Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Coentjuh schreef:Lieve TS, gecondoleerd met het verlies van je maatje.. Heel veel sterkte toegewenst.
Ik begrijp jou volkomen. Volgens mij zitten wij aardig op 1 lijn betreffende dit onderwerp. Een sterkte-wens vanuit haar zou ik op zijn minst verwachten in deze situatie. Ik vind je er nog best netjes onder. Voor mij zou dit reden zijn om iets meer afstand te nemen qua vriendschap.
Nature93 schreef:@Ilse. Maar wat verwacht jij dan van een vriendschap? Dat het enkel gezellig en lol maken is?
Doubtless schreef:Ik zou in deze situatie ook de minder empathische vriendin zijn. Ik vind dat je heel zwaar tilt aan iets wat zij gewoon anders aanpakt dan jij. Heel eerlijk? Ik ben al verbaasd dat jij van heel veel andere mensen kaartjes en berichtjes krijgt. Probeer daar dankbaar voor te zijn en zelf het verdriet wat je hebt te verwerken. In plaats van te focussen op die ene misser.
Wintu schreef:Coentjuh schreef:Lieve TS, gecondoleerd met het verlies van je maatje.. Heel veel sterkte toegewenst.
Ik begrijp jou volkomen. Volgens mij zitten wij aardig op 1 lijn betreffende dit onderwerp. Een sterkte-wens vanuit haar zou ik op zijn minst verwachten in deze situatie. Ik vind je er nog best netjes onder. Voor mij zou dit reden zijn om iets meer afstand te nemen qua vriendschap.
Zou je je vriendin niet eerst vragen waarom ze zo reageert?
Nature93 schreef:Palmera schreef:Ik lees eigenlijk dat jouw vriendin gewoon interesse toonde. Ze vroeg waarom het ineens zo slecht ging, vroeg voor een wandeling (om eens rustig te praten/er voor je te zijn?) en appte hoe het ging.
Dat is toch interesse?
Ja, dat ze vandaag vroeg hoe het ging vind ik wel heel fijn.
Maar stel het zou anders om zijn; Dan had ik zelf in de week dat het slecht zou gaan met haar dier misschien een paar keer gevraagd hoe het zou gaan? Als ik zou lezen dat haar dier was overleden had ik direct een bericht gestuurd om haar sterkte te wensen..
Zie je het verschil?
zonnebloem18 schreef:Ik ben jou vriendin denk ik. Ik ben eigenlijk heel empatisch, maar door mijn ADHD komt dat nooit zo goed uit de verf.
Ik kan op 1 dag 10 keer denken oh ik moet X even een appje sturen om te vragen hoe het gaat, maar puntje bij paaltje gebeurt het niet. Niet omdat ik dat niet wil, maar omdat ik het vergeet te doen. En als ik dan 3 dagen niets geappt heb dan baal ik van mezelf omdat ik nog niet geappt heb en als na een week X een keer appt dan schaam ik me zo dat ik er niet meer over durf te beginnen.
Het is echt geen onwil en in mijn hoofd ben ik er heel erg mee bezig, maar zodra ik mijn telefoon pak en ik heb een ander appje/ mailtje whatever, dan ben ik vergeten wat ik wilde appen.
Nature93 schreef:Palmera schreef:Ik lees eigenlijk dat jouw vriendin gewoon interesse toonde. Ze vroeg waarom het ineens zo slecht ging, vroeg voor een wandeling (om eens rustig te praten/er voor je te zijn?) en appte hoe het ging.
Dat is toch interesse?
Ja, dat ze vandaag vroeg hoe het ging vind ik wel heel fijn.
Maar stel het zou anders om zijn; Dan had ik zelf in de week dat het slecht zou gaan met haar dier misschien een paar keer gevraagd hoe het zou gaan? Als ik zou lezen dat haar dier was overleden had ik direct een bericht gestuurd om haar sterkte te wensen..
Zie je het verschil?