Herfstblad schreef:Dank jullie wel voor alle reacties! Wat zijn de tips die jullie hebben gekregen om er beter mee om te leren gaan? Ik hou bijvoorbeeld erg van lezen. Hoe zou ik dit kunnen blijven doen?
Als ik bezig ben hoor ik het niet, maar nu ik op de bank zit en het zo goed als stil is hoor/voel ik het weer. Voelen in de zin alsof er een soort druk tussen mijn oren zit.
Ik moet zeggen ik voel mij de laatste dagen wel wat vermoeid. 19-12 ben ik in mijn eentje op citytrip geweest naar Berlijn gegaan. Het plan was om door te reizen naar Praag en daar kerst te vieren en dan de 27-12 terug naar huis. Maar ik ben eerder naar huis gegaan. Ik voelde mij in Berlijn in mijn eentje behoorlijk opgelaten, constant aan en ik kon niet goed ontspannen. Het was een trip om nooit te vergeten. Maar ik voelde mij in mijn eentje in z'n grote stad erg intens. Daarom en deels ook door de schietpartij in Praag besloten om 23-12 naar huis te gaan. Ik voelde mij daardoor wel weer een beetje down omdat ik dit soort dingen graag wil kunnen doen. Maar toen had ik nog een week vakantie en ik dacht die ga ik mooi gebruiken om te ontspannen. Nou dat lukt mij dus niet. Ik heb geen ritme, ben constant loom/vermoeid, ik eet ongezond. (Normaal ben ik van het vele sporten en gezond eten) en ik kan niet stil zitten. Zit ik op de bank dan moet ik naar het toilet, dan staat de deur open, dan een kopje thee, dan is de wasmachine klaar, dan check ik mijn telefoon weer. Ik voel mij loom en krijg er zelfs hoofdpijn van. Net na het wandelen ipv op de bank te ploffen een plantje verpot. Nu voel ik mij rustiger dan vanavond voor het wandelen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het beter druk kan hebben, dan totaal niks doen.
Als je het ook voelt zou ik toch naar een arts gaan.
Daarnaast: je leert er inderdaad mee leven. Wat je best wel en niet doet kan afhankelijk zijn van de oorzaak en van persoon tot persoon.
Bij mij wordt het vaak erger als ik alcohol of (veel) koffie (met cafeïne of thee met theïne) drink. Zoals gezegd wordt regelmatig aangeraden, cafeïne, alcohol, tabak en zout te vermijden omdat dit invloed kan hebben.
En als ik er toch (veel) last van heb, probeer ik rust te nemen en mij er niet tegen te verzetten want hoe meer je je ertegen verzet, hoe erger het wordt.