Ik zit nu met aanvullend er bij voor € 181,95. Krijg geen zorgtoeslag. Verwacht inderdaad dat ik de € 200,- wel aantik volgend jaar.
Ik ben geen dure klant voor de verzekeringsmaatschappij, dus aan mij hebben ze wat dat betreft een goeie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:ik las het. Bij nos stond dat steeds meer mensen zorgmijders worden of een betalingsregeling moeten krijgen en niet kunnen betalen en dat de premie stijging moet stoppen dus doen ze dit.
ik kan niet weg en aanvullingen schrappen kan niet meer dan nu. De aanvullende verzekeringen zullen vast ook fiks duurder worden. En de zorgtoeslag daalt. Dat gaat voor veel mensen een probleem worden
purny schreef:karuna schreef:ik las het. Bij nos stond dat steeds meer mensen zorgmijders worden of een betalingsregeling moeten krijgen en niet kunnen betalen en dat de premie stijging moet stoppen dus doen ze dit.
ik kan niet weg en aanvullingen schrappen kan niet meer dan nu. De aanvullende verzekeringen zullen vast ook fiks duurder worden. En de zorgtoeslag daalt. Dat gaat voor veel mensen een probleem worden
Waar haal je dat vandaan? De zorgtoeslag gaat juist omhoog.
Hier wordt het volgend jaar ook wel een andere zorgverzekering. Mijn tandartskosten rijzen de pan uit...
purny schreef:karuna schreef:ik las het. Bij nos stond dat steeds meer mensen zorgmijders worden of een betalingsregeling moeten krijgen en niet kunnen betalen en dat de premie stijging moet stoppen dus doen ze dit.
Waar haal je dat vandaan? De zorgtoeslag gaat juist omhoog.
Hier wordt het volgend jaar ook wel een andere zorgverzekering. Mijn tandartskosten rijzen de pan uit...
Citaat:Zorgpremie
Door onder meer loonstijgingen, inflatie en meer vraag naar zorg stijgen de zorgkosten in 2024. Hierdoor gaat de premie van de basisverzekering naar verwachting met ongeveer € 12 per maand omhoog. De totale zorgpremie in 2024 wordt daarmee gemiddeld € 149 per maand. In november 2023 stellen de zorgverzekeraars hun premie voor volgend jaar vast. Lage en middeninkomens worden via de zorgtoeslag deels gecompenseerd voor de zorgpremie. In 2024 wordt de zorgtoeslag maximaal € 127 per maand. In 2023 werd de zorgtoeslag eenmalig verhoogd om het verlies van koopkracht te dempen. Deze verhoging vervalt in 2024.
Dagahra schreef:Zorgtoeslag 27 euro lager
Het maximale bedrag dat in 2024 aan alleenstaanden wordt uitgekeerd is maar liefst 27 euro per maand lager dan in 2023. Voor gezinnen (toeslagpartners) gaat het om een daling van 22 euro per maand. Dat is op jaarbasis respectievelijk een verlaging van 327 en 253 euro.
https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekeri ... 253%20euro.
MarijeR schreef:Ik zit al jaren bij DSW en met aanvullende verzekering zat ik dit jaar rond de 180 euro per maand.
Wordt volgend jaar dus nog duurder en incl aanvullende denk ik dat het wel over de 200 per maand zal gaan.
Plus de 375/385 eigen risico want chronisch ziek en het eigen risico gaat er in de eerste week van het jaar al doorheen…
Maar goed, als ik zie hoeveel ik de verzekering op jaarbasis kost dan durf ik ook niet te klagen
En DSW heeft bij mij nog nooit moeilijk gedaan met vergoedingen en dat is ook wel bijzonder als ik de verhalen over andere verzekeringen zo hoor.
Ik betaal in januari in 1x (1% korting, vroeger was dat 4%) en gedurende het jaar vul ik het spaarpotje voor de verzekering van het jaar erop steeds weer aan.
Tot nu toe gaat het goed maar ipv salaris verhoging ivm de inflatie zak ik volgende maand naar 70% en dat zal ik wel gaan merken.
Doet me denken dat ik voor het ziekenfonds op m’n 18e wel helemaal 17,50 gulden per maand betaalde…
EmmaVZ schreef:Ik ben ooit bij de CZ gezet door mijn moeder en verder had ik er nooit veel invloed op. Maar dit is dus wel 169 per maand (incl tandarts). Met de zorgtoeslag was het dit jaar prima te doen, maar als volgend jaar de zorgtoeslag weer omlaag gaat en de premie omhoog lijkt me even rondkijken geen slecht idee. Maar ik kan beamen dat het allemaal ingewikkeld klinkt, waar begin je, wat heb je nodig? Ik gebruik de zorg bijna nooit dus je zou denken dat ik zeker wel naar iets goedkopers kan uitwijken.
EmmaVZ schreef:Ik ben ooit bij de CZ gezet door mijn moeder en verder had ik er nooit veel invloed op. Maar dit is dus wel 169 per maand (incl tandarts). Met de zorgtoeslag was het dit jaar prima te doen, maar als volgend jaar de zorgtoeslag weer omlaag gaat en de premie omhoog lijkt me even rondkijken geen slecht idee. Maar ik kan beamen dat het allemaal ingewikkeld klinkt, waar begin je, wat heb je nodig? Ik gebruik de zorg bijna nooit dus je zou denken dat ik zeker wel naar iets goedkopers kan uitwijken.
Pinacolada schreef:EmmaVZ schreef:Ik ben ooit bij de CZ gezet door mijn moeder en verder had ik er nooit veel invloed op. Maar dit is dus wel 169 per maand (incl tandarts). Met de zorgtoeslag was het dit jaar prima te doen, maar als volgend jaar de zorgtoeslag weer omlaag gaat en de premie omhoog lijkt me even rondkijken geen slecht idee. Maar ik kan beamen dat het allemaal ingewikkeld klinkt, waar begin je, wat heb je nodig? Ik gebruik de zorg bijna nooit dus je zou denken dat ik zeker wel naar iets goedkopers kan uitwijken.
Als je gemiddeld genomen weinig zorgkosten hebt loont het om je eigen risico omhoog te doen
Marlou91 schreef:Pinacolada schreef:Als je gemiddeld genomen weinig zorgkosten hebt loont het om je eigen risico omhoog te doen
En zo even 885 kan neerleggen als je wel een keer wordt opgeladen door de ambulance
Relaxed schreef:EmmaVZ schreef:Ik ben ooit bij de CZ gezet door mijn moeder en verder had ik er nooit veel invloed op. Maar dit is dus wel 169 per maand (incl tandarts). Met de zorgtoeslag was het dit jaar prima te doen, maar als volgend jaar de zorgtoeslag weer omlaag gaat en de premie omhoog lijkt me even rondkijken geen slecht idee. Maar ik kan beamen dat het allemaal ingewikkeld klinkt, waar begin je, wat heb je nodig? Ik gebruik de zorg bijna nooit dus je zou denken dat ik zeker wel naar iets goedkopers kan uitwijken.
Tandarts is sowieso vaak overbodig. Met 2x controle en eventueel een gaatje en rontgenfoto kan het nog steeds vaak niet uit om dat aanvullend te verzekeren.