Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 09:37

Het ligt aan de stickers die je gebruikt. Als je stickers zonder gel gebruikt hoeven ze niet in de lamp, gebruik je ze met gel dan moeten ze wel in de lamp.

Ik wil nog de stickers van Carmacosmetics proberen. Die zijn wat gunstiger geprijsd tov Blitsbee

Ik heb deze van blitsbee er nu 1,5 week opzitten.
29-12:

Afbeelding

8-01
Afbeelding

viphorse

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 09:45

Zo dat ziet er echt goed uit !
Mijn nagelstyliste gaat andere tijden werken en is flink omhoog gegaan dus dan is dit wel een uitkomst.

Lucifertje gebruik jij je eigen lamp ?

Ik zit net bij lilyandfox te kijken maar zie weinig effen kleuren alleen maar printjes .

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:35

Mooi, Lucifertje!

Bij Lily and Fox inderdaad weinig effen kleurtjes. Wel kleuren die ik mooi vind, gelukkig.

Die hoeven niet uitgehard te worden onder een lamp, ik weet nog niet of ik er een top coat op ga zetten voor stevigheid of glans. Die hard ik dan wel uit.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:48

Ik gebruik mijn eeuwenoude UV lamp idd. Zit er wel
Aan te denken om een nieuwe led aan te schaffen. Mijn oude lampen zijn denk ik al 20 jaar oud :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:51

Ik heb nog een foto van de stickers, dus niet degene die onder de lamp moeten. Dit was de eerste keer dat ik de stickers probeerde.

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:58

De mensen met de stickers, doen jullie er ook gewoon paardenwerk mee? Ik stoot werkelijk overal tegenaan als ik met de paarden bezig ben dus mijn nagels hebben het flink te verduren. Ben altijd bang dat wat ik ook gebruik, het niet overleefd. Dus mijn nagels zijn gewoon blanco. (maar wel heel sterk an sich, alleen dus niet altijd bestand tegen mn lompigheid :') )

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:59

lucifertje schreef:
Aan te denken om een nieuwe led aan te schaffen. Mijn oude lampen zijn denk ik al 20 jaar oud :D

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe LED-lamp, scheelt zoveel tijd als echt een nagel opbouwt in meerdere lagen. Ze zijn niet zo duur.

Iris82, ik heb al jaren geen paarden meer. Ben een nagelbijten en mijn nagels zijn daardoor echt zwak. Ik lak en plak echt om er af te blijven.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 11:55

MoniqueT schreef:
lucifertje schreef:

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe LED-lamp, scheelt zoveel tijd als echt een nagel opbouwt in meerdere lagen. Ze zijn niet zo duur.

Iris82, ik heb al jaren geen paarden meer. Ben een nagelbijten en mijn nagels zijn daardoor echt zwak. Ik lak en plak echt om er af te blijven.

Maar is het ook net zo sterk als een opgebouwde nagel? Of bedoel je opbouwen met alleen gel lak (dus geen buildergel)?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 12:13

Ik heb alleen nog maar van die dunne wraps gebruikt, die zijn echt flinterdun. Ik zet ze over een paar laagjes BIAB, zoals ik met lak zou doen.

De gelstrips ken ik nog niet.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 12:15

Ah op die manier! Thanks!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 12:46

Hier ook fan van nagelstickers! Heb al best wat research gedaan :Y)
Er zit een groot verschil tussen nagellakstickers en gellakstickers, die laatste moet je dus uitharden onder de lamp en geven echt net zoveel versteviging als normale gelnagels (of BIAB, ik vind beide net zo stevig). De normale dunne stickers geven geen stevigheid, ik vind zelf dat een laagje gel hierover niet zo goed hecht. Overigens hebben mijn nagels heel veel te verduren, met paarden aan huis enzo.

Fijne adresjes:

https://shtolida.com/shop/ --> voor normale stickets, blijven ok zitten maar niet zo goed als gellakstickers.
https://www.maenails.nl/ --> heel fijn, goede kwaliteit! Blijft minimaal 2 weken zitten, alleen ik ben het kleurtje dan wel zat haha
https://byemily.nl/ --> iets goedkoper dan Mae, net zo fijne kwaliteit. Nu korting!

Je kan ook gewoon op Aliexpress bestellen, de dunne stickers zijn dan prima. De gellakstickers via Alie zijn echt van mindere kwaliteit, heb 10 vellen weggegooid.

Enige nadeel van de gellakstickers van bijv. byemily of maenails vind ik de prijs.. Ik wissel het liefst wekelijks van kleurtje en dan is 15 euro per week best duur. Voordeel is wel weer dat je natuurlijk over de gellaksticker kan lakken (met gellak of normale nagellak).

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 13:18

Oeh, fijn, een topic hierover!

Zelf had ik altijd acryl, maar helaas, contact allergie ontwikkeld en was (en is nog steeds) drama nu op m'n vingertoppen.
Die UV stickers leken me echt top.

Maar wat ik me vooral afvroeg; kunnen ze alleen als dezelfde lengte als je nagels? Of kan je er ook (net zoals met acryl en een tip) er wat meer lengte mee creeëren???

Gezien die acryl er bij mij af moest zijn er best wat nagels afgebroken en dunner. Dus hoopte iets (milimeters) ermee te kunnen verlengen ook.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 14:06

BiBiQ schreef:
Oeh, fijn, een topic hierover!

Zelf had ik altijd acryl, maar helaas, contact allergie ontwikkeld en was (en is nog steeds) drama nu op m'n vingertoppen.
Die UV stickers leken me echt top.

Maar wat ik me vooral afvroeg; kunnen ze alleen als dezelfde lengte als je nagels? Of kan je er ook (net zoals met acryl en een tip) er wat meer lengte mee creeëren???

Gezien die acryl er bij mij af moest zijn er best wat nagels afgebroken en dunner. Dus hoopte iets (milimeters) ermee te kunnen verlengen ook.

Nee daar is het niet stevig genoeg voor vrees ik..

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:14

Dank je wel voor je duidelijke uitleg en alle tips Mloes! Blij mee!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:26

Slmt9 schreef:
Maar is het ook net zo sterk als een opgebouwde nagel? Of bedoel je opbouwen met alleen gel lak (dus geen buildergel)?

Nee zeker niet. De gellak stickers geven wel iets stevigheid maar niet zoals acryl/biab/gel.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 20:33

Deze had ik 4 januari besteld, zijn net binnen gekomen :D
Afbeelding

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 10:50

Ohh, dat is snel!! Leuke wraps!! :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 16:41

Die zien er mooi uit!

Ik had een set van 8 velletjes bij Amazon, vaag merk. Flinterdun, maar ze blijven aardig zitten onder een topcoat. Ze zijn op mijn nagels zowat doorschijnend. Maar de hele set was € 9,98, dus ach ...Afbeelding

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 14:42

Vandaag nieuwe stickers geplaatst. Zijn van Blitsbee, original. Dus zonder gel en geen lamp nodig.

Afbeelding

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:27

Ik zie mooie stickers hier voorbij komen zeg.
En wat krijgen jullie ze er allemaal netjes op ook

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 01:14

Talishe schreef:
Deze had ik 4 januari besteld, zijn net binnen gekomen :D
[ [url=m/7G2r6Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit van deze, Lily & Fox toch?

Ik word echt vrolijk van al jullie leuke printjes! :D Ik moet eerst even op zoek naar een fijne BIAB of sterke baselayer voor ik aan wraps begin.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:01

lucifertje schreef:
Vandaag nieuwe stickers geplaatst. Zijn van Blitsbee, original. Dus zonder gel en geen lamp nodig.

[ [url=m/aVXOrz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig. Hoe krijg je die er zo netjes op? Bij mij bleven er kreukels in komen en de rand kreeg ik ook niet mooi.

En hoe zijn die gelnagellak stickers te verwijderen? Gaat dat een beetje makkelijk?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:57

MoniqueT schreef:
Ik had een set van 8 velletjes bij Amazon, vaag merk. Flinterdun, maar ze blijven aardig zitten onder een topcoat. Ze zijn op mijn nagels zowat doorschijnend. Maar de hele set was € 9,98, dus ach ...[ [url=m/XC0RvR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na drie dagen ligt de helft er al af ...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:04

MoniqueT schreef:
MoniqueT schreef:
Ik had een set van 8 velletjes bij Amazon, vaag merk. Flinterdun, maar ze blijven aardig zitten onder een topcoat. Ze zijn op mijn nagels zowat doorschijnend. Maar de hele set was € 9,98, dus ach ...[ [url=m/XC0RvR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na drie dagen ligt de helft er al af ...

Balen zeg, maar bedankt voor je review. Dan weten wij iig welke we niet moeten kopen.

lucifertje schreef:

Wow dit is perfectie! En geen lamp nodig! Die zou ik wel willen proberen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:33

lucifertje schreef:

Wat een mooi resultaat ! Ik betwijfel sterk dat ik ze er ook zo netjes op krijg, maar het concept, zonder lamp, spreekt me wel aan.

Jij knipt of vijlt ze dan verder op maat op de lengte van je eigen nagels?