Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tazzey schreef:Nou lieverd, als je kotsmisselijk wordt van de dingen die ik zeg, dan zal ik je niet verder vervelen, ik heb hier ook niet zo veel tijd voor. Ik ben best bereid je advies te geven, zeker als diabetes patiënt die ook moeilijk in te stellen was, maar als jij alles in de wind slaat, niets wil en kunt én dan zegt dat je kotsmisselijk wordt van bepaalde opmerkingen, dan wens ik je veel succes! Ik hoop dat je er ooit uitkomt wat het is.
Tinka schreef:Ik heb ook nog een prikkelbare darmsyndroom, daar komt grotendeels de misselijkheid en darmklachten van.
Wat een rotopmerking Bigone, ik kan niet meer terug naar Nederland, dat gaat financieel niet, of ik zou weer moeten gaan werken, en dat gaat nou net niet.
Ik kan me tot nu toe prima redden in Frankrijk, alleen een heel gesprek over en weer met een diëtiste is een brug te ver.
Tinka schreef:Wat voor tussendoortjes raden jullie dan aan.
Even Frans leren, makkelijk praten, denk je niet dat ik dat al geprobeerd heb, ik word kotsziek van zulke opmerkingen. Ik ben er al heel gefrustreerd van dat het niet lukt.
Met kleine dingen red ik me wel, maar zo'n heel gesprek over medische dingen is kansloos. Ik weet niet eens of er hier zoiets bestaat , heb de dokter er nooit over gehoord. Kreeg wel een folder over een soort hulp bij diabetes, maar dat is 1,5 uur hier vandaan, en dus in het Frans. Ik woon heel afgelegen op het platteland, niemand die Engels spreekt.