_Karlijn schreef:misschien heftige tekst?
Ik zeg niet dat niemand nooit moet drinken, maar voor mezelf sprekende: alcohol was meer dan gezelligheid of ontspanning voor mij. Ik ben er vrij open over en durf er nu wel voor uit te komen dat ik verslaafd ben (..geweest, verslaafd blijf je altijd, maar ik ben dus niet actief verslaafd). Ik heb detox opnames gehad en intensieve behandeling maar eigenlijk pas na dat mijn beste vriendin overleed door suicide mede door haar alcoholverslaving, opende het mijn ogen en was mijn motivatie om te stoppen omdat ik niet wilde eindigen zoals zij. Ik mis haar verschrikkelijk en had haar een leven gegund zonder die rotverslaving.
Ik kan met trots zeggen dat ik nu 3 jaar sober and counting (ook van andere middelen) ben. 26 juli 2020 is mijn sober date. Mijn verslaving was mijn coping (mijn manier van omgaan met mijn gevoel, verdoven) maar het nam serieuze en gevaarlijke vormen aan.
Mocht ik ooit nog kunnen werken (ik ben afgekeurd en heb een wajong, door andere psychische problematiek), zou ik heel graag als ervaringsdeskundige aan de slag willen in de verslavingszorg.
Heel veel respect voor jou