Nog steeds hooikoorts ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
viphorse

Berichten: 1524
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog steeds hooikoorts ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 08:48

Ik ben helaas ook nog niet klachtenvrij geweest. Wel stukken minder dat dan weer wel.
Ik heb nu een doorverwijzing naar de allerloog omdat ik gewoon echt niet meer presteer en gewoon zo ziek ben ondanks de medicatie etc .

Marije_jiplover

Berichten: 25444
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Nog steeds hooikoorts ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 08:52

Hoorde net op de radio dat o.a. de berk alweer in bloei staat en de hooikoortskaart in NL daarom nu alweer oranje kleurt.

viphorse

Berichten: 1524
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog steeds hooikoorts ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 08:55

Ik zie het nu ja .
Zak eens kijken of er een app van is om op de telefoon te zetten

_lautje_

Berichten: 9317
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Nog steeds hooikoorts ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 09:07

Hier ook hele jaar last. Er zijn 6 weken in de zomer dat ik geen last heb. Het ergste is in februari.
Ik gebruik fexofenadine pillen met nasonax neusspray (omdat ik door de allergie poliepen ontwikkel). Heb dit gekregen via de kno arts en huisarts. Het is het enige hier dat helpt. Fexofenadine is een vrij ouderwets paardenmiddel waar je in begin wat suf van kan zijn, maar dat trekt snel weg.
Als ik dit gebruik is het echt vrijwel weg!
In sommige heftige dagen gebruik ik 2 tabletten, maar de echt gruwelijke dagen van niks kunnen, hoofd vol, gek worden van de jeuk en tranen zijn minder dan 5 per jaar.

Wat hier ook werkt is bij een echt heftige allergie aanval is onder de douche staan, heel heet zetten en 15min stomen.
En als ik een dier heb aangeraakt of geknuffeld of ik heb zelf mijn haren of die van de kinderen gekamd, even handen afspoelen voor ik aan mijn gezicht zit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 09:56

Fexofenadine slik ik ook, met betametason neusspray en livocab neusspray. Ik denk erover om me weer te laten tapen bij de fysio. Al had ik de laatste keer uitslag en jeuk van de tape :+

Miss_Mii21

Berichten: 597
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 10:54

Marije_jiplover schreef:
Hoorde net op de radio dat o.a. de berk alweer in bloei staat en de hooikoortskaart in NL daarom nu alweer oranje kleurt.


Ik hoorde ook zoiets; dat het hooikoorts seizoen nog steeds of alweer gaande is. Hier ook aan de tabletten

Tazzey
Berichten: 9542
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:05

Hij geeft voor vandaag geel aan en oranje in het zuiden. Bij ons dus “slechts” geel. Ik loop al de hele ochtend rond als een depressieve kikker na een flinke huilbui. Knalrode, dikke ogen.


Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:57

Aargh normaal met de berken is het al heftig maar dit jaar lijkt het erger dan ooit ;( , ik functioneer gewoon niet meer langer dan 5 minuten en sta op prednison na op de maximale dosering van alles. -O-

Futloos, koortsig dichte dikke ogen jeuk hoesterig niezen maar vooral zo ontzettend moe deze keer. Prut -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:22

Ik heb me 3 weken terug laten tapen nu amper klachten. Maar ga het niet weer laten doen want zelfs met de speciale tape voor de gevoelige huid krijg ik zoveel jeuk. Jammer want het helpt goed.

Tazzey
Berichten: 9542
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:55

karuna schreef:
Aargh normaal met de berken is het al heftig maar dit jaar lijkt het erger dan ooit ;( , ik functioneer gewoon niet meer langer dan 5 minuten en sta op prednison na op de maximale dosering van alles. -O-

Futloos, koortsig dichte dikke ogen jeuk hoesterig niezen maar vooral zo ontzettend moe deze keer. Prut -O-


Hier is het ook echt drama. Gisterenavond was ik zo benauwd dat het bijna angstig was.

Prairy
Berichten: 9267
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:58

Ik slik ook al een hele tijd de medicatie.

Ga nu acupunctuur proberen (hooikoorts als hoofd doel), net mijn eerste behandeling gehad. Eerste opmerking die voor anderen misschien ook nuttig (maar niet zo leuk :')) is, ik mag geen zoete dingen meer eten/drinken. Dat schijnt een trigger te zijn, iig ook voor slijm aanmaak.

Wie weet helpt dit ook al een beetje bij een van jullie.