die keelpijn elke nacht en die hoestbuien! Soms moet ik zo hard hoesten dat ik nog net niet in m'n broek plas zeg maar :o
En t duurt ook zeker al een paar weken, normaal ben ik 's winters n weekje verkouden en dan is t klaar...

Sannens
Berichten: 1452
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 14:27

Hier ook flink ziek. Na een week ging het beter, maar een afgelopen weekend kreeg ik weer koorts, dus gister naar de huisarts geweest en nu een antibiotica kuur voor verdenking beginnende longontsteking.

Echt dat hoesten, je gaat er kapot aan.

Desty

Berichten: 5722
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 14:30

Oh jeetje, allemaal lotgenoten. Bij mij is het afgelopen donderdag begonnen. Op en af, verkouden, koortsachtig, algehele malaise. Gelukkig geen hoest! Maar als ik jullie verhalen allemaal hoor brr, geen zin in :7

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 15:41

Die druk op de oren herken ik ook.. Mijn gehoor is ook heel slecht nu, heb een mega suis in m'n oren. Sterkte allemaal!

Typhoon

Berichten: 2253
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: makkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 15:42

Allemaal lotgenoten zie ik....

Hier al 5 maanden aan het hoesten. Sinds vrijdag erger en koortsig. Nu een dubbele longontsteking en aan de antibiotica.

Op het hoesten voel ik mij verder wel fit.

noviceh

Berichten: 4832
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:03


Iris82

Berichten: 39873
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:16

Mijn zoontje.... echt weeeeeeken hoesten. Wat een drama. Nachten wakker. Zo sneu.

Ik ben zelf ergens in december verkouden geraakt, en ik blijf gewoon maar een volle neus hebben.
Te lang neusspray met xylomethazoline gebruikt maar daarna ook alweer zeker een week of 6 vanaf. Maar het blijft maar dichtzitten en prutten. Ik heb ook steeds een bloedsmaak achterin mn keel dus ik denk dat de holtes nog steeds erg ongelukkig zijn.