Koukleum op brommer /scooter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:44

Investeren in een goeie waterdichte broek maakt the struggle een heel stuk minder! :j
Een degelijke broek is ook winddicht, en maakt de kou heel wat minder erg.

Dan hoef je je nadien ook niet meer "zo" om te kleden, enkel de bovenste laag afpellen haha.

Idem jas - een goede waterdichte jas is goud waard.

Schoenen: mijn botinnes houden mijn voeten echt goed warm. Wisselen is eigenlijk nog nooit nodig geweest.
Ski-handschoenen, ik heb op de natte dagen altijd een reserve-paar bij haha.

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Koukleum op brommer /scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:00

Ski handschoenen vind ik aanzienlijk kouder als wintermotorhandschoenen, daar krijg ik het in elk geval echt heel koud mee.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:29

FennyPower schreef:
Independence schreef:
Koop een fiets! Dan heb je echt veel minder last van kou

Dan zit ik in de winter een uur op de fiets :o

Elektrische fiets of speedpedelec. Je hoeft niet bezweet aan te komen, door de beweging blijf je wel beter warm én je mag een extra snackje.
Kleding van Vaude is erg fijn om droog en warm te blijven.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:53

Je hebt ook van die handmoffen die je over de handvatten doet. Scheelt ook veel! Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 18:25

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 18:34

Telpeva schreef:
Ski handschoenen vind ik aanzienlijk kouder als wintermotorhandschoenen, daar krijg ik het in elk geval echt heel koud mee.

Ik moet wel toegeven, ik ben max. 25min onderweg. Dan is het wel doenbaar met ski-handschoenen.
Motor-handschoenen heb ik nooit gehad, dus daar kan ik ook niet eerlijk over oordelen - maar ik kan me wel voorstellen dat die ook hun werk goed doen. En misschien minder nat worden? Mijn ski-handschoenen geraken echt wel doorweekt bij felle/langdurige regen :)

Ik heb ook nog zelf-verwarmende wantjes liggen, maar die heb ik nog maar net, en nog niet getest op de scooter. Lijkt me nogal een gedoe met de bekabeling haha.

Edit - ik durf ook wel een legging onder mijn jeans aan te doen. En dan nog de waterdichte broek haha.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:01

Mijn motorhandschoenen zijn inderdaad waterdicht :j

Misschien nog leuk om te weten voor wie dat interessant vindt, sommige modellen motorhandschoenen hebben ook een 'ingebouwde' (ingenaaide?) ruitenwisser aan de wijsvinger. Ik probeer de regen zo veel mogelijk te ontwijken maar als ik door de regen moet dan vind ik zo'n ruitenwisser wel fijn, dan kan je vizier naar beneden blijven (geen regen in je gezicht, yay) en om de zoveel tijd kan je in 1 beweging makkelijk de druppels eraf vegen.
Deze bijvoorbeeld, aan de rand van de wijsvinger kan je de ruitenwisser zien zitten, een dun rubber strookje.
https://www.xlmoto.nl/product/motorhand ... lsrc=aw.ds

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:02

FennyPower schreef:
Op mijn brommer kan ik helaas geen scooter zijl over mijn benen leggen. Dus eigenlijks wordt ik altijd nat geregend.
Meestal heb ik een regenbroek aan, ik vind ze alleen zo irritant op mijn brommer en op het werk weer helemaal omkleden (al moet dat maar met dit weer haha.)
En het is meestal heel koud.
Ben ik de enige die hiermee struggled ?

Heeft iemand de oplossing?
Bestaat er een thermo regenpak?
Of een waterafstotende /dichte broek?

Ook wel tips gezocht voor gezocht voor goede warme handschoenen die niet helemaal nat worden door de regen. (Alvast voor de winter.)

Ik zou er een regenjurk overheen doen. Zo eentje die op je paard kan. Dan blijf je super goed droog
En er bestaan trouwens gewoon sokken/bodywarmers/handschoenen die je aan een powerbank kunt hangen of die een eigen accu hebben hebben. Die kun je dan aan zetten en dan heb je verwarmde kleding

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:05

Hier ook motorkleding van een goede motorzaak toen ik nog in de winter op m’n scooter naar m’n werk moest. Dat deed ik over mn kleding aan en op mijn werk uit. Wel even ergens over uithangen als het nat is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:08

Dorine92 schreef:
Ik zou er een regenjurk overheen doen. Zo eentje die op je paard kan

Dat werkt niet echt met een hete uitlaat.

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:53

ellepel schreef:
ik kom net deze reclame tegen
https://www.lottefashion.nl/products/unisex

lijkt hele warme goede broek te zijn

Een vriendin van mij heeft deze en dit is inderdaad een hele warme broek. Let alleen wel op dat deze van ali/temu komt en daar voor een fractie van de prijs aangeboden wordt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 21:08

Telpeva schreef:

Voor handschoenen en schoenen geld voor mij in elk geval: als ik ze warm aantrek kan ik er een tijd mee doen, maar ik moet niet koud beginnen, dan warmt het niet meer op. Het was heel lekker toen ik ze gewoon tegen de gangradiator had.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 01:57

Brainless schreef:
Dorine92 schreef:
Ik zou er een regenjurk overheen doen. Zo eentje die op je paard kan

Dat werkt niet echt met een hete uitlaat.

Niet over de scooter natuurlijk. Gewoon over je benen

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 08:03

Independence schreef:

Inruilen voor een scooter waar wel een kleed op kan.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:07

Independence schreef:

Nou, ik ga met de fiets naar het werk maar draag in de winter nog steeds een (ietwat dunne) skibroek hoor. :D Ik kleed mij op het werk gewoon om.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:15

Ik had als het ook maar een beetje kouder werd een skibroek aan, leren gevoerde laarzen en regelmatig een oversized zeiljas over mijn gewone jas als het regende. Moffen aan het stuur, dan waren dunne handschoenen of blote handen erin vaak warm genoeg.

Ik werkte de hele dag buiten zonder mogelijkheid even op te warmen, drie kwartier op de scooter heen en terug. Ik probeerde er dus echt voor te zorgen dat ik op de scooter niet afkoelde want dan kreeg ik het de rest van de dag niet meer warm.