Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

happyjoyce

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 08:34

Herkenbaar dat het nog niet echt voelt en ook de onzekerheid is herkenbaar. Hiervoor heb ik een zwangerschap gehad waarbij het hartje niet klopte, dus dat speelt bij mij ook een grote rol.

Lien_ heb je tussendoor niet de 20 weken echo? Of hebben jullie daar niet voor gekozen?

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 09:00

Oh Joyce wat vreselijk lijkt me dat, daar was ik zo bang voor.

29 februari is voor ons de 20 weken echo, alleen dus bij 23 weken. We wonen in Frankrijk, dus sommige dingen zijn anders (mijn uitgerekende datum hier is ook een week later dan bijv in Nederland).

Kabayo alvast gefeliciteerd met jullie huwelijk, geniet ervan!

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 11:33

Gefeliciteerd allemaal.

@Kabayo Gefeliciteerd met jullie huwelijk!
@happyjoyce heel begrijpelijk dat je er dan onzeker over bent na zo'n vreselijke ervaring.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 11:47

Leuk dat jullie eerst nog gaan trouwen Kabayo! Fijne dag alvast maandag.

Lien_ dan zit daar inderdaad een groot verschil. Ik heb mijn 20 weken echo met exact 19 weken. Ik snap het dan soms wel vervelend is dat er zoveel tijd tussen de controles zit.

Wij hebben net de geslachtsecho gehad. Alles ziet er gelukkig nog steeds goed uit en we krijgen een tweede zoontje <3

bellizdej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 13:31

Ik meld me ook!

Vandaag 11 weken echo gehad, uitgerekende datum is 28juli. In maart een vroege miskraam gehad, hierdoor extra spannend.
Gelukkig was vandaag alles goed :D

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 18:16

@happyjoyce wat leuk een zoon :)

Welkom bellizdej. Extra spannend dan, hopelijk gaat alles goed en kan je snel genieten van je zwangerschap

Wij zijn na aan het denken over een leuke manier om de ouders dit nieuws te vertellen. Hebben jullie inspiratie?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 11:59

Wij hebben gezorgd dat we ze live zagen en de echofoto konden laten zien. Tweede keer facetimeden we. Beide keren vonden ze het heel leuk. Bij de eerste kwam het voor veel mensen ook totaal onverwacht...

Em gefeliciteerd aan iedereen :)

Dat het spannend is herken ik wel. Was ook heel blij met alle echo's aan het begin.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-24 14:50

Welkom allemaal :D

Ik ben even iets rustiger, ben in jaren niet zo ziek geweest(griep) dus alle energie die ik al niet heb steek ik in de dochter en de paarden te voeren en voorzien van water _O-

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 18:29

Wij hebben het aan beide ouders gewoon verteld. We zaten in een fertiliteitstraject waar zij ook vanaf wisten.

Beterschap rayoow!

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 19:58

Wij hebben beide ouders het ook gewoon verteld. Wij zijn sws helemaal niet creatief en veel te nuchter, om er een happening van te maken. :+

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 21:05

Beterschap Rayoow

Het is ook niet de bedoeling een hele happening te maken maar wel even iets leuks. Zitten er nu aan te denken een slabbetje te kopen met een leuke tekst en een afdruk van de eerste scan erbij te doen en dat dan in te pakken.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 21:51

Naja toen ik tegen mijn vader vertelde, we moeten jullie iets vertellen. Wil je even mee naar binnen komen, wist hij wel genoeg. :')

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 22:11

Niet meer voor nu maar ik kreeg een pakket chocoladeletters en mocht puzzelen ;)

En bij de andere had de oudste die net kon lopen een t shirt aan met een tekening en de tekst ik wordt grote zus. En zo liep ze op ons af . Zo leuk.

Vind het leuk om hier af en toe mee te kijken vandaar mijn oma reactie .

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 22:19

Joyce wat leuk een zoon :)

Beterschap rayoow!

Wij vertelden het rond kerst; voor m’n schoonouders hadden we een paar sokjes ingepakt en in de adventkalender gestopt. We zijn niet in Nederland geweest dus ik had m’n ouders een echofoto als kerstkaart gestuurd, zonder afzender want het leek me hilarisch om ze te laten gokken of het van mijn broer of van mij was :') ik ben heel sociaal onhandig met persoonlijk nieuws delen dus vond het zo wel makkelijk :=

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:21

Wij hadden een goede 20 weken echo vandaag :) met bijna 19 weken.

In vergelijking met mijn vorige zwangerschap gaat het tot nu toe veel beter. Toen veel bekkeninstabiliteit en kon bij deze termijn al slechter lopen en staan. Nu let ik goed op, maar heb ik het niet echt lijkt het. Ben heel blij dat het zo gaat.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:28

Na een goeie uitslag van de Nipt-test wil ik mezelf ook aanmelden in dit topic <3
Na een niet zo'n simpel parcours mogen wij in Juli een kindje verwachten, heel spannend allemaal :D

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:29

Fenn schreef:
Wij hadden een goede 20 weken echo vandaag :) met bijna 19 weken.

In vergelijking met mijn vorige zwangerschap gaat het tot nu toe veel beter. Toen veel bekkeninstabiliteit en kon bij deze termijn al slechter lopen en staan. Nu let ik goed op, maar heb ik het niet echt lijkt het. Ben heel blij dat het zo gaat.

Fijn zeg!
Ik heb ook regelmatig flinke (lage) rugpijn, heeft dat ook al met bekkeninstabilteit te maken? Zit voornamelijk aan één kant maar had het voor zwangerschap ook al. Weet niet zo goed wat daar bij hoort.. -O-

Gefeliciteerd Farjen! *\o/*

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:31

Fijn! Een goede 20 weken echo Fenn! Toch spannend, ik mag donderdag.

Welkom Farjen! Top dat de Nipt goed was

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:39

Fijn Fenn! Zowel de goede 20 weken echo als dat je je veel fijner voelt rond deze termijn.

Welkom en gefeliciteerd Farjen!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:50

Leuk dat je mee komt praten Farjen!

Princess, ik weet niet of het bij bekkeninstabiliteit hoort. Maar het kan wel. Bij mij uitte het zich ook in overheersende lage rugpijn, maar ook in vermoeide/pijnlijke bilspieren, bekkenbodem, buik, heupen, etc. Loop er vooral niet te lang mee en ga naar een bekkenfysiotherapeut.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:02

Fijn Fenn!
Ik hoor ook niet anders om me heen dat elke zwangerschap anders is, dus dat er geen pijl op te trekken is. Maar gelukkig ervaar je dit keer minder ongemak.

En welkom Farjen!
Wat een opluchting dan hè zo’n goede uitslag.

Ik ga woensdag naar het ziekenhuis voor de NIPT en nog een heel lijstje waarvoor ze bloed nodig hebben, moet nuchter… terwijl ik momenteel amper een half uur uit bed kan zijn voordat ik me onwijs beroerd en zwak voel tot ik gegeten heb. Naar het ziekenhuis rijden is al een half uur :\ ik zie daar zo tegenop… hoop dat het allemaal goed gaat.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:12

Fijn Fenn! Ik heb volgende week 20 weken echo, ik vind het best wel spannend.

Mischa dat met nuchter prikken herken ik, mij lukte het ook niet goed. Ik wordt juist misselijk als ik honger heb, en moet dus eigenlijk s ochtends meteen eten. Mijn glucose was dus ook niet goed. Wss omdat ik de avond ervoor te laat heb gegeten. Nu moet ik vrijdag de glucose opnieuw prikken, als die dan weer niet goed is moet ik de test voor zwangerschap diabetes doen.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:21

Spannend Mischa, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Maar komt vast goed :(:) . Extra lekker eten mee voor wanneer je er vanaf bent.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:06

Bedankt voor de verwelkoming en felicitaties :D Ik ben heel blij dat het na al die jaren eindelijk gelukt is <3

Wat leuk om jullie aankondigen te lezen!

Onze ouders en broers wisten van ons traject af maar de positieve test hebben we 2 weken verzwegen. We zijn namelijk toen getrouwd en op onze trouwdag zelf hebben we dit enkel in intieme kring gevierd en hebben we het toen verteld :) Twee dagen later was het ons trouwfeest en we hebben toen al een foto gemaakt met de fotograaf met babyschoentjes (die ik nu gebruikt heb voor de aankondiging)
Maar voor de andere gasten was het nog een geheim. De trouwlocatie wist er van en ik kreeg enkel alcoholvrije champagne/wijn zodat niemand iets zou vermoeden :D

Fenn, fijn van de 20 weken echo! Is toch een belangrijke hé!

MerelV, spannend! Ik duim alvast mee voor donderdag!

Misha, wat testen ze dan allemaal waarvoor je nuchter moet zijn? Ik was niet nuchter bij de Nipt :=
Ik duim dat de misselijkheid meevalt morgen!

Nicole ook al 20 weken echo volgende week! Ik vind dat ook de spannendste maar ik heb sowieso elke afspraak wel stress (en de tijd ertussen ook := )

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:51

Gefeliciteerd Farjen <3 wat leuk ook om het zo te kunnen delen

Succes Mischa, vervelend is dat. Hopelijk gaat alles goed

Ik heb nog niets hoeven prikken waarbij ik nuchter moest zijn. Volgende week heb ik weer maandelijkse controle, eerste keer bij nieuwe arts en in het ziekenhuis, ik zie er best wel tegenop. Maar ik hoop/gok dat het gewoon intake is en de routine bloed/urine test