Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lindsey_99 schreef:Een jaar of 10 geleden heeft mijn schoonzus haar stuitje gebroken door een val met schaatsen. Het is weer helemaal goed gekomen maar de eerste maanden waren erg pijnlijk. Het heeft tijd nodig om te genezen. Het is wel weer helemaal in orde gekomen.
Abracadabra9 schreef:Ik kan je geen tips geven mbt je paarden, maar houd jezelf en je stuit goed in de gaten. Een stuit kussen kan helpen bij het zitten, die heeft een uitsparing op de plek van je stuitje en haalt de druk eraf. Forceer alsjeblieft niks en bouw rustig op, want het is een plek waar je heel lang last van kan houden. Voorspoedig herstel gewenst!
MarjanB schreef:Check!alleen werd ik naar huis gestuurd met het is een oude breuk. Dus een jaar veel pijn. Uiteindelijk second opinion gehad en die zei ja lelijke breuk had je
![]()
[ [url=m/qLJpTx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn tip, ga als je weer een beetje hersteld bent naar een ceasar therapeut. Ik was in 5 behandelingen en tips van de pijn af.
Janneke2 schreef:Er is iets dat heet de nimoc methode.
Het is een onderdeel van bekken fysiotherapie, naar ik begrepen heb een relatief zachte techniek die er voor zorgt dat je stuitje recht en correct 'staat' (... 'hangt' lijkt mij een gepaster woord voor een stuitje).
Dan groeit het weer correct vast en dat scheelt in de 'naschade'.
Paardjes101 schreef:Ik zal trouwens ook een nieuw cap kopen. Aangezien je waarschijnlijk plat bent gevallen, ben je dus ook met je hoofd op de grond geklapt.
Appelfruit schreef:Paardjes101 schreef:Ik zal trouwens ook een nieuw cap kopen. Aangezien je waarschijnlijk plat bent gevallen, ben je dus ook met je hoofd op de grond geklapt.
Denkje dat dat nodig is? Zal namelijk heel zuur zijn, aangezien ik net een nieuwe had gekocht. Ik ben niet direct op me hoofd geklapt. Toen ik via het schuurtje naar de grond gekaatst werd, ben ik eerst op me stuitje gevallen en daarna zijn me rug en hoofd er zegmaar achteraan gekomen. Zou ik daarvoor een nieuwe cap moeten kopen?
belindaap88 schreef:Ik heb 1,5 jaar geleden mijn stuitje gebroken na val van mijn paard. Eerste maand was het ergste inderdaad, ik had wel heel snel een stuit kussen gekocht, wat goed hielp bij het zitten. De fysio wilde pas na 6 weken iets gaan doen, omdat de breuk eerst moest helen. Ik ben daana 3 maanden wekelijks (in het begin twee keer per week) bij de fysio/osteo geweest. Door mijn breuk zaten alle andere spieren er omheen compleet vast door verkeerde belasting. Fysio was aan het begin echt een hel. Na 3 maanden was dit eindelijk losser en kon ik 't zelf bijhouden. Nu vooral nog last bij het fietsen, paardrijden en lang zitten (en situps in de sportschool dan verga ik echt, dus dat doe ik niet meer), maar bij het dagelijks leven eigenlijk vrij weinig last.
Paard hoeft gelukkig niet dagelijks te lopen en liep toen 24/7 buiten. Ik longeer los, dus zorgde dat ik een stukje had afgezet en dus niet teveel moest lopen. Paard staat ook all-inn dus hoefde gelukkig ook geen klusjes te doen.
Mentaal heb ik wel een klap gehad, was door een val daarvoor al veel minder zeker en door de val echt angstig geworden. Met regelmatig privé les, probeer ik dit op te lossen.
Celebi schreef:Ja! Koop een nieuwe cap! De kans dat er inwendig iets stuk of verzwakt is, is bij elke val aanwezig. Als je je hoofd nauwelijks raakt is die kans natuurlijk veel kleiner, maar wil je die riskeren?
Na mijn laatste val jaren terug (klopt af) had ik een flinke hersenschudding opgelopen maar wist ik niet dat caps dan stuk gingen.. Stom.. nog heel lang mee gereden tot ik 'm op een dag in twee stukken uit de kast haalde. Zat dus al die tijd waarschijnlijk een flinke scheur in. Gelukkig nooit meer mee gevallen.
Wintu schreef:Liggen en op je zijkant van je benen steunen als je zit.
Tig jaar geleden zat ik aan de bar en vroeg een man of ik met hem wilde dansen, ik keerde me om op mijn barkruk. Ik vertelde hem dat ik dat niet wilde en keerde terug met mijn hoofd richting bar. Maar intussen had hij de barkruk onder me vandaan getrokken. Ik ben toen rechtstandig op mijn stuitje gevallen en daarna met mijn hoofd op het beton geklapt. Enorm zware hersenschudding gehad, dus ik moest sowieso al liggen. Heb mijn stuitje toen enorm zwaar gekneusd en hij staat nog steeds scheef, ik voel het nog steeds met niezen. Ik heb heel veel op mijn knieën gezeten, zodat mijn stuitje vrij lag.
Beterschap, want het doet echt enorm pijn.
Suzanne F. schreef:Stuitje doet echt heel veel pijn. Tijdens mijn bevalling heb ik mijn stuitje gekneusd en ik kon echt amper zitten inderdaad. De voorkant lag al in puin en de achterkant dus ook. Dit was met een week of 2 beter en na een maandje over. Maar was ook geen breuk natuurlijk. Maar je voelt het met alles, je kan amper wat. Veel sterkte!
Paardjes101 schreef:Ik lees dat je dat je na veel doen snel misselijk en duizelig wordt. Dit is niet echt gezond. Ook zie ik dat je dus wel met je hoofd op de grond geklapt ben. En waarschiijnlijk ook tegen het schuurtje. Heb je niet ook gewoon een hersenschudding er aan over gehouden? Wanneer je 2 klappen met je hoofd gemaakt hebt. De cap zou ik sowieso gaan vervangen, maar ga alsjeblieft even voor een second opinion naar het ziekenhuis. Met zo’n harde klap zou je er wel heel goed vanaf gekomen zijn als het bij deze blessures is gebleven.