Ernstige zorgen om zoontje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: Ernstige zorgen om zoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 08:05

Wat naar TS, gezondheid van je kinderen is alles, dat gaat je natuurlijk enorm aan je moederhart. Dikke knuffel

Wat me opvalt aan dit topic is dat er een soort olifant in de kamer is; je lijkt zelf een bepaalde ziekte of afwijking te vrezen maar noemt dit niet bij de naam. Zou het fijn zijn om die zorg wel bij naam te kunnen noemen? Helemaal eens met wat al gezegd is: niet op de zaken vooruit lopen
Maar vrijuit spreken kan voor jou misschien ook goed doen (misschien juist op een forum waar je niemand persoonlijk kent. Althans, zo zou het voor mij werken omdat je privé mensen hun eigen gevoelens aanboort en dat geldt bij vreemden niet of minder)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 08:55

Zilfstar schreef:
Zeker! Maar omdat TS aangeeft dat er veel medische zaken al onderzocht zijn.

Er is juist nog helemaal niks onderzocht, ze begint net.

TS; uit je laatste bericht lees ik wel heel veel zorg. Aan welke ‘mogelijke ernst’ denk je? Dit kan toch nog van alles zijn? Wat maakt dat jou zo’n zorgen baart?

Ms ben ik te nuchter maar zulke heftige zorgen bij zulke klachten herken ik niet echt bij mezelf :o

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 09:08

verootjoo schreef:
Zilfstar schreef:
Zeker! Maar omdat TS aangeeft dat er veel medische zaken al onderzocht zijn.

Er is juist nog helemaal niks onderzocht, ze begint net.

TS; uit je laatste bericht lees ik wel heel veel zorg. Aan welke ‘mogelijke ernst’ denk je? Dit kan toch nog van alles zijn? Wat maakt dat jou zo’n zorgen baart?

Ms ben ik te nuchter maar zulke heftige zorgen bij zulke klachten herken ik niet echt bij mezelf :o

Volgens de kinderarts zijn dit typische klachten bij verhoogde hersendruk, mogelijks door de aanwezigheid van een tumor, dit willen ze als eerste onderzoeken en kunnen uitsluiten.

Het kan uiteraard nog vanalles zijn, daarvoor zijn we zeker ook nuchter genoeg. Als ik naar hem kijk zie ik ook geen ernstig ziek kind, dan denk ik ook nee het zal niet zoiets zijn.

Maar het feit dat het eerste waar artsen aan denken iets in de hersenen is stelt me niet echt gerust helaas

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 09:12

Zelf ben ik ook vrij nuchter en lees niks waar ik mij direct zorgen om zou maken. Misschien een virus of iets anders.

Echter jij bent zijn moeder en als moeder heb je vaak een beter innerlijke sensor voor dat soort dingen. Goed dat artsen er serieus naar kijken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 09:13

Ga dat las ik niet in je bericht dat de kinderarts daar aan denkt.

Logisch dat ze dat als eerst willen onderzoeken, als het dat zou zijn zijn dat de heftigste gevolgen dus moet eerst uitgesloten worden.

Ik hoop dat dat uitgesloten wordt en dat je dan andere oorzaken kan zoeken :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 09:13

Oh bah wat akelig inderdaad... ik kan me voorstellen dat je gedachten alle kanten op gaan :(:)

Laten we er even vanuit gaan dat het iets onbenulligs is dat goed op te lossen is, want panikeren kost teveel energie. Gelukkig gebeurt het niet dagelijks zeg maar, en blijft hij er zelf zeg maar vrolijk onder. Fijn ook dat alles goed gaat op school enzo +:)+ Op zich kunnen ze natuurlijk ook van "leuke" spanning buikklachten en hoofdpijn krijgen.

Verhoogde hersendruk... ik zou te nieuwsgierig zijn denk ik, en nog eens contact opnemen met de oogarts of die iets afwijkends zag, omdat hij zo lang bleef kijken...?

Wel spannend hoor als er ziekenhuis onderzoeken bij komen kijken. Hopelijk valt het allemaal mee en heb je snel duidelijkheid Y;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:09

Dat ts zich zorgen maakt over iets ernstigs in de hersenen was meteen duidelijk. Ts , heeft je zoontje naast het overgeven ook hoofdpijn ?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:29

onpaard schreef:
Zelf ben ik ook vrij nuchter en lees niks waar ik mij direct zorgen om zou maken. Misschien een virus of iets anders.

Ik ben ook heel nuchter aangelegd, maar bij ochtendbraken icm ochtendhoofdpijn ben ik wel direct alert. Het kan altijd meevallen, maar die scan gaat er op korte termijn dan wel komen.

BigOne: dat dacht ik ook te lezen, maar nu ik het eerste bericht nog eens teruglees staat dat er niet.
Kan me dus voorstellen dat mensen die de klachten niet herkennen dit niet zo geïnterpreteerd hebben.
Ze schrijft dat hij na het braken ook hoofdpijn heeft.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:40

Houd eens bij wat hij eet en drinkt, hoe laat/goed hij slaapt, in grote lijnen wat hij op een dag heeft gedaan. Soms kan er een verband zijn tussen deze dingen, ook van een dag ervoor.
Neem aan dat hij geen medicijnen gebruikt, geen pijnstillers, valeriaan, homeopatische middelen, supplementen etc.

Bijvoorbeeld: mijn dochter (inmiddels volwassen) is 's ochtends altijd misselijk en hoofdpijnig van melatonine, ook al heeft dat officieel geen bijwerkingen.

In elk geval heel veel sterkte!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 11:29

Ik ging er in de eerste post icm de voorgestelde diagnostiek ook gelijk vanuit dat het ging om verdacht over te hoge hersendruk.
Inderdaad zie ik nu dat het er niet concreet staat, dat heb ik blijkbaar automatisch zelf ingevuld.

Wat de reden zou zijn kan helaas niemand iets zinvols over zeggen, zonder verder vervolgonderzoek. Als het dat al is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 11:41

Wat vervelend voor je zoontje en voor jullie :(:)
Begrijp je zorgen ... en je angst.
Mijn zoon heeft jaren, soms nog, last gehad van migraine. Als ze zo jong zijn kunnen ze dat niet zo uiten, hij vond school achteraf gezien ook vreselijk misschien was dat een trigger...
Ik heb hem zelfs wel eens naar school laten gaan met een paracetamolletje, zo van zo erg kan het toch niet zijn, voel me er nog schuldig over...

Met betrekking tot je angst, mijn zoon heeft op zijn 14e een afwijkende botgroei ontwikkeld bij zijn knie. Dat bleek uiteindelijk na veel onderzoek een goedaardige tumor. Als die niet op tijd was ontdekt had het uitkunnen groeien tot een kwaadaardige tumor. In de onderzoeken / gesprekken begonnen ze elke keer weer met dat te benadrukken. Dat het kwartje dus de verkeerde kant op kón vallen.
Je moet er niet aan denken.
Het was een bijzonder stressvolle tijd en de goedaardige tumor is bestreden met bestraling, een aantal keer gedurende een jaar.
Na elke bestraling heeft hij veel pijn gehad, was nare periode. Maar daarna zijn er nieuwe goede cellen teruggegroeid. En was het klaar. Traject duurde bij elkaar 2 jaar.
Maar de angst elke keer bij het gesprek met artsen, vreselijk.

Hoe is je zoon eronder, hoe ervaart hij de onderzoeken en jullie zorgen?

Heel veel sterkte.

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 12:37

Ook ik begrijp heel goed je angst. Ik ben ook moeder en zou hetzelfde reageren denk ik.
Mijn vader is ooit heel ziek geweest en het proces om tot een definitieve diagnose en behandelplan te komen duurde meer dan een maand. Ik vond die periode het meest slopend. In die tijd waren mijn gedachten ook steeds 'wat als het dat is, dan.....' (en dan dus iets negatiefs). Tot een vriendin zei, hou het bij wat je nu weet en denk niet verder dan dat. Dat was niet makkelijk, maar hielp mij wel.

Dan nog iets wat je misschien een beetje gerust kan stellen. Mijn man is afgelopen paar jaar behoorlijk ziek geweest en kreeg daarvoor een hoge dosis Prednison en Dyclofenac, paardenmiddelen noemen we dat inmiddels. Hij kreeg daarvan allerlei heftige bijwerkingen. Alleen konden die bijwerkingen ook duiden op kanker in het maag-darmstelsel. En dus is hij helemaal binnenste buiten gekeerd om dat uit te sluiten. Was een spannende periode , duurde al met al meer dan een maand. Ze hebben niks gevonden en dus werd uiteindelijk de conclusie bijwerkingen van medicatie. Die conclusie lag van begin af aan heel erg voor de hand, maar toch hebben ze ervoor gekozen om hoe dan ook kanker uit te sluiten. Wat ook heel zorgvuldig is en waar we dankbaar voor zijn.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:04

Ik heb een periode gehad dat ik elke ochtend wakker werd met hoofdpijn. Die verdween na een half uur. Het bleek dat mijn oude geiser koolmonoxide lekte en ik dus licht vergiftigd werd.

Is het mogelijk dat er koolmonoxide bij je zoontje komt? Let wel, ook nieuw geinstalleerde ketels kunnen koolmonoxide afgeven, als ze niet goed geinstalleerd zijn. En dat komt helaas vaak voor.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:18

Ow jeetje dat klinkt wel heftig ts,hoop echt met heel mn hart dat het toch iets simpels is.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:38

Wat een spanning, en het ergste is om dan zo af te moeten wachten. Ik hoop dat je je dagen goed kunt vullen voor de afleiding en hoop dat je snel gerust gesteld wordt door de arts.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:45

Pff jeetje TS, ik kan me je zorgen heel goed voorstellen. Dat aftellen is echt verschrikkelijk en het niet weten ook.
Ik ga kaarsjes branden en hopen dat het gewoon iets anders 'simpels' gaat zijn wat het kan verklaren.

Soms kan een lichaam best heftige symptomen vertonen terwijl er misschien niks levensbedreigends aan de hand is ook. Kan zo vertekenen en dan denk je logischerwijs ook snel aan iets ergs. Hopelijk is het zoiets ook bij jullie zoontje, dat het verklaart kan worden door misschien spanning of iets anders onschuldigs. Maar ja, als ze idd gaan zeggen dat het symptomen zijn van… en ze willen uitsluiten, dan ga je daar logischerwijs op focussen ook. Knuffel.

Zo heb ik een tijd terug met spoed bij de eerste hulp gezeten met m'n man - die een verleden heeft met cyste in de hersenen - die ineens hele gekke klachten kreeg waarbij ze dachten aan bv TIA of erger ivm z'n verleden met die cyste. Dat waren wel een van de ergste uren van m'n leven, dat wachten op alle uitslagen van bloed, scans e.d. terwijl je denkt dat het misschien wel eens serieus heel erg mis kan zijn - hij was na doorverwijzing van de huisartsenpost binnen 10min op de eerste hulp al aangesloten aan alles en weg voor een scan maar erna hebben we bijna 2u moeten wachten op de uitslag omdat de dienstdoende neuroloog moest overleggen met niet aanwezige neuroloog. Met de snelheid en serieuze aanpak en dat ze met meer neurologen moesten kijken heeft ons echt doodsangsten gebracht urenlang. Goddank konden ze niks vinden, maar pfff… Dat wachten inderdaad. Dat niet weten. Ik hoop echt dat jullie goed nieuws gaan krijgen.

Wat velen hier zeggen ook; vooral niet gaan googelen nee, dat maakt je helemaal gek.
*Al mag ik niks zeggen, want ik google er altijd op los. Maar heb er ook altijd spijt van.

M'n zoontje is toen hij 2,5 was opgenomen geworden toen er een heel zwaar virus heerste waarbij kinderen heel snel uitgedroogd raakten e.d. en dat is bij hem zo rap gegaan toen dat hij ook met spoed is opgenomen. En dan is het nog een vrij 'onschuldig' iets (al kan dat ook heel erg fout gaan bij kinderen) maar wat was dat vreselijk, ik was echt helemaal buiten mezelf ook. Ik zou in jouw situatie hetzelfde denken en reageren ja, ik kan helaas niet logisch/redelijk omgaan met zulke dingen en maak mezelf dan helemaal gek :( Veel sterkte met aftellen naar die verdere onderzoeken nu.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 15:27

Sterkte ts met wachten. Is zo erg dat je niet gelijk de ergste dingen kunt uitsluiten.

Ik ben heel lang s ochtends als kind misselijk geweest. Combinatie van vroeg opstaan waardoor mijn darmen van slag waren.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 16:29

Jacquel schreef:
Ik heb een periode gehad dat ik elke ochtend wakker werd met hoofdpijn. Die verdween na een half uur. Het bleek dat mijn oude geiser koolmonoxide lekte en ik dus licht vergiftigd werd.

Is het mogelijk dat er koolmonoxide bij je zoontje komt? Let wel, ook nieuw geinstalleerde ketels kunnen koolmonoxide afgeven, als ze niet goed geinstalleerd zijn. En dat komt helaas vaak voor.

Ja zoiets kan natuurlijk ook, het kan ook een invloed van buitenaf zijn..

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 16:55

Jacquel schreef:

Dit kwam bij mij ook gelijk op, (aanvang klachten +/- 6 weken geleden zou ook ongeveer het begin van het stookseizoen kunnen zijn) ik zou het zeker even checken of je mogelijke bronnen in huis hebt waar wat uit kan lekken. Zeker als je bronnen hebt maar nu geen melders hebt hangen, of als andere mensen in huis ook klachten hebben die op blootstelling kunnen wijzen.

Verder snap ik wel dat je het ergste vreest :(:) fijn ook dat dat goed is opgepakt en bekeken gaat worden.
Aangezien de klachten vrij onregelmatig op kunnen duiken; heb je al geprobeerd dit bij te houden? Dus opschrijven wanneer de klachten zijn, en bijhouden welke omstandigheden er verder zijn. Wat voor activiteiten, wat is er gegeten, wat staat er die dag op de planning, buiten geweest, bezoek gehad, etc… wie weet is het toch ergens aan te koppelen waar je nu niet direct een link mee legt.

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 17:10

Allereerst heel veel sterkte!

Het eerste wat ik ook dacht wat je nu zou kunnen doen is een dagboekje bijhouden. Eten, drinken, activiteiten, temperatuur, slaaptijden. Zelf heb ik dit met migraine, dus door de hoofdpijn zou ook nog kunnen. Of evt slapen met het raam open of juist dicht, misschien rook van een kachel? Misschien heel raar gedacht hoor.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:10

Sterkte tot de test! Want maakt niet uit wat mensen ook zeggen en wat je ook te horen krijgt, als ouder ga je ongerust blijven tot (hopelijk) uit de test komt dat er niets aan de hand is in zijn hoofdje….

Vreselijk die onzekerheid!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:00

Verhoogde hersendruk lijkt me niet iets waar je maar 1 of 2 keer per week last van hebt, dus ik ga uit van het positieve dat het gewoon iets anders onbenulligs is.

Maar sterkte met het wachten en hopelijk valt alles mee!!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:18

Als de dokter zoiets zegt zou het gek zijn als je niet enorm ongerust bent!!
Ik wens je sterkte en gauw een uitslag want onzerheid is killing.

En ik ga duimen dat alles ok is in het hoofdje van je kind!!

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 10:29

Bedankt voor alle lieve reacties!

Even in het algemeen op enkele vragen.
Koolmonoxide lijkt me niet, ketel hangt in een bijgebouw los van de woning.
Hij heeft inderdaad hoofdpijn tijdens en een tijdje na het braken, verder niet.

Hij is ook niet misselijk of voelt zich niet ziek voor het braken, hij staat heel normaal op, niks aan de hand tot hij plots moet braken.

Hij heeft het inderdaad niet elke dag, soms een hele week nergens last van. Heb ik ook heel duidelijk aangegeven naar de artsen, maar blijkbaar is dat geen reden om het uit te sluiten.

Gelukkig hadden we een druk weekend , zorgt wel voor wat afleiding.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:44

Spannende week voor jullie deze week dus.

Mijn dochter heeft een verhoogde oogdruk (1 oog) vermoedelijk erfelijk (haar vader heeft dat ook).
Maar wel al die onderzoeken gehad omdat dat wel een aanwijzing ook is voor een tumor.
Ze had in die periode ook best veel hoofdpijn. Op de CT was niets te zien.
Daarna hebben ze met een ruggeprik hersenvocht afgenomen en dat onderzocht. Gelukkig bij dat onderzoek ook niets gevonden.
Vond het in die periode ook best erg spannend. Dus ik wens je deze week heel veel sterkte.
En duim voor jullie dat ze niets in de hersenen vinden en dat ze in een andere richting moeten zoeken.